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Brass plate company
Cash refund
Cash refund offer
Company offering specialized CAD services
Contested takeover bid
Contested tender offer
Dummy company
Employer order
Employer's offer
Employment offer
FOS
Final offer arbitration
Final offer selection
Final position arbitration
Final position offer arbitration
Final-offer selection
Final-offer selection compulsory arbitration
Front company
Hostile take-over bid
Hostile takeover bid
Hostile tender offer
Indicative offer
Job offer
Job order
Last best offer arbitration
Last-offer arbitration
Letterbox company
Money box company
Money refund offer
Money-refund offer
Non-binding indicative offer
Non-binding offer
Offer for final settlement
Offer of compromise
Offer of employment
Offer of settlement
Offer to settle
Paper company
Refund offer
Settlement offer
Shell company
Shell corporation
To identify the offered company
Unfriendly takeover bid
Unfriendly tender offer
Unsolicited takeover bid
Unsolicited tender offer

Vertaling van "offered company " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
to identify the offered company

identifier la société visée


company offering specialized CAD services

société de service spécialisée en CAO


last-offer arbitration | final offer arbitration | final position offer arbitration | final-offer selection compulsory arbitration | final offer selection | final-offer selection | FOS | final position arbitration | last best offer arbitration

arbitrage des propositions finales | APF | arbitrage à choix forcé


offer to settle [ offer of settlement | offer for final settlement | offer of compromise | settlement offer ]

offre de transaction [ offre de règlement | offre de règlement amiable ]


Place your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | setting up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offers in places relevant to your potential employers/contractors

installer son offre artistique à des endroits adaptés pour des employeurs/contractants potentiels


job offer [ employment offer | employer order | job order | offer of employment | employer's offer ]

offre d'emploi [ offre de l'employeur ]


money-refund offer | money refund offer | cash refund offer | cash refund | refund offer

offre de remboursement


brass plate company | dummy company | front company | letterbox company | money box company | paper company | shell company | shell corporation

compagnie écran | coquille | entreprise boîte aux lettres | filiale sans support matériel | société boîte à lettres | société boîte aux lettres | société coquille | société de façade | société écran | société fantôme | société fictive | société-écran


hostile takeover bid [ hostile take-over bid | unfriendly takeover bid | unsolicited takeover bid | hostile tender offer | unfriendly tender offer | unsolicited tender offer | contested takeover bid | contested tender offer ]

OPA hostile [ OPA inamicale | OPA sauvage | offre publique d'achat hostile | offre publique d'achat inamicale | offre publique d'achat sauvage | OPA agressive | offre publique d'achat contestée | OPA contestée ]


non-binding offer | non-binding indicative offer | indicative offer

offre indicative
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It will offer companies predictable rules, a level-playing field and reduced compliance costs.

Avec l'ACCIS, les entreprises disposeront de règles prévisibles, de conditions de concurrence équitables et verront les coûts de conformité diminuer.


The CCCTB will offer companies solid and predictable rules, a fair and level-playing field and reduced costs and administration.

Avec l'ACCIS, les sociétés disposeront de règles strictes et prévisibles et de conditions de concurrence loyales et équitables et verront les coûts et les charges administratives diminuer.


The CCCTB will offer companies solid and predictable rules, a fair and level-playing field and reduced costs and administration.

Avec l'ACCIS, les sociétés disposeront de règles strictes et prévisibles et de conditions de concurrence loyales et équitables et verront les coûts et les charges administratives diminuer.


statistics on the average and overall consideration of offers of securities to the public subject to this Regulation, by unlisted companies, companies whose securities are traded on MTFs, including SME growth markets, and companies whose securities are admitted to trading on regulated markets. Where applicable, such statistics shall provide a breakdown between initial public offerings and subsequent offers, and between equity and non-equity securities.

des statistiques sur les montants moyens et globaux des offres de valeurs mobilières au public soumises au présent règlement, par les sociétés non cotées, par les sociétés dont les valeurs mobilières sont négociées sur des MTF, y compris les marchés de croissance des PME, et par les sociétés dont les valeurs mobilières sont admises à la négociation sur des marchés réglementés. Le cas échéant, ces statistiques fournissent une ventilation entre offres publiques initiales et offres ultérieures, ainsi qu’entre titres de capital et titres ...[+++]


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This approach offers companies an important degree of flexibility, as it recognises that, in certain circumstances, non-compliance with some recommendations might correspond better to the company’s interest than 100% compliance with the code.

Cette approche laisse aux entreprises une marge de manœuvre importante afin de tenir compte du fait que, dans certaines circonstances, il est dans l’intérêt de l’entreprise de déroger ponctuellement au code de gouvernance plutôt que de le respecter à 100 %.


What we are proposing is that the government offer a targeted program that would allow companies to exchange these earned tax credits for cash contributions to R and D capital projects, in effect offering companies a quid pro quo whereby they could monetize those credits now in exchange for the government having a role in deciding how that money should be spent—in effect, in support of R and D capital projects.

Nous proposons que le gouvernement offre un programme qui permettra aux entreprises d'échanger les crédits d'impôt obtenus contre des contributions pour des projets d'immobilisations consacrées à la R-D, c'est-à-dire permettre aux entreprises de monnayer ces crédits, mais en échange le gouvernement aurait son mot à dire sur la façon dont l'argent devrait être dépensé, précisément pour des projets d'immobilisations consacrées à la R-D.


She provided long-term support for senior citizens, offering company and friendship.

Elle a fourni un soutien à long terme aux personnes âgées et leur a offert de la compagnie et de l'amitié.


offer companies the option to obtain the Ecolabel with limited cost and effort while still maintaining its credibility with consumers and environmental groups.

offrir la possibilité aux entreprises d’obtenir le label écologique moyennant un coût et des efforts raisonnables, tout en maintenant sa crédibilité auprès des consommateurs et des organisations écologiques.


Today the EU tabled in the WTO a detailed list of sectors where it is offering companies and individuals in third countries further opportunities to offer services in the already very open EU market.

L'Union européenne a déposé aujourd'hui à l'OMC une liste détaillée des secteurs pour lesquels elle offre aux entreprises et aux individus des pays tiers la possibilité de fournir des services sur le marché déjà largement ouvert de l'UE.


With regard to the reference provisions two schools of thought are discernible: Those coming from countries where participation is the rule feel that the proposed optional European company statute system could offer companies a way of circumventing the rule. Those coming from countries where worker involvement is based to a greater or lesser extent on the provision of information to, and consultation of, workers feel that the draft European company statute must as far as possible respect the pluralism of national social practices.

Pour ce qui est des dispositions de référence, le Comité constate deux courants: ceux qui, appartenant à des pays où la participation est la règle, considèrent que le projet optionnel de SAE (société anonyme européenne) ne peut fournir l'occasion à l'entreprise d'échapper à cette règle; et ceux qui, appartenant à des pays où l'implication des salariés repose à des degrés divers sur l'information et la consultation des travailleurs, considèrent que le projet de SAE doit respecter le pluralisme des pratiques sociales nationales.


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