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Accelerator-based system
Accelerator-driven reactor
Accelerator-driven system
Benefit driven procurement
Benefits driven procurement
Benefits-driven procurement
Bottom-up control structure
Bottom-up inference
Client driven
Customer demand driven
Customer driven
Data-driven control structure
Data-driven inference
Event-driven control structure
Event-driven inference
Expectation-driven thinking
Goal driven thinking
Goal-driven control structure
Hit by motor-driven snow vehicle
Hybrid system
Motor-driven selector
Motor-driven switch
Multi-engine propeller-driven aeroplane
Multi-engine propeller-driven airplane
Multi-engined propeller-driven aeroplane
Multi-engined propeller-driven airplane
Order driven market
Orders driven market
Power-driven selector
Public-service driven
Top-down approach
Top-down control structure
Top-down thinking

Vertaling van "services-driven " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
bottom-up control structure | bottom-up inference | data-driven control structure | data-driven inference | event-driven control structure | event-driven inference

raisonnement guidé par les données


multi-engine propeller-driven airplane [ multi-engined propeller-driven airplane | multi-engine propeller-driven aeroplane | multi-engined propeller-driven aeroplane ]

avion multimoteurs à hélices


motor-driven selector | motor-driven switch | power-driven selector

commutateur à moteur


expectation-driven thinking | goal driven thinking | goal-driven control structure | top-down approach | top-down control structure | top-down thinking

haut-bas | pensée but-dirigée | raisonnement dirigé par le but | raisonnement guidé par le but




benefits-driven procurement [ benefits driven procurement | benefit driven procurement ]

achats axés sur les résultats [ AAR | achats axés sur les avantages ]


customer driven | customer demand driven | client driven

à l'écoute du client | clientisé


Hit by motor-driven snow vehicle

heurté par un véhicule à neige motorisé


order driven market | orders driven market

marché gouverné par les ordres


accelerator-based system | accelerator-driven reactor | accelerator-driven system | ADS | hybrid system

système hybride
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While some conduct RD and develop new technologies, many base their innovations on existing technologies or develop new business models or services driven by users and suppliers, or within clusters or networks.

Certaines mènent des activités de RD et mettent au point de nouvelles technologies, tandis que d’autres basent leurs innovations sur des technologies existantes ou créent de nouveaux modèles d’entreprise ou services axés sur les utilisateurs et les fournisseurs, ou au sein de clusters ou de réseaux.


Potential benefits of a growing data-driven economy include improved citizen well-being, new business opportunities and more innovative public services.

Les avantages potentiels de l'essor d'une économie de la donnée sont, entre autres, l'amélioration du bien-être des citoyens, la création de débouchés commerciaux et le développement de l'innovation dans les services publics.


The accelerating digitisation of public services, driven by the need to modernise, cut costs and provide innovative services, opens up further opportunities to optimise data storage, transfer, processing and analysis.

L’accélération de la dématérialisation des services publics, motivée par la nécessité de moderniser, de réduire les coûts et de fournir des services innovants, ouvre de nouvelles possibilités pour optimiser le stockage, le transfert, le traitement et l’analyse des données.


While some conduct RD and develop new technologies, many base their innovations on existing technologies or develop new business models or services driven by users and suppliers, or within clusters or networks.

Certaines mènent des activités de RD et mettent au point de nouvelles technologies, tandis que d’autres basent leurs innovations sur des technologies existantes ou créent de nouveaux modèles d’entreprise ou services axés sur les utilisateurs et les fournisseurs, ou au sein de clusters ou de réseaux.


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The costs of spectrum usage (the authorisation to retain and use spectrum frequencies) incurred in providing retail services to network subscribers are initially driven by the number of subscribers and thus are not traffic-driven and should not be calculated as part of the wholesale call termination service increment.

Les coûts d'utilisation du spectre (autorisation de conserver et d'utiliser des radiofréquences) encourus pour la fourniture de services de détail aux abonnés du réseau sont conditionnés, à l'origine, par le nombre d'abonnés et ne sont donc pas liés au trafic. Aussi ne doivent-ils pas entrer en ligne de compte dans le calcul de la fourniture supplémentaire du service de terminaison d'appel en gros.


