Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bid challenge
Bid protest
Challenge
Challenge of antecedent transactions
Challenge to a fraudulent preference
Challenge to a judge
Challenge to a juror
Challenge to a lay magistrate
Challenge to a referee
Challenge to a witness
Challenge to an arbitrator
Challenge to evidence
Challenge to jurors
Challenge to testimony
Check request legitimacy
Check request's legitimacy
Confirm check request legitimacy
Cope with challenging demands
Cope with demanding challenges
Cope with demands that are challenging
GPGC Programme
Give legal legitimacy to the transfer of assets
Global Public Goods and Challenges Programme
Handle challenging demands
Jury challenge
Legitimacy
Legitimacy of governments
Protest
Provide legal legitimacy to the transfer of asset
Provide legal legitimacy to the transfer of assets
Providing legal legitimacy to the transfer of assets
Recusal of a judge
Recusation of a judge
Verify check request legitimacy

Traduction de «legitimacy any challenges » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
give legal legitimacy to the transfer of assets | providing legal legitimacy to the transfer of assets | provide legal legitimacy to the transfer of asset | provide legal legitimacy to the transfer of assets

donner une légitimité juridique à un transfert d’actifs


check request's legitimacy | verify check request legitimacy | check request legitimacy | confirm check request legitimacy

vérifier la légitimité d’une demande


challenge [ challenge to a judge | challenge to a juror | challenge to a lay magistrate | challenge to an arbitrator | challenge to a referee | challenge to a witness | challenge to evidence | challenge to jurors | challenge to testimony | jury challenge | recusal of a judge | recusation of a judge ]

récusation [ récusation d'arbitre | récusation d'un juge | récusation d'un magistrat non professionnel | récusation d'un témoignage | récusation d'un témoin | récusation de jurés ]


legitimacy [ legitimacy of governments(UNBIS) ]

légitimité


cope with demanding challenges | cope with demands that are challenging | cope with challenging demands | handle challenging demands

faire face à des exigences difficiles


challenge | challenge of antecedent transactions | challenge to a fraudulent preference

inopposabilité


bid challenge | bid protest | challenge | protest

contestation


Global Public Goods and Challenges Programme | GPGC Programme | thematic programme on Global Public Goods and Challenges

programme concernant les biens publics mondiaux et les défis qui les accompagnent | GPGC [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The main challenge is to strike a balance between the legitimacy and effectiveness of global institutions, including through regional representation.

Le principal défi est de trouver un équilibre entre la légitimité et l’efficacité des institutions mondiales, notamment à travers la représentation régionale.


It will focus on building effective and sustainable responses to security challenges, on creating economic opportunities and on building state legitimacy and democratic governance.

Il sera axé sur l'élaboration de mesures efficaces et durables pour faire aux problèmes de sécurité, sur la création de perspectives économiques ainsi que sur le renforcement de la légitimité de l'État et de la gouvernance démocratique.


2. Calls for a Treaty change in order to create a single financial assistance instrument within the Community framework for all EU Member States since any departure from the Community method and increased use of intergovernmental agreements would weaken the Union; believes that such a change should provide the Union and its institutions with the means to address swiftly and efficiently and with due democratic legitimacy any challenges that might endanger the economic, financial and social stability of the euro area and its Member States in the future; calls therefore for the creation of a European Monetary Fund (EMF);

2. demande une modification du traité afin de créer un instrument unique d'assistance financière dans le cadre de l'Union pour tous les États membres, car tout écart par rapport à la méthode communautaire au profit d'un recours accru aux accords intergouvernementaux affaiblit l'Union; estime que cette modification devra doter l'Union et ses institutions des moyens de répondre rapidement, efficacement et avec la légitimité démocratique voulue aux défis susceptibles de mettre en péril la stabilité économique, financière et sociale de la zone euro et de ses États membres; réclame dès lors la création d'un Fonds monétaire européen (FME);


The relationships between the various instruments of economic surveillance are complex and limit the transparency of policy making, which in turn poses challenges for its implementation, for communication with stakeholders and the general public and consequently for ownership, democratic legitimacy and accountability.

