Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
An Act respecting Non-profit Corporations
Association
Corporate income tax
Corporate profitability
Corporation for profit
Corporation tax
Earning power
Earnings performance
Excess profits tax
For-profit corporation
NFP
NPO
Non-profit association
Non-profit corporation
Non-profit organization
Non-profit-making organization
Nonprofit
Nonprofit corporation
Not-for-profit corporation
Not-for-profit organization
Profit corporation
Profit earning capacity
Profit taxation
Profit-making corporation
Profitability
Profits tax
The Non-profit Corporations Act

Vertaling van "profitable corporation like " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
corporation for profit | profit corporation

société à but lucratif


The Non-profit Corporations Act, 1995 [ An Act respecting Non-profit Corporations | The Non-profit Corporations Act ]

Loi de 1995 sur les sociétés sans but lucratif [ Loi concernant les sociétés sans but lucratif | The Non-profit Corporations Act ]


association | non-profit association | non-profit corporation | not-for-profit corporation

association | association à but non lucratif | association sans but lucratif


non-profit corporation [ nonprofit corporation | not-for-profit corporation ]

entreprise sans but lucratif [ entreprise à but non lucratif ]


non-profit organization | NFP | nonprofit | non-profit corporation | non-profit-making organization | not-for-profit organization | NPO

organisme sans but lucratif | OSBL | organisme du secteur non marchand | organisme à but non lucratif | OBNL


for-profit corporation [ profit-making corporation ]

société à but lucratif [ corporation à but lucratif | personne morale à but lucratif ]


profitability | corporate profitability | profit earning capacity | earnings performance | earning power

rentabilité | rentabilité de l'entreprise | rentabilité d'une entreprise | rentabilité commerciale | rentabilité des capitaux investis | rentabilité économique | rentabilité financière | profitabilité


corporation tax [ corporate income tax | profits tax | Corporate income tax(STW) | Profit taxation(STW) | excess profits tax(UNBIS) ]

impôt sur les sociétés [ impôt des personnes morales | impôt sur les bénéfices industriels et commerciaux ]


taxes on the profits of companies and other corporate bodies

impôts sur les bénéfices des sociétés et autres personnes morales


corporate profitability

rentabilité de l'entreprise | rentabilité des entreprises
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Thirdly, weak profitability in the corporate sector following e.g. the on-going balance sheet adjustment and the increased costs for external funding is likely to have reduced or postponed investments.

Troisièmement, l'ajustement des bilans et le coût accru des financements externes n'ont pas été sans conséquences sur la rentabilité des entreprises et ont probablement influé sur la réduction ou le report de leurs projets d'investissement.


It's like a pendulum: there is a range from profit-making corporations to non-profit corporations.

C'est comme un pendule: on va des sociétés à but lucratif jusqu'aux sociétés à but non lucratif.


And that's a lot of money, even for a profitable corporation like Canada Post.

Ça fait beaucoup d'argent, même pour une société rentable comme Postes Canada.


30. Underlines that, in the global context of tax competition, developing countries derive a larger part of their tax revenues from capital and have little possibility to collect alternative taxes; notes that the decline in tax revenues because of that competition should be addressed by broadening the tax base or by abstaining from that competition altogether if convenient and if other factors like good governance, legal security and avoidance of nationalisation are jeopardised in the competition process for FDI; points out that low-income countries need the capacity to effectively negotiate with multinational ...[+++]

30. souligne que, dans le cadre de la concurrence fiscale mondiale, les pays en développement tirent une plus grande partie de leurs recettes fiscales du capital et qu'ils ont peu de possibilités de prélever d'autres types d'impôts; observe que la baisse des recettes fiscales due à cette concurrence doit être compensée par l'élargissement de l'assiette fiscale, mais que les pays en développement pourraient également cesser cette concurrence s'ils parvenaient à mobiliser d'autres facteurs pour attirer les IDE, tels que la bonne gouvernance, la sécurité juridique et la renonciation à la pratique des nationalisations; ajoute que les pays à bas revenus doivent avoir les moyens de négocier efficacement avec les multinationales afin d'obtenir ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
30. Underlines that, in the global context of tax competition, developing countries derive a larger part of their tax revenues from capital and have little possibility to collect alternative taxes; notes that the decline in tax revenues because of that competition should be addressed by broadening the tax base or by abstaining from that competition altogether if convenient and if other factors like good governance, legal security and avoidance of nationalisation are jeopardised in the competition process for FDI; points out that low-income countries need the capacity to effectively negotiate with multinational ...[+++]

