Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advice taking
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Example-based learning
Example-driven learning
Inductive learning from examples
Instance-based learning
Instruction learning
Jealousy
LFI
Learning by being told
Learning by discovery
Learning by example
Learning by examples
Learning by observation
Learning by problem solving
Learning by problem-solving
Learning from examples
Learning from instruction
Learning from instructions
Learning from observation
Learning from observation and discovery
Learning from solution paths
Learning without a teacher
Observation learning
Paranoia
Program learning from experience
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Unsupervised learning

Vertaling van "learn from bosnia " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
learning by examples [ learning by example | learning from examples | example-driven learning | inductive learning from examples | example-based learning | instance-based learning ]

apprentissage par les exemples [ apprentissage par des exemples | apprentissage par exemples | apprentissage empirique de concept par exemples | apprentissage de concept par exemples | apprentissage à partir d'exemples ]


learning from instruction | LFI | learning from instructions | instruction learning | learning by being told

apprentissage par instruction | apprentissage par instructions


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Directions for the Future: a Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast [ A Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast ]

Sur la voie de l'avenir : la fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre [ La fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre ]


advice taking | learning by being told | learning from instruction

apprentissage par instruction


learning by problem solving [ learning from solution paths | learning by problem-solving ]

apprentissage par résolution de problèmes [ apprentissage par voies de résolution ]


learning from observation | learning by observation | observation learning

apprentissage par l'observation | apprentissage par observation


learning from examples | learning by examples

apprentissage par exemples | apprentissage par les exemples | apprentissage à partir d'exemples | apprentissage de concepts à partir d'exemples


program learning from experience

programme apprenant par expérience
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If there is any lesson to be learned from recent history, we should look at Bosnia and see the abysmal failure of NATO.

Pour tirer quelque leçon de l'histoire récente, nous devrions examiner ce qui s'est produit en Bosnie et analyser le terrible échec de l'OTAN dans ce cas.


We all remember too well the lessons learned from the acts of genocide in Cambodia, Rwanda, Bosnia and Kosovo.

On ne se souvient que trop bien du bilan des génocides au Cambodge, au Rwanda, en Bosnie et au Kosovo.


Lord Paddy Ashdown, who served as the high representative for Bosnia from 2002 to 2006, has stated that one of the primary lessons he learned from his time in Bosnia was that justice should come first.

Lord Paddy Ashdown, haut représentant pour la Bosnie entre 2002 et 2006, a dit un jour que l'une des leçons les plus importantes qu'il avait tirées de son passage en Bosnie était que la justice devait passer devant tout le reste.


Its negotiations concerning a Stabilisation and Association Agreement, and its learning from the experience of new EU countries, should help Bosnia-Herzegovina catch the European wind in its sails.

Les négociations sur un accord de stabilisation et d’association ainsi que les leçons tirées de l’expérience des nouveaux États membres de l’UE devraient aider la Bosnie-et-Herzégovine à se placer dans le sens du vent européen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the interests of coherence and consistency of Community assistance, assistance for candidate countries as well as for potential candidate countries should be granted in the context of a coherent framework, taking advantage of the lessons learned from earlier pre-accession instruments as well as Council Regulation (EC) No 2666/2000 of 5 December 2000 on assistance for Albania, Bosnia and Herzegovina, Croatia, the Federal Republic of Yugoslavia and the Former Yugoslav Republic of Macedonia .

Afin d'assurer la cohérence de l'aide communautaire, l'aide en faveur des pays candidats et des pays candidats potentiels devrait être accordée dans un cadre cohérent, mettant à profit les enseignements tirés des précédents instruments de préadhésion ainsi que du règlement (CE) no 2666/2000 du Conseil du 5 décembre 2000 relatif à l'aide à l'Albanie, à la Bosnie-et-Herzégovine, à la Croatie, à la République fédérale de Yougoslavie et à l'ancienne République yougoslave de Macédoine .


In the interests of coherence and consistency of Community assistance, assistance for candidate countries as well as for potential candidate countries should be granted in the context of a coherent framework, taking advantage of the lessons learned from earlier pre-accession instruments as well as Council Regulation (EC) No 2666/2000 of 5 December 2000 on assistance for Albania, Bosnia and Herzegovina, Croatia, the Federal Republic of Yugoslavia and the Former Yugoslav Republic of Macedonia (3).

Afin d'assurer la cohérence de l'aide communautaire, l'aide en faveur des pays candidats et des pays candidats potentiels devrait être accordée dans un cadre cohérent, mettant à profit les enseignements tirés des précédents instruments de préadhésion ainsi que du règlement (CE) no 2666/2000 du Conseil du 5 décembre 2000 relatif à l'aide à l'Albanie, à la Bosnie-et-Herzégovine, à la Croatie, à la République fédérale de Yougoslavie et à l'ancienne République yougoslave de Macédoine (3).


For another lesson we can learn from Bosnia is that too much is done by the international community and too little by the people themselves, which leads me to think sometimes that those countries are being run from outside rather from within. At the end of the day, they are, after all, going to have to do it themselves.

C’est effectivement une autre leçon l’on peut tirer de l’expérience en Bosnie, où l’on peut constater que la communauté internationale en fait trop et la population locale trop peu, ce qui donne quelque peu l’impression que les pays concernés sont dirigés depuis l’extérieur au lieu que cela se fasse de l’intérieur. En définitive il faudra pourtant qu’ils se prennent en charge eux-mêmes.


It remains for me to address a final word to Mr Poettering, without wishing to make reference to decisions on domestic policy, for I feel that as this is a European Parliament, there are other matters besides Germany that we should be discussing But I can assure you of one thing, Mr Poettering, which is that the Green Party did learn from Bosnia, and has now learnt from Kosovo, and we would have taken account of this responsibility today, even had we been at a different Assembly.

Un dernier mot encore à l"adresse de M. Poettering, sans vouloir particulièrement prendre position sur des décisions de politique intérieure, car je pense que nous sommes ici au sein d"un Parlement européen et qu"il ne nous faut pas parler de l"Allemagne avant toute chose. Mais je peux vous assurer d"une chose, Monsieur Poettering: le parti vert a tiré les leçons de l"expérience bosniaque et de l"expérience kosovare et nous aurions également assumé cette responsabilité dans le cadre d"une autre coalition.


As for the mandate of Canadian troops deployed in Bosnia, we hope that the Canadian government has learned from its mistake and that, this time, it will develop a clear mandate.

Quant au mandat des Canadiens en Bosnie, nous espérons que le gouvernement canadien a appris de ses erreurs et que cette fois-ci il élaborera un mandat clair.


Mr. Jean-Marc Jacob (Charlesbourg, BQ): Mr. Speaker, we learned this morning that Canada is preparing an operation for the withdrawal of 800 Canadian peacekeepers from Bosnia.

M. Jean-Marc Jacob (Charlesbourg, BQ): Monsieur le Président, on a appris ce matin que le Canada est en train de mettre en place une opération visant à retirer 800 Casques bleus canadiens de la Bosnie.


w