Les liens qui unissent les divers instruments de surveillance économique sont complexes et limitent la transparence dans l'élaboration des politiques, ce qui à son tour pose problème pour la mise en œuvre de ces dernières, pour la communication avec les parties prenantes et le grand public et, partant, pour l'appropriation des politiques, la légitimité démocratique et le respect du principe de responsabilité.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
26. Considers that the current human rights challenges in the Sahel cannot be disaggregated from a general crisis of governance, encompassing widespread corruption in public office, weak provision of basic services, poor implementation of social and economic rights, and particularly in the vast and often sparsely populated Saharan regions, profound challenges in upholding the rule of law and maintaining effective border controls; regrets the ensuing harm to the legitimacy of the region’s institutions and political systems; fears the ...[+++]

26. considère que les problèmes de droits de l'homme actuellement constatés dans la région du Sahel ne peuvent être dissociés d'une crise générale de la gouvernance, qui associe la corruption généralisée de la fonction publique, la médiocrité des services de base, l'application insuffisante des droits sociaux et économiques, en particulier dans les vastes régions sahariennes généralement peu peuplées, les graves problèmes rencontrés pour garantir l'état de droit et assurer un contrôle efficace des frontières; déplore que la légitimit ...[+++]


26. Considers that the current human rights challenges in the Sahel cannot be disaggregated from a general crisis of governance, encompassing widespread corruption in public office, weak provision of basic services, poor implementation of social and economic rights, and particularly in the vast and often sparsely populated Saharan regions, profound challenges in upholding the rule of law and maintaining effective border controls; regrets the ensuing harm to the legitimacy of the region’s institutions and political systems; fears the ...[+++]

26. considère que les problèmes de droits de l'homme actuellement constatés dans la région du Sahel ne peuvent être dissociés d'une crise générale de la gouvernance, qui associe la corruption généralisée de la fonction publique, la médiocrité des services de base, l'application insuffisante des droits sociaux et économiques, en particulier dans les vastes régions sahariennes généralement peu peuplées, les graves problèmes rencontrés pour garantir l'état de droit et assurer un contrôle efficace des frontières; déplore que la légitimit ...[+++]


The main challenge is to strike a balance between the legitimacy and effectiveness of global institutions, including through regional representation.

Le principal défi est de trouver un équilibre entre la légitimité et l’efficacité des institutions mondiales, notamment à travers la représentation régionale.


Contrary to what was said just now, particularly by some of my fellow Members from the Group of the Greens/European Free Alliance, Europe has begun to assume its responsibilities in terms of environmental protection, since in December 2008, the energy and climate change package was adopted. With this package, Europe will have all the legitimacy it needs to guide the negotiations towards the definition of an ambitious, practical and global response to the challenges of climate change.

Contrairement à ce qui a été dit tout à l’heure, notamment chez mes collègues Verts, l’Europe a commencé à prendre ses responsabilités en termes de protection de l’environnement puisqu’en décembre 2008 il y a eu l’adoption du paquet «Énergie-climat». Avec cela, l’Europe aura toute la légitimité pour orienter les négociations vers la définition d’une réponse ambitieuse, concrète et mondiale, aux défis du changement climatique.


Mr. Rahim Ademi (indicted on 8 June 2001) voluntarily surrendered to the Tribunal in July 2001; Gen. Janko Bobetko (indicted on 17 September 2002) died in April 2003, after the Government challenged ICTY on some parts of the indictment which, in the Government's opinion put into question the political justification and legitimacy of a particular action of the Croatian Army; and General Ante Gotovina indicted on 8 June 2001 related to alleged war crimes that occurred during and after "Operation Storm" in 1995, based on individual and ...[+++]

M. Rahim Ademi (accusé le 8 juin 2001) s'est volontairement livré au Tribunal en juillet 2001; le général Janko Bobetko (inculpé le 17 septembre 2002) est décédé en avril 2003. Le gouvernement croate avait au préalable contesté certaines parties de l'acte d'accusation du TPIY qui, selon lui, mettait en doute la justification politique et la légitimité d'une action particulière de l'armée croate; le général Ante Gotovina, enfin, accusé le 8 juin 2001 de prétendus crimes de guerre qui auraient été commis pendant et après l'«opération Tempête» en 1995, sous sa responsabilité propre et sous son commandement, est toujours en fuite.


Should we not be challenging the whole tourism issue as the British Government has been doing? If the European Union is not prepared to call for economic sanctions then why not, for instance, suggest that the SPDC should be challenged in the UN and its legitimacy as the Government of Burma challenged in the UN General Assembly?

Si l'Union européenne n'est pas prête à demander des sanctions économiques, pourquoi, par exemple, ne pas suggérer que le SPDC soit remis en question à l'ONU et que sa légitimité en tant que gouvernement de la Birmanie soit contestée devant l'Assemblée générale de l'ONU ?


w