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AIDS
ARC
Acquired immunodeficiency syndrome
Alcoholic hallucinosis
CHRP
CIRC
Canada Council for Human Rights and Race Relations
Certified human resources professional
Certified industrial relations counsellor
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
HMI
HRI
HRRRC
Human Rights and Race Relations Centre
Human relations
Human-machine communication
Human-machine interaction
Human-machine relation
Human-robot communication
Human-robot interaction
Human-robot relation
Interpersonal communication
Interpersonal relations
Jealousy
Man-machine interaction
Man-robot interaction
NOS
NOS AIDS-related complex
National Council on Human Relations
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Social relations

Vertaling van "related human " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Human Rights and Race Relations Centre [ HRRRC | Canada Council for Human Rights and Race Relations ]

Centre des droits de la personne et des relations inter-raciales [ Canada Council for Human Rights and Race Relations ]


National Council on Human Relations

conseil national en relations humaines


Intergovernmental Conference on Education for International Understanding, Co-operation and Peace and Education relating to Human Rights and Fundamental Freedoms, with a view to Developing a Climate of Opinion Favourable to the Strengthening of Security a

Conférence intergouvernementale sur l'éducation pour la compréhension, la coopération et la paix internationales et l'éducation relative aux droits de l'homme et aux libertés fondamentales, en vue de développer un état d'esprit favorable au renforcement d


human-robot interaction | HRI | human-robot relation | human-robot communication | man-robot interaction

interaction personne-robot | interaction homme-robot | relation personne-robot | communication personne-robot


human-machine interaction | HMI | human-machine communication | human-machine relation | man-machine interaction

interaction personne-machine | interaction homme-machine | IHM | relation personne-machine | communication personne-machine


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


human relations [ interpersonal relations | social relations | interpersonal communication(UNBIS) ]

relations humaines [ relations interpersonnelles ]


certified human resources professional | CHRP | certified industrial relations counsellor | CIRC

conseiller en ressources humaines agréé | CRHA | conseillère en ressources humaines agréée | conseiller en relations industrielles agréé | CRIA | conseillère en relations industrielles agréée | professionnel en ressources humaines agréé | professionnelle en ressources humaines agréée


Acquired immunodeficiency syndrome [AIDS] NOS AIDS-related complex [ARC] NOS

Complexe relatif au SIDA [ARC] SAI Syndrome d'immunodéficience acquise [SIDA] SAI


HIV disease resulting in other malignant neoplasms of lymphoid, haematopoietic and related tissue

Maladie par VIH à l'origine d'autres tumeurs malignes des tissus lymphoïde, hématopoïétique et apparentés
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[11] EU Discussion Forum, Brussels, 30 November and 1 December 1999 - EU Human Rights conference 'The EU and the Central Role of Human Rights and Democratic Principles in Relations with Third Countries', Venice, 25-28 May 2000 - EU Human Rights Forum, Paris, 13 December 2000. [http ...]

[11] Forum de discussion communautaire, Bruxelles, 30 novembre et 1er décembre 1999 - conférence communautaire sur les droits de l'homme: «l'Union européenne et le rôle central des droits de l'homme et des principes démocratiques dans les rapports avec les pays tiers», Venise, 25-28 mai 2000 - forum communautaire sur les droits de l'homme, Paris, 13 décembre 2000. [http ...]


The individual contribution depends on the programme and the country and cannot be estimated Most of the related human resources will be needed in delegations in the concerned beneficiary countries precisely at this stage

Cette contribution varie selon le programme et le pays et ne peut pas être estimée. Les délégations dans les pays bénéficiaires concernés auront besoin de l'essentiel des ressources humaines qui s'y rapportent, précisément à ce stade.


Most of the related human resources will be needed in delegations in the concerned beneficiary countries and at the Executive Agency for Education, Audiovisual and Culture (for managing education, youth and culture programmes).

Les délégations dans les pays bénéficiaires concernés et l'Agence exécutive pour l'éducation, l'audiovisuel et la culture (pour ce qui concerne la gestion des programmes en faveur de l'éducation, de la jeunesse et de la culture) auront besoin de l'essentiel des ressources humaines qui s'y rapportent.


However, state authorities may benefit from the programme if they agree to cooperate on refugee related human rights aspects such as subsidiary protection, legal and medical services, development of refugee integration programmes etc.

Les autorités publiques pourront cependant bénéficier du programme si elles acceptent de coopérer dans les domaines des droits de l'homme liés aux réfugiés, tels que la protection subsidiaire, les services juridiques et médicaux, le développement de programmes d'intégration des réfugiés, etc.


