Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abide by the statutory obligations
Accrued benefit obligation
Accumulated benefit obligation
Affectionless psychopathy Institutional syndrome
Alcoholic hallucinosis
Antisocial
Asocial
Audit education institutions
Benefit obligation
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Comply with the statutory obligations
Defined benefit obligation
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Follow the statutory obligation
Follow the statutory obligations
Inspect education institutions
Institution name
Investigate education institutions
Jealousy
Law of obligation
Laws of obligations
Obligate parasite
Paranoia
Pension benefit obligation
Pension obligation
Personality
Psychoactive substance abuse
Psychopathic
Psychosis NOS
Rule of obligation
Scrutinise education institutions
Sociopathic
Statute of obligation
Unfunded accrued benefit obligation
Unfunded accumulated benefit obligation
Unfunded benefit obligation
Unfunded pension liability
Unfunded pension obligation
Unfunded retirement benefit obligation

Traduction de «obligations and institutions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Definition: Personality disorder characterized by disregard for social obligations, and callous unconcern for the feelings of others. There is gross disparity between behaviour and the prevailing social norms. Behaviour is not readily modifiable by adverse experience, including punishment. There is a low tolerance to frustration and a low threshold for discharge of aggression, including violence; there is a tendency to blame others, or to offer plausible rationalizations for the behaviour bringing the patient into conflict with society. | Personality (disorder):amoral | antisocial | asocial | psychopathic | sociopat ...[+++]

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par un mépris des obligations sociales et une indifférence froide pour autrui. Il y a un écart considérable entre le comportement et les normes sociales établies. Le comportement n'est guère modifié par les expériences vécues, y compris par les sanctions. Il existe une faible tolérance à la frustration et un abaissement du seuil de décharge de l'agressivité y compris de la violence; il y a une tendance à blâmer autrui ou à justifier un comportement amenant le sujet à entrer en conflit avec la société par des rationalisations plausibles. | Personnalité:amorale | anti ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


abide by the statutory obligations | comply with the statutory obligations | follow the statutory obligation | follow the statutory obligations

respecter des obligations légales


laws of obligations | statute of obligation | law of obligation | rule of obligation

droit des obligations


accrued benefit obligation | accumulated benefit obligation | benefit obligation | defined benefit obligation | pension benefit obligation | pension obligation

obligation au titre des prestations constituées | obligation au titre des prestations définies | obligation en matière de prestations de retraite | obligation au titre des prestations de retraite


unfunded benefit obligation | unfunded accrued benefit obligation | unfunded accumulated benefit obligation | unfunded pension liability | unfunded pension obligation | unfunded retirement benefit obligation

obligation non capitalisée au titre des prestations | obligation non financée au titre des prestations | obligation non capitalisée au titre du régime de retraite | obligation non capitalisée au titre des prestations de retraite


Definition: A particular pattern of abnormal social functioning that arises during the first five years of life and that tends to persist despite marked changes in environmental circumstances, e.g. diffuse, nonselectively focused attachment behaviour, attention-seeking and indiscriminately friendly behaviour, poorly modulated peer interactions; depending on circumstances there may also be associated emotional or behavioural disturbance. | Affectionless psychopathy Institutional syndrome

Définition: Trouble caractérisé par un mode particulier de fonctionnement social anormal, apparaissant durant les cinq premières années de la vie, persistant habituellement en dépit de modifications importantes de l'environnement. Exemples: conduites d'attachement généralisé et non sélectif, demandes d'affection et sociabilité non discriminatives, interactions peu différenciées avec les autres enfants; des perturbations émotionnelles et d'autres troubles du comportement peuvent enfin être associés, variables selon les circonstances. | Psychopathie de privation affective Syndrome institutionnel ...[+++]




investigate education institutions | scrutinise education institutions | audit education institutions | inspect education institutions

inspecter des établissements d'enseignement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. National resolution authorities may propose to the Board to apply simplified obligations to institutions or groups pursuant to paragraphs 3 and 4 or to waive the obligation of drafting resolution plans pursuant to paragraph 7.

2. Les autorités de résolution nationales peuvent proposer au CRU d'appliquer des obligations simplifiées aux établissements ou aux groupes en vertu des paragraphes 3 et 4 ou de déroger à l'obligation d'établir des plans de résolution en vertu du paragraphe 7.


2. National resolution authorities may propose to the Board to apply simplified obligations to institutions or groups pursuant to paragraphs 3 and 4 or to waive the obligation of drafting resolution plans pursuant to paragraph 5 .