30. souligne que, dans le cadre de la concurrence fiscale mondiale, les pays en développement tirent une plus grande partie de leurs recettes fiscales du capital et qu'ils ont peu de possibilités de prélever d'autres types d'impôts; observe que la baisse des recettes fiscales due à cette concurrence doit être compensée par l'élargissement de l'assiette fiscale, mais que les pays en développement pourraient également cesser cette concurrence s'ils parvenaient à mobiliser d'autres facteurs pour attirer les IDE, tels que la bonne gouvernance, la sécurité juridique et la renonciation à la pratique des nationalisations; ajoute que les pays à bas revenus doivent avoir les moyens de négocier efficacement avec les multinationales afin d'obtenir ...[+++]


30. Underlines that, in the global context of tax competition, developing countries derive a larger part of their tax revenues from capital and have little possibility to collect alternative taxes; notes that the decline in tax revenues because of that competition should be addressed by broadening the tax base or by abstaining from that competition altogether if convenient and if other factors like good governance, legal security and avoidance of nationalisation are jeopardised in the competition process for FDI; points out that low-income countries need the capacity to effectively negotiate with multinational ...[+++]

30. souligne que, dans le cadre de la concurrence fiscale mondiale, les pays en développement tirent une plus grande partie de leurs recettes fiscales du capital et qu'ils ont peu de possibilités de prélever d'autres types d'impôts; observe que la baisse des recettes fiscales due à cette concurrence doit être compensée par l'élargissement de l'assiette fiscale, mais que les pays en développement pourraient également cesser cette concurrence s'ils parvenaient à mobiliser d'autres facteurs pour attirer les IDE, tels que la bonne gouvernance, la sécurité juridique et la renonciation à la pratique des nationalisations; ajoute que les pays à bas revenus doivent avoir les moyens de négocier efficacement avec les multinationales afin d'obtenir ...[+++]


Mr. Speaker, two days ago the Minister of Finance stood in the House and said that he would continue the Liberal tradition of giving deep corporate tax cuts to the most profitable big corporations like the banks that have just made somewhere near $19 billion worth of profit last year.

Monsieur le Président, il y a deux jours, le ministre des Finances est intervenu à la Chambre pour dire qu'il poursuivrait la tradition libérale et accorderait d'importants allègements fiscaux aux grandes sociétés les plus rentables, comme les banques qui ont enregistré des profits de près de 19 milliards de dollars l'an dernier.


It will not necessarily make companies perform better or more profitably, and it will not necessarily cut out criminal or unethical behaviour, but it will set down a series of criteria for corporate behaviour that are likely to enhance transparency, accountability and systems of business conduct, which in turn give the wider world, shareholders, stakeholders and others an idea of what is going on.

Il ne rendra pas nécessairement les sociétés plus performantes ou plus rentables, et il n’éliminera pas nécessairement les comportements criminels ou contraires à l’éthique, mais il établira une série de critères de conduite entrepreneuriale qui devraient améliorer la transparence, la responsabilité et les systèmes de gestion d’entreprise qui, à leur tour, devraient donner au public, aux actionnaires, aux parties prenantes et autres une idée de ce qui se passe.


I find it astounding that the Liberals refuse to provide a charitable registration number to an organization with a proven track record in helping the unemployed, yet gives $86 million in an interest free loan to a profitable corporation like Bombardier.

Je trouve absolument ahurissant que les libéraux refusent de donner un numéro d'enregistrement en tant qu'organisme de bienfaisance à une agence reconnue pour l'efficacité de son travail en faveur des chômeurs, alors qu'il accorde un prêt de 86 millions de dollars, sans intérêts, à une entreprise florissante comme Bombardier.


Like its predecessors, Bill C-4 is intended to make it easier for not-for-profit corporations to benefit from the protections afforded by incorporation, as well as the predictability and accountability offered by a modern corporate governance framework.

Comme ses prédécesseurs, le projet de loi C-4 vise à permettre aux organisations à but non lucratif de jouir plus facilement des protections de l'incorporation, ainsi que de la prévisibilité et responsabilité qu'offre le cadre de gouvernance d'entreprises modernes.


w