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Bring a proceeding
Carry out discharge process of patients
Carry out nurse-led discharge
Commence a proceeding
Complete initial resource statements
Completing initial resource statements
EU-Horn of Africa Migration Route Initiative
File a grievance
First process
Grieve
Initial process
Initial resource statements production
Initiate a change-management process
Initiate a grievance
Initiate a proceeding
Initiate application for claim
Initiate case file
Initiate claim file
Initiate claims file
Initiate discharge process led by nurses
Initiating efficiency
Initiating power
Initiating strength
Initiating value
Institute a legal proceeding
Institute a proceeding
Khartoum Process
Lodge a grievance
Original process
Originating document
Originating process
Plan nurse-led discharges
Present a grievance
Production of initial resource statements
Pursue a grievance
Start a proceeding
Take a judicial proceeding
Take a legal proceeding
Take a proceeding
Take out a proceeding

Vertaling van "initiating a process " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
initiate discharge process led by nurses | plan nurse-led discharges | carry out discharge process of patients | carry out nurse-led discharge

organiser le renvoi d’un patient sous la supervision du personnel infirmier


EU-Horn of Africa Migration Route Initiative | Khartoum Process

initiative pour la route migratoire UE-Corne de l'Afrique | initiative sur la traite d'êtres humains et le trafic de migrants concernant la route migratoire UE-Corne de l'Afrique | processus de Khartoum


initiate a change-management process

amorcer un processus de gestion du changement


bring a proceeding [ commence a proceeding | initiate a proceeding | institute a proceeding | institute a legal proceeding | start a proceeding | take a judicial proceeding | take a legal proceeding | take a proceeding | take out a proceeding ]

introduire une instance [ introduire une procédure | engager une instance | prendre l'initiative d'une instance | instituer une procédure | engager une procédure | engager des poursuites | entamer une procédure | intenter une procédure | intenter une instance judiciaire | intenter une procédure jud ]


file a grievance [ lodge a grievance | grieve | present a grievance | initiate a grievance | pursue a grievance ]

formuler un grief [ présenter un grief | déposer un grief | soumettre un grief | porter un grief ]


initiate a grievance | lodge a grievance | present a grievance

déposer un grief | présenter un grief | initier un grief | loger un grief


initiating efficiency | initiating power | initiating strength | initiating value

pouvoir d'amorcage | puissance d'amorcage


initiate application for claim | initiate case file | initiate claim file | initiate claims file

ouvrir un dossier d’indemnisation


completing initial resource statements | initial resource statements production | complete initial resource statements | production of initial resource statements

remplir des déclarations initiales de ressources


first process | initial process | original process | originating document | originating process

acte introductif d'instance
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ex-post evaluations for 1994-99 concerning Objectives 5(a) and 5(b) and Leader II: The Member States and regions presented a large number of evaluation studies for the measures supported from the Structural Funds in 1994-99 regarding the setting-up of young farmers, less favoured areas, investment in agricultural holdings, processing and marketing of agricultural products, Objective 5(b) programmes and the Leader II Community Initiative. These studies were carried out at national level using guidelines issued by the Commission, which ...[+++]

Évaluations ex post 1994-1999 concernant l'objectif 5a, l'objectif 5b et LEADER II : les États membres et les régions ont présenté de nombreuses études d'évaluation concernant les actions qui ont bénéficié du soutien des Fonds structurels durant la période 1994-1999. Ces actions ont concerné l'installation de jeunes agriculteurs, les régions défavorisées, l'investissement dans des exploitations agricoles, la transformation et la commercialisation des produits agricoles, les programmes objectif 5b et l'initiative communautaire LEADER I ...[+++]


30. Expresses its surprise that there is still no common EU strategy to tackle new challenges to EU security; welcomes the Council’s intention and the commitment by the VP/HR to initiate a process of strategic reflection on the challenges and opportunities for the foreign and security policy; recalls that this process aims at developing a new common European security strategy to determine the new geostrategic scenarios, threats and global challenges that have emerged, and at defining the actions that the EU may take in response thereto, notably in the framework of the CFSP and CSDP; calls, fur ...[+++]

30. s'étonne qu'il n'existe toujours pas de stratégie commune à l'échelle européenne pour relever les nouveaux défis qui menacent la sécurité de l'Union; salue l'intention du Conseil et la volonté de la VP/HR d'amorcer une réflexion stratégique sur les défis et les perspectives de la politique étrangère et de sécurité; rappelle que cette réflexion a pour but d'élaborer une nouvelle stratégie européenne commune en matière de sécurité, capable de cerner les nouveaux scénarios géostratégiques, les nouvelles menaces et les nouveaux défis planétaires, et qu'elle vise également à déterminer les mesures que l'Union peut prendre pour y faire face, notamment dans le cadre de la PESC et de la PSDC; invite la VP/HR à lancer une vaste ...[+++]


