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Analysis using spectrometry
Analytical spectrometry
Assess yarn count
Assess yarn length and mass
Bulk data storage
Bulk memory
Bulk storage
Bulk storage device
Bulk storage unit
Bulk store
Cumulative volume curve
Discharge-mass curve
Dope dyed
Dope-dyed
Fat-free body mass
Fat-free mass
Flow-mass curve
GC-MS
Gas chromatography-mass spectrometry
Law-of-mass action
Lean body mass
Lean mass
Mass action
Mass colored
Mass customisation
Mass customization
Mass discharge curve
Mass dyed
Mass memory
Mass precipitation curve
Mass production along with bespoke tailoring
Mass rainfall curve
Mass spectrometry
Mass storage
Mass storage device
Mass store
Mass-colored
Mass-coloured
Mass-customisation
Mass-flow curve
Measure yarn count
Measure yarn length and mass
Precipitation mass curve
Solution dyed
Spun colored
Spun coloured
Spun dyed
Spun-colored
Spun-coloured
Spun-dyed
Spun-pigmented
Spundyed
Typology of mass spectrometry

Vertaling van "law on mass " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


mass customization | mass production along with bespoke tailoring | mass customisation | mass-customisation

personnalisation de masse


mass-colored [ mass-coloured | mass colored | mass dyed | spun-dyed | spun dyed | spun-coloured | spun coloured | spun-colored | spun colored | spun-pigmented | dope-dyed | dope dyed | solution dyed | spundyed ]

teint dans la masse [ teint masse | spundyed ]


mass storage [ mass storage device | mass store | mass memory | bulk data storage | bulk memory | bulk storage | bulk store | bulk storage device | bulk storage unit ]

mémoire de grande capacité [ mémoire de masse ]


flow-mass curve [ mass-flow curve | discharge-mass curve | mass discharge curve | cumulative volume curve ]

courbe des débits cumulés


lean body mass | lean mass | fat-free body mass | fat-free mass

masse maigre | masse non grasse


mass precipitation curve | mass rainfall curve | precipitation mass curve

courbe des précipitations cumulées


gas chromatography/mass spectrometry | gas chromatography/mass spectroscopy | gas chromatography-mass spectrometry | GC-MS | GC/MS [Abbr.]

chromatographie en phase gazeuse couplée à la spectrométrie de masse | chromatographie gazeuse-spectrométrie de masse | GC/MS [Abbr.]


assess yarn length and mass | measure yarn length and mass | assess yarn count | measure yarn count

mesurer le nombre de fils


analysis using spectrometry | analytical spectrometry | mass spectrometry | typology of mass spectrometry

spectrométrie de masse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
There is a new law on mass media, adopted in 1999, which gives the power to close a publication only to the court.

Une nouvelle loi sur les médias de masse a été adoptée en 1999.


C. whereas around 600 activists were briefly detained and criminal proceedings were started against 28 individuals; whereas the authorities opened an investigation into the actions of the protestors, deeming them ‘mass riots’, which, under Russian law, are mass actions that involve ‘violence, pogroms, destruction of property, use of firearms, or armed resistance to the authorities’; whereas the authorities have alleged that the violence was planned and was part of a conspiracy to destabilise the country and overthrow the government;

C. considérant qu'environ 600 militants ont été détenus durant une courte période et que des procédures pénales ont été engagées à l'encontre de 28 personnes; que les autorités ont ouvert une enquête sur l'action des manifestants, les jugeant responsable d'"émeutes", que la loi russe définit comme des rassemblements de masse qui supposent "violence, massacre, destruction de la propriété, utilisation d'armes à feu, ou résistance armée face aux autorités"; que les autorités ont avancé que la violence était planifiée et faisait partie d'un complot visant à déstabiliser le pays et à renverser le gouvernement;


C. whereas around 600 activists were briefly detained and criminal proceedings were started against 28 individuals; whereas the authorities opened an investigation into the actions of the protestors, deeming them ‘mass riots’, which, under Russian law, are mass actions that involve ’violence, pogroms, destruction of property, use of firearms, or armed resistance to the authorities’; whereas the authorities have alleged that the violence was planned and was part of a conspiracy to destabilise the country and overthrow the government;

C. considérant qu'environ 600 militants ont été détenus durant une courte période et que des procédures pénales ont été engagées à l'encontre de 28 personnes; que les autorités ont ouvert une enquête sur l'action des manifestants, les jugeant responsable d'«émeutes», que la loi russe définit comme des rassemblements de masse qui supposent «violence, massacre, destruction de la propriété, utilisation d'armes à feu, ou résistance armée face aux autorités»; que les autorités ont avancé que la violence était planifiée et faisait partie d'un complot visant à déstabiliser le pays et à renverser le gouvernement;


(m) Commends Indonesia for the role played by it in steering the process of the Bali Forum for Human Rights at regional level; is concerned, however, by the inconsistency of Law 8/1985 and the new Law on Mass Organisations 17/2013 (repealing the former Law on Associations 8/1985) on civil organisations (the “Ormas Bill”), which, despite the stated purpose of ensuring tolerance and preventing violence against society groups, if not revised to conform with international human rights standards, risks imposing unnecessary and sometimes onerous administrative, legal and financial restrictions on the activities of non-governmental organisatio ...[+++]

