Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advice taking
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Example-based learning
Example-driven learning
Inductive learning from examples
Instance-based learning
Instruction learning
Jealousy
LFI
Learning by being told
Learning by discovery
Learning by example
Learning by examples
Learning by observation
Learning by problem solving
Learning by problem-solving
Learning from examples
Learning from instruction
Learning from instructions
Learning from observation
Learning from observation and discovery
Learning from solution paths
Learning without a teacher
Observation learning
Paranoia
Program learning from experience
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Unsupervised learning

Vertaling van "learned from haiti " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
learning by examples [ learning by example | learning from examples | example-driven learning | inductive learning from examples | example-based learning | instance-based learning ]

apprentissage par les exemples [ apprentissage par des exemples | apprentissage par exemples | apprentissage empirique de concept par exemples | apprentissage de concept par exemples | apprentissage à partir d'exemples ]


learning from instruction | LFI | learning from instructions | instruction learning | learning by being told

apprentissage par instruction | apprentissage par instructions


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Directions for the Future: a Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast [ A Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast ]

Sur la voie de l'avenir : la fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre [ La fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre ]


advice taking | learning by being told | learning from instruction

apprentissage par instruction


learning by problem solving [ learning from solution paths | learning by problem-solving ]

apprentissage par résolution de problèmes [ apprentissage par voies de résolution ]


learning from observation | learning by observation | observation learning

apprentissage par l'observation | apprentissage par observation


learning from examples | learning by examples

apprentissage par exemples | apprentissage par les exemples | apprentissage à partir d'exemples | apprentissage de concepts à partir d'exemples


program learning from experience

programme apprenant par expérience
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The brief analysis of lessons learned from Haiti clearly shows the need for further reforms of the EU disaster response capacity.

Cette brève analyse des leçons que nous a enseigné la crise en Haïti montre clairement qu'il est nécessaire de poursuivre les réformes de la capacité de réaction de l'Union européenne en cas de catastrophe.


The lesson we learned from Haiti is an example.

L’enseignement que nous avons tiré de Haïti en est un exemple.


The lesson we learned from Haiti is an example.

L’enseignement que nous avons tiré de Haïti en est un exemple.


Looking at the lessons learned from the last 10 years would include what we learned in Afghanistan that helped us in Haiti and Libya.

L'examen de ce que nous avons appris au cours des dix dernières années comprend aussi les leçons que nous avons tirées de l'Afghanistan et qui nous ont aidés en Haïti et en Libye.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We have lessons learned from Libya, Afghanistan, Haiti, and domestic operations.

Nous avons tiré des leçons de la Libye, de l'Afghanistan, d'Haïti et d'interventions au pays.


– having regard to the June 2010 joint document issued by Catherine Ashton, Vice-President of the Commission/High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy, and Commissioner Kristalina Georgieva on the lessons to be learned from the EU response to the disaster in Haiti,

– vu le document conjoint de Catherine Ashton, vice-présidente de la Commission/haute représentante de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité, et de Kristalina Georgieva, membre de la Commission, sur les leçons à tirer de la réponse de l'Union lors de la catastrophe en Haïti, de juin 2010,


– (IT) Madam President, Commissioners, ladies and gentlemen, it really is true that Haiti is a case apart, that it is different, because anniversaries of disasters are always commemorated in order to remember the victims, to learn from one’s mistakes and do better next time, but it is different in Haiti because there is nothing to remember – nothing has happened yet.

– (IT) Madame la Présidente, Mesdames et Messieurs les Commissaires, Mesdames et Messieurs, il est tout à fait exact qu’Haïti est un cas à part, différent, parce que les catastrophes sont normalement commémorées pour rendre hommage aux victimes, tirer les leçons des erreurs et s’améliorer pour l’avenir.


From your previous position as our representative for Canada in Kandahar, and more recently in Haiti, can you outline what lessons we've learned from the whole-of-government approach, and how we might apply and refine those lessons moving forward?

Elle a donné de bons résultats pour le Canada, jusqu'à maintenant. Compte tenu de l'expérience que vous avez acquise à titre de représentante du Canada à Kandahar et, plus récemment, à Haïti, pourriez-vous nous résumer les leçons que vous tirez de l'utilisation de l'approche pangouvernementale?


So far we've managed to start this process in a positive light, and I hope the months ahead will provide a judgment that the international community has learned its lessons and in fact is operating in Haiti in a manner very different from the experience that took place during the 1990s (1625) The Chair: Thank you very much. Now we'll go to Monsieur Boudria and Mr. Menzies, and then we'll have another round.

Jusqu'à présent, nous avons réussi à amorcer ce processus sous un angle positif, et j'espère que les mois à venir montreront que la communauté internationale a appris ses leçons et intervient aujourd'hui en Haïti d'une façon tout à fait différente de ce que l'on a vu au cours des années 1990 (1625) Le président: Merci beaucoup.


For this, we are incorporating the lessons we have learned from recent operations, especially those learned by Canadian Armed Forces personnel in places like Afghanistan, Libya, Haiti, the Arabian Sea and the Arctic.

Pour ce faire, nous intégrons les leçons retenues au cours de récentes opérations, particulièrement les leçons que le personnel des Forces armées canadiennes a tirées de ses missions dans des endroits comme l'Afghanistan, la Libye, Haïti, la mer d'Oman et l'Arctique.


w