30. Expresses its surprise that there is still no common EU strategy to tackle new challenges to EU security; welcomes the Council’s intention and the commitment by the VP/HR to initiate a process of strategic reflection on the challenges and opportunities for the foreign and security policy; recalls that this process aims at developing a new common European security strategy to determine the new geostrategic scenarios, threats and global challenges that have emerged, and at defining the actions that the EU may take in response thereto, notably in the framework of the CFSP and CSDP; calls, fur ...[+++]

30. s'étonne qu'il n'existe toujours pas de stratégie commune à l'échelle européenne pour relever les nouveaux défis qui menacent la sécurité de l'Union; salue l'intention du Conseil et la volonté de la VP/HR d'amorcer une réflexion stratégique sur les défis et les perspectives de la politique étrangère et de sécurité; rappelle que cette réflexion a pour but d'élaborer une nouvelle stratégie européenne commune en matière de sécurité, capable de cerner les nouveaux scénarios géostratégiques, les nouvelles menaces et les nouveaux défis planétaires, et qu'elle vise également à déterminer les mesures que l'Union peut prendre pour y faire face, notamment dans le cadre de la PESC et de la PSDC; invite la VP/HR à lancer une vaste ...[+++]


52. Calls on the HR/VP and the EUSR for the Horn of Africa to critically review the Djibouti Peace Process and to consider deploying a team of mediators whose members are trusted by a large spectrum of Somali actors, including women’s associations and have the capacity to bring a wide range of Somali actors to the negotiation table; calls on the HR/VP to initiate a process for Somali civil society actors within and outside the country which would allow for the regular and continued discussion of possible solutions to the political pr ...[+++]

52. demande à la VP/HR ainsi qu'au RSUE pour la Corne de l'Afrique, de procéder à un examen critique du processus de paix de Djibouti et d'envisager le déploiement d'une équipe de médiateurs dont les membres seraient approuvés par un vaste éventail d'acteurs somaliens, dont des associations de femmes, et qui serait en mesure d'amener à la table des négociations une grande variété d'acteurs somaliens; invite la VP/HR à lancer un processus pour les acteurs de la société civile somalienne à l'intérieur et à l'extérieur du pays, qui permettrait une discussion régulière et continue concernant les solutions possibles aux problèmes politiques ...[+++]


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If you read the final paragraph of the Statement you will see that it truly looks to the future and commits the members of the Quartet to beginning to work hard, in cooperation with the parties – Israel, Palestine and Arab States – to initiate a peace process, to initiate a process with a political outlook.

Si vous lisez le dernier paragraphe de la déclaration, vous verrez qu’elle est réellement tournée vers l’avenir et engage les membres du quartet à commencer à travailler dur, en coopération avec les parties - Israël, la Palestine et les États arabes - pour entamer un processus de paix, un processus avec une perspective politique.


When the notification process cannot be performed by a bilateral agreed time prior to the initial coordination process it shall be subsumed by the initial coordination process.

Lorsque la procédure de notification ne peut pas avoir lieu dans un délai convenu bilatéralement avant la procédure de coordination initiale, elle est intégrée dans la procédure de coordination initiale.


Following an abrogation of coordination process, the initial coordination process may be initiated again with the same unit.

À la suite d’une procédure d’annulation de la coordination, la procédure de coordination initiale peut être exécutée à nouveau avec la même unité.


The initial coordination process for a flight shall only be performed once unless the abrogation of coordination process is initiated.

La procédure de coordination initiale pour un vol est exécutée une seule fois, à moins que la procédure d’annulation de la coordination ne soit lancée.


The European Union, together with other developed countries, wants to have an initial discussion on the process for deciding on further action for the second commitment period and to initiate this process in New Delhi.

L'Union européenne, ainsi que d'autres pays développés, veulent avoir une discussion initiale sur le processus afin de décider des actions futures pour la deuxième période d'engagement et le lancer lors de la conférence de New Delhi.


3. Upon request of the exporting Party concerning a measure or measures affecting one or more sector(s) or sub-sector(s), the Parties shall, within three months after receipt by the importing Party of such request, initiate the consultation process which includes the steps set out in Appendix VI. However, in case of multiple requests from the exporting Party, the Parties, on request of the importing Party, shall agree within the Committee referred to in Article 16 on a time schedule in which they shall initiate the process referred to in this ...[+++]

3. Lorsque la partie exportatrice présente une demande concernant une ou plusieurs mesures ayant trait à un ou plusieurs secteurs ou sous-secteurs, les parties engagent le processus de consultations, qui comprend les étapes définies dans l'appendice VI, dans un délai de trois mois à compter de la réception de la demande par la partie importatrice. En cas de demandes multiples de la part de la partie exportatrice, les parties, à la demande de la partie importatrice, conviennent au sein du comité visé à l'article 16 d'un calendrier pour l'engagement du processus visé au présent paragraphe.


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