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22. Welcomes the initiative of the UN High Commissioner for Human Rights to enhance the Accountability and Remedy Project with a view to contributing to a fair and more effective system of domestic law remedies, in particular in cases of gross human rights abuses in the business sector; calls on all governments to fulfil their duties in securing respect for human rights, and access to justice for victims who face both practical and legal challenges in gaining access to remedies at national and international levels, with regard to business-related human rights violations;

22. salue l'initiative du Haut-Commissaire des Nations unies aux droits de l'homme de renforcer le projet sur la responsabilité et les voies de recours afin de contribuer à un système équitable et plus efficace de voies de recours dans le droit national, en particulier dans les cas de violation patente des droits de l'homme par des entreprises; demande à tous les gouvernements de respecter les obligations qui leur incombent pour ce qui est de veiller au respect des droits de l'homme, ainsi que de garantir l'accès à la justice des victimes qui rencontrent des difficultés à la fois pratiques et juridiques pour accéder aux voies de recours ...[+++]


21. Welcomes the initiative of the UN High Commissioner for Human Rights to enhance the Accountability and Remedy Project with a view to contributing to a fair and more effective system of domestic law remedies, in particular in cases of gross human rights abuses in the business sector; calls on all governments to fulfil their duties in securing respect for human rights, access to justice for victims who face both practical and legal challenges in gaining access to remedies at national and international levels, with regard to business-related human rights violations;

21. salue l'initiative du Haut-Commissaire des Nations unies aux droits de l'homme visant à renforcer le projet sur la responsabilité et les voies de recours afin de contribuer à un système équitable et plus efficace de voies de recours dans le droit national, en particulier en cas de violation patente des droits de l'homme par des entreprises; demande à tous les gouvernements de respecter les obligations qui leur incombent pour ce qui est de veiller au respect des droits de l'homme ainsi que de garantir l'accès à la justice des victimes, qui rencontrent des difficultés à la fois pratiques et juridiques pour accéder aux voies de recours ...[+++]


40. Notes the first annual Forum on Business and Human Rights held in Geneva from 4 to 6 December 2012, which brought together a broad range of stakeholders to discuss the implementation of the UN Guiding Principles in this area; supports the Forum’s initial consultations on how governments and business can be made to adopt regulatory, policy and implementation frameworks to counter business-related human rights abuses;

40. prend acte du premier forum annuel sur les entreprises et les droits de l'homme qui s'est tenu à Genève du 4 au 6 décembre 2012 et qui a réuni un large éventail d'acteurs afin de débattre de la mise en œuvre des principes directeurs des Nations unies en la matière; appuie les consultations préliminaires du forum sur les modalités visant à inciter les gouvernements et les entreprises à adopter un cadre réglementaire et stratégique ainsi qu'un cadre de mise en œuvre visant à lutter contre les violations des droits de l'homme par les entreprises;


– having regard to previous joint statements and declarations at the United Nations, including the Joint statement on ending acts of violence and related human rights violations based on sexual orientation and gender identity of 22 March 2011 at the Human Rights Council, and the Declaration on Human Rights and Sexual Orientation and Gender Identity of 18 December 2008 at the General Assembly,

– vu les déclarations précédentes faites aux Nations unies, notamment la déclaration conjointe sur la fin des actes de violence et des violations des droits de l'homme qui y sont liées fondés sur l'orientation sexuelle et l'identité de genre adoptée le 22 mars 2011 au Conseil des droits de l'homme et la déclaration sur les droits de l'homme, l'orientation sexuelle et l'identité de genre prononcée le 18 décembre 2008 à l'Assemblée générale des Nations unies,


– having regard to previous joint statements and declarations at the United Nations, including the Joint statement on ending acts of violence and related human rights violations based on sexual orientation and gender identity of 22 March 2011 at the Human Rights Council, and the Declaration on Human Rights and Sexual Orientation and Gender Identity of 18 December 2008 at the General Assembly,

– vu les déclarations précédentes faites aux Nations unies, notamment la déclaration conjointe sur la fin des actes de violence et des violations des droits de l'homme qui y sont liées fondés sur l'orientation sexuelle et l'identité de genre adoptée le 22 mars 2011 au Conseil des droits de l'homme et la déclaration sur les droits de l'homme, l'orientation sexuelle et l'identité de genre prononcée le 18 décembre 2008 à l'Assemblée générale des Nations unies,


[35] Such contact points have been established in the Directorate Generals of External Relations (Human Rights and Democratisation Unit), Development (Civil Society Desk), Environment (CBD and Indigenous Peoples desk) and EuropeAid (Democracy and Human Rights Unit).

[35] Ces points de contact ont été établis dans les directions générales Relations extérieures (unité Droits de l'homme et démocratisation), Développement (desk société civile), Environnement (desk CBD et populations autochtones) et EuropeAid (unité Démocratie et droits de l'homme).


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