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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Do not reduce
Do not reduce limit
Do not reduce limit on order
Dollars-and-cents
Dollarwise
Growth per cent
Growth percent
In dollar terms
In dollars and cents
Increase of X per cent
Increment per cent
Increment percent
Item not affecting cash
Item not involving cash
Item not requiring an outlay of cash
Jealousy
Monetary
Non-cash item
Noncash item
Not a red cent
Paranoia
Plant per cent
Plant percent
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Rise of X per cent
Seedling per cent
Seedling percent
Tree per cent
Tree percent

Vertaling van "not per-cent " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
plant per cent | plant percent | seedling per cent | seedling percent | tree per cent | tree percent

pourcentage de réussite de semis


growth per cent | growth percent | increment per cent | increment percent

taux d'accroissement


increase of X per cent | rise of X per cent

augmentation de X pour cent | majoration de X pour cent




nickel five-cent coin, 1942 [ nickel five-cent piece, 1942 | nickel round five-cent coin, 1942 | nickel round five-cent piece, 1942 ]

pièce de monnaie de cinq cents en nickel de 1942 [ pièce de cinq cents en nickel de 1942 | monnaie de cinq cents en nickel de 1942 | pièce de monnaie ronde de cinq cents en nickel de 1942 | pièce de cinq cents ronde en nickel de 1942 | monnaie de cinq cents ronde en nickel de 1942 ]


Order Authorizing the Issue of Circulation Coins of Fifty Cents,Twenty-Five Cents, Ten Cents and Five Cents and Specifying their Characteristics

Décret autorisant l'émission de pièces de monnaie de circulation de cinquante cents, vingt-cinq cents, dix cents et cinq cents et précisant leurs caractéristiques


monetary | in dollars and cents | in dollar terms | dollars-and-cents | dollarwise

vénal | en numéraire


do not reduce limit on order | do not reduce | do not reduce limit

ne pas réduire la limite d'un ordre | ne pas réduire la limite


non-cash item | noncash item | item not affecting cash | item not involving cash | item not requiring an outlay of cash

élément sans effet sur la trésorerie | élément sans effet sur les liquidités | élément sans incidence sur la trésorerie | élément sans contrepartie en trésorerie | élément sans incidence sur les liquidités | élément hors trésorerie | élément sans effet de trésorerie


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The share of people employed in the primary sector fell from 12.4 per cent to 4.8 per cent of the labour force, from 45.1 per cent to 39.6 per cent in the secondary sector and increased from 42.5 per cent to 55.6 per cent in the tertiary sector.

La proportion des actifs travaillant dans le secteur primaire est tombée de 12,4% à 4,8%, tandis qu'elle passait de 45,1% à 39,6% dans le secteur secondaire, et qu'elle augmentait au contraire de 42,5% à 55,6% dans le secteur tertiaire.


Three quarters of registered victims were trafficked for sexual exploitation (an increase from 70 per cent in 2008 to 76 per cent in 2010) and the rest for labour exploitation (a decrease from 24 per cent in 2008 to 14 per cent in 2010), forced begging (3 per cent) and domestic servitude (1 per cent).

Dans les trois quarts des cas répertoriés, la traite des victimes avait pour but l'exploitation sexuelle (cette proportion a augmenté à 76 % en 2010 contre 70 % en 2008), et dans les autres cas, l'exploitation de leur travail (en recul à 14 % en 2010 contre 24 % en 2008), la mendicité forcée (3 %) ou l'esclavage domestique (1 %).


From 1 July 2014, roaming consumers pay no more than 19 cents per minute to make a call, 5 cents per minute to receive a call, 6 cents to send a text message and 20 cents per megabyte (MB) to download data or browse the Internet whilst travelling abroad (charged per kilobyte used).

Depuis le 1 juillet 2014, les utilisateurs en itinérance ne paient pas plus de 19 cent(ime)s par minute pour passer un appel, 5 cent(ime)s par minute pour recevoir un appel, 6 cent(ime)s pour envoyer un SMS et 20 cent(ime)s par mégaoctet (Mo) pour télécharger des données ou consulter l’internet pendant leurs déplacements (facturation par kilooctet utilisé).


This shows that over the three years women and girls are the main victims of trafficking in human beings; female victims accounted for 79 per cent (of whom 12 per cent were girls) and male victims for 21 per cent (of whom 3 per cent were boys).