2. Les autorités nationales de résolution peuvent proposer au CRU de simplifier l'obligation incombant aux établissements ou aux groupes conformément aux paragraphes 3 et 4 d'élaborer des plans de résolution ou d'y déroger conformément au paragraphe 5.


centralising information received from competent authorities in accordance with Articles 21 and 35 as the result of the regulatory reporting obligations of institutions.

centralisant les informations reçues des autorités compétentes, conformément aux articles 21 et 35, en raison des obligations d'information réglementaires imposées aux établissements.


Some Member States' authorities have already introduced obligations for institutions and authorities to prepare recovery and resolution plans.

Les autorités de certains États membres font déjà obligation aux établissements et autorités d'établir des plans de redressement et de résolution.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. The citizens’ right to information should be implemented by means of a rule obliging the institutions, bodies, offices and agencies to provide citizens promptly with any information that they may need in order to defend their rights and further, by affording them the access to documents provided for by Regulation (EC) No 1049/2001 of the European Parliament and of the Council of 30 May 2001 regarding public access to European Parliament, Council and Commission documents, together with the right to access their own file; the institutions, bodies, offices and agencies should be under an obligation ...[+++]

9. le droit à l'information des citoyens doit être mis en œuvre au moyen d'une règle contraignant les institutions, organes, bureaux et agences à communiquer aux citoyens en temps utile toute information dont ils pourraient avoir besoin pour défendre leurs droits et, en outre, en donnant aux citoyens l'accès aux documents visés par le règlement (CE) n° 1049/2001 du Parlement européen et du Conseil du 30 mai 2001 relatif à l'accès du public aux documents du Parlement européen, du Conseil et de la Commission, ainsi qu'en leur donnant le droit de consulter leur dossier personnel; les institutions, ...[+++]


centralising information received from competent authorities in accordance with Articles 21 and 35 as the result of the regulatory reporting obligations for institutions active in more than one Member State.

centralisant les informations reçues des autorités compétentes, conformément aux articles 21 et 35, en raison des obligations d’information réglementaires imposées aux établissements qui opèrent dans plus d’un État membre.


The Energy Star Regulation for office equipment obliges EU institutions and Member States to purchase office equipment to specific levels of energy efficiency.

Le règlement «Energy Star» concernant les équipements de bureau impose aux institutions européennes et aux États membres de s’équiper en machines de bureau respectant des niveaux spécifiques d’efficacité énergétique.


8. Asks the Commission to propose measures for more transparency regarding institutional investors; recalls that transparency is needed with regard to investment policy, voting policy, and share ownership and that such transparency shall not be confined to the relationship between funds and single investors; recalls that there should also be certain disclosure obligations of institutional investors towards the companies in which they are engaged, e.g., with regard to their intentions and the proposed duration of their engagement; n ...[+++]

8. prie la Commission de proposer des mesures visant à accroître la transparence à l'égard des investisseurs institutionnels; rappelle que la transparence est nécessaire s'agissant de la politique d'investissement, de la politique de vote et de la propriété des actions, et qu'une telle transparence ne saurait se cantonner à la relation entre les fonds et les investisseurs individuels; rappelle également que certaines obligations de communication d'informations devraient exister de la part des investisseurs institutionnels en directi ...[+++]


3. Points out that enlargement obliges the institutions to critically examine their working methods and the allocation of resources, with a view to improving their value for money for the taxpayer; requests the institutions to make specific proposals in their 2004 estimates that could lead to an improved quality of spending and to an improved focus on core activities; invites the institutions also, given the pressure on the ceiling of heading 5, to limit their new requests as far as possible to enlargement-related needs;

3. fait observer que l'élargissement contraint les institutions à examiner d'un œil critique leurs méthodes de travail et l'affectation des ressources, et ce afin d'améliorer la rentabilité des deniers du contribuable; invite les institutions à présenter, dans leur état prévisionnel 2004, des propositions de nature à déboucher sur une amélioration de la qualité des dépenses et sur un recentrage sur les activités essentielles; invite aussi les institutions, eu égard aux contraintes qu'impliqu ...[+++]


3. Points out that enlargement obliges the institutions to critically examine their working patterns and the allocation of resources, with a view to improving their value for money for the taxpayer; requests the institutions to make specific proposals in their 2004 estimates that could lead to an improved quality of spending and to an improved focus on core activities; invites the institutions also, given the pressure on the ceiling of heading 5, to limit their new requests as far as possible to enlargement-related needs;

3. fait observer que l'élargissement contraint les institutions à examiner d'un œil critique leurs méthodes de travail et l'affectation des ressources, et ce afin d'améliorer la rentabilité des deniers du contribuable; invite les institutions à présenter, dans leur état prévisionnel 2004, des propositions de nature à déboucher sur une amélioration de la qualité des dépenses et sur un recentrage sur les activités essentielles; invite aussi les institutions, eu égard aux contraintes qu'impliqu ...[+++]


w