(m) salue le rôle de l'Indonésie dans la mise en œuvre du processus du forum de Bali pour les droits de l'homme à l'échelon régional; fait néanmoins part de son inquiétude devant l'incohérence de la loi 8/1985 et de la nouvelle loi sur les organisations de masse (loi 17/2013, qui abroge l'ancienne loi 8/1985 sur les associations) et sur les organisations civiles (loi Ormas) qui, bien qu'elle affirme avoir pour but de garantir la tolérance et de prévenir la violence à l'encontre des associations civiles, risque, si elle n'est pas révisée en fonction des normes internationales en matière de droits de l'homme, d'imposer des restrictions ad ...[+++]


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Commends Indonesia for the role played by it in steering the process of the Bali Forum for Human Rights at regional level; is concerned, however, by the inconsistency of Law 8/1985 and the new Law on Mass Organisations 17/2013 (repealing the former Law on Associations 8/1985) on civil organisations (the ‘Ormas Bill’), which, despite the stated purpose of ensuring tolerance and preventing violence against society groups, if not revised to conform with international human rights standards, risks imposing unnecessary and sometimes onerous administrative, legal and financial restrictions on the activities of non-governmental organisations, ...[+++]

salue le rôle de l'Indonésie dans la mise en œuvre du processus du forum de Bali pour les droits de l'homme à l'échelon régional; fait néanmoins part de son inquiétude devant l'incohérence de la loi 8/1985 et de la nouvelle loi sur les organisations de masse (loi 17/2013, qui abroge l'ancienne loi 8/1985 sur les associations) et sur les organisations civiles (loi Ormas) qui, bien qu'elle affirme avoir pour but de garantir la tolérance et de prévenir la violence à l'encontre des associations civiles, risque, si elle n'est pas révisée en fonction des normes internationales en matière de droits de l'homme, d'imposer des restrictions admini ...[+++]


T. whereas in late 2011 changes were introduced to the Law on Mass Actions, according to which holding mass protests could result in criminal liability for public disorder; whereas the organisers of mass protests are obliged to provide the authorities with information on the sources of their funding;

T. considérant que fin 2011, la loi sur les rassemblements de masse a été modifiée, par l'introduction d'une responsabilité pénale pour trouble à l'ordre d'un rassemblement de masse, et par l'obligation pour les organisateurs de grands rassemblements d'indiquer aux autorités les sources de financement de ces rassemblements;


So it might make sense, and hence I have suggested in the case of mass arrivals, that in order to allow any government to remain in compliance with its own law, a different timeframe—going to 20 days, 25 days, 30 days—for detention reviews for mass arrivals is an amendment that would allow the government not so frequently to be in breach of the law, as it has been in the case of recent boat arrivals.

Il pourrait donc être indiqué.et j'ai donc suggéré, dans le cas d'arrivées massives, pour permettre à n'importe quel gouvernement de continuer à respecter ses propres lois, un délai différent — qui passerait à 20 jours, 25 jours, 30 jours — pour les contrôles des motifs de détention des gens qui arrivent en masse.


When it is details of Islamic law, large masses will not be interested, but when it is Ramadan, Islam becomes individualized for instance, whether you want to fast during the month of Ramadan.

Les grandes masses ne s'intéressent pas aux détails du droit islamique, mais lorsqu'il s'agit du Ramadan, l'islam devient quelque chose d'individuel—par exemple, si vous voulez jeûner pendant le mois du Ramadan.


He noted that the law on political parties and the law on mass media pose restrictions on political activity and press freedom in Kazakhstan.

Il a constaté que la loi sur les partis politiques et la loi sur les mass media restreignent l'activité politique et la liberté de la presse.


Introduction of Government Bills Pursuant to Standing Orders 68(2) and 69(1), on motion of Mr. Mifflin (Minister of Veterans Affairs) for Ms. McLellan (Minister of Justice), seconded by Mr. Massé (President of the Treasury Board), Bill C-50, A First Act to harmonize federal law with the civil law of the Province of Quebec and to amend certain Acts in order to ensure that each language version takes into account the common law and the civil law, was introduced, read the first time, ordered to be printed and ordered for a second reading at the next sitting of the House.

Dépôt de projets de loi émanant du gouvernement Conformément aux articles 68(2) et 69(1) du Règlement, sur motion de M. Mifflin (ministre des Anciens combattants), au nom de M McLellan (ministre de la Justice), appuyé par M. Massé (président du Conseil du Trésor), le projet de loi C-50, Loi n 1 visant à harmoniser le droit fédéral avec le droit civil de la province de Québec et modifiant certaines lois pour que chaque version linguistique tienne compte du droit civil et de la common law, est déposé, lu une première fois, l'impression en est ordonnée et la deuxième lecture en est fixée à la prochaine séance de la Chambre.




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'law on mass' ->

Date index: 2024-04-23
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