Ces données montrent que sur les trois années concernées, les femmes et les filles ont été les principales victimes de la traite des êtres humains; les victimes étaient féminines dans 79 % des cas (dont 12 % de filles) et masculines dans 21 % des cas (dont 3 % de garçons).


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Of these victims, 66 per cent were women, 13 per cent girls, 12 per cent men and 9 per cent boys[4].

Parmi ces victimes, 66 % sont des femmes, 13 % des filles, 12 %des hommes et 9 % des garçons[4].


H. whereas according to the draft Joint Employment Report, EU unemployment now stands at 23.1 million persons (9.6 per cent, about 20 per cent in some member states) - 5.6 million people lower than its peak level in the second quarter of 2008 - and EU youth unemployment stands at 20.4 per cent (more than 40 per cent in some member states); whereas growth in real unit labour costs in the EU has been falling since mid 2009, to reach -2% per annum in second quarter 2010,

H. considérant que, selon le projet de rapport conjoint sur l'emploi, le chômage dans l'UE se situe actuellement à 23,1 millions de personnes (9,6 pour cent, soit 20 pour cent dans certains États membres) - 5,6 millions de personnes en moins que son niveau record au deuxième trimestre de 2008 - et que le chômage des jeunes de l'UE s'élève à 20,4 pour cent (plus de 40 pour cent dans certains États membres); considérant que la croissance en coûts salariaux unitaires réels dans l'UE chute depuis la mi-2009, pour atteindre - 2% par an au ...[+++]


B. whereas in the draft budget the appropriations for payments amount to EUR 92.499 billion, representing a reduction of 1.49 per cent compared to the PDB and an increase of 3.46 per cent compared to the 2000 budget, and the increase in compulsory expenditure compared to the 2000 budget is 6.24 per cent and in non-compulsory expenditure 1.32 per cent,

B. considérant que dans le projet de budget les crédits de paiement se chiffrent à 92 499 millions d'euros, ce qui représente une réduction de 1,49 % par rapport à l'APB et une augmentation de 3,46 % par rapport au budget 2000, l'augmentation des dépenses obligatoires par rapport au budget 2000 s'établissant à 6,24 %, celle des dépenses non obligatoires à 1,32 %,


C. whereas the appropriations for commitments amount to EUR 95.860 billion, representing a reduction of 1.12 per cent compared to the PDB and an increase of 2.74 per cent compared to the 2000 budget, and the increase in compulsory expenditure compared to the 2000 budget is 6.28 per cent and in non-compulsory expenditure only 0.23 per cent,

C. considérant que les crédits d'engagement se chiffrent à 95 860 millions d'euros, ce qui représente une réduction de 1,12 % par rapport à l'APB et une augmentation de 2,74 % par rapport au budget 2000, l'augmentation des dépenses obligatoires se chiffrant à 6,28 % par rapport au budget 2000, celle des dépenses non obligatoires à 0,23 % seulement,


10. Expresses its satisfaction at the restatement in the Commission recommendation of the quantified target, laid down in the Presidency Conclusions of the Lisbon Special European Council, of raising labour force participation from an average of 61 per cent to 70 per cent of the population by 2010 and to increasing the participation of women from an average of 51 per cent to more than 60 per cent by the same date;

10. se félicite que, dans sa recommandation, la Commission mentionne de nouveau l'objectif quantitatif assigné par les conclusions de la présidence du Conseil européen de Lisbonne, qui consiste à accroître le taux d'emploi d'une moyenne de 61 % à 70 % d'ici 2010, et à augmenter le nombre de femmes ayant un emploi de 51 % à plus de 60 % à la même échéance;


18. Points out that the Report's praise of a historically low inflation in 1995 should be seen in perspective; during the period 1993-95, the fall in prices, from 4.6 to 3.1 per cent, is correlated with an increase of unemployment rate from 9.3 to about 11 per cent; and the average growth rate of 1.3 per cent was associated with a fall of employment rate of -1 per cent during the same period;

18. souligne que le record enregistré en 1995 en ce qui concerne l'inflation, revenue à son niveau historiquement le plus bas, doit être remis en perspective, puisque, en effet, au cours de la période 1993-95, le ralentissement de l'inflation, de 4,6 % à 3,1 %, est à rapprocher de la hausse du taux de chômage passé de 9,3 % à environ 11 % et que le taux de croissance moyen de 1,3 % est allé de pair avec un recul de l'emploi de 1 % sur la même période;




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'not per-cent' ->

Date index: 2023-10-10
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