The costs of spectrum usage (the authorisation to retain and use spectrum frequencies) incurred in providing retail services to network subscribers are initially driven by the number of subscribers and thus are not traffic-driven and should not be calculated as part of the wholesale call termination service increment.

Les coûts d'utilisation du spectre (autorisation de conserver et d'utiliser des radiofréquences) encourus pour la fourniture de services de détail aux abonnés du réseau sont conditionnés, à l'origine, par le nombre d'abonnés et ne sont donc pas liés au trafic. Aussi ne doivent-ils pas entrer en ligne de compte dans le calcul de la fourniture supplémentaire du service de terminaison d'appel en gros.


They also assessed that the bottom-up demand-driven projects (Pilot B) can provide new and innovative cross-border services in new government service-related areas (eContent, eHealth and aging, eGovernment and eEnergy/eTransport), and promote interoperability and the development of wider markets for innovative public services.

Le groupe d’experts juge également que les projets menés de façon ascendante et axés sur la demande (initiatives pilotes de type B) peuvent fournir des services transfrontaliers inédits et innovants dans de nouveaux domaines liés aux services publics: contenus numériques (eContent), services en ligne liés à la santé (eHealth) et au vieillissement, administration en ligne (eGovernment), énergie (eEnergy) et transport (eTransport). Ils peuvent en outre promouvoir l’interopérabilité et le développement de marchés plus vastes pour des services publics innovants.


The costs of spectrum usage (the authorisation to retain and use spectrum frequencies) incurred in providing retail services to network subscribers are initially driven by the number of subscribers and thus are not traffic-driven and should not be calculated as part of the wholesale call termination service increment.

Les coûts d'utilisation du spectre (autorisation de conserver et d'utiliser des radiofréquences) encourus pour la fourniture de services de détail aux abonnés du réseau sont conditionnés, à l'origine, par le nombre d'abonnés et ne sont donc pas liés au trafic. Aussi ne doivent-ils pas entrer en ligne de compte dans le calcul de la fourniture supplémentaire du service de terminaison d'appel en gros.


The primary energy ratio (PER) is given by: COP × 0,40 (or COP/2,5) for electrically driven heat pumps and by COP × 0,91 (or COP/1,1) for gas driven or gas absorption heat pumps, where 0,40 is the current European average electricity power generation efficiency including grid losses and 0,91 is the current European average gas efficiency including distribution losses according to Directive 2006/32/EC of the European Parliament and of the Council of 5 April 2006 on energy end-use efficiency and energy services and repealing Council Directive 93/76/EEC

Le rapport énergétique primaire (PER) correspond à: COP × 0,40 (ou COP/2,5) pour les pompes à chaleur électriques et à COP × 0,91 (ou COP/1,1) pour les pompes à chaleur à gaz ou à absorption à gaz, sachant que 0,40 est le rendement européen moyen de production d’électricité, compte tenu des déperditions sur le réseau, et 0,91 le rendement européen moyen du gaz, pertes de distribution comprises, conformément à la directive 2006/32/CE du Parlement européen et du Conseil du 5 avril 2006 relative à l’efficacité énergétique dans les utilisations finales et aux services énergétiques et abrogeant la directive 93/76/CE du Conseil


The primary energy ratio (PER) is given by: COP × 0,40 (or COP/2,5) for electrically driven heat pumps and by COP × 0,91 (or COP/1,1) for gas driven or gas absorption heat pumps, where 0,40 is the current European average electricity power generation efficiency including grid losses and 0,91 is the current European average gas efficiency including distribution losses according to Directive 2006/32/EC of the European Parliament and of the Council of 5 April 2006 on energy end-use efficiency and energy services and repealing Council Directive 93/76/EEC (1).

Le rapport énergétique primaire (PER) correspond à: COP × 0,40 (ou COP/2,5) pour les pompes à chaleur électriques et à COP × 0,91 (ou COP/1,1) pour les pompes à chaleur à gaz ou à absorption à gaz, sachant que 0,40 est le rendement européen moyen de production d’électricité, compte tenu des déperditions sur le réseau, et 0,91 le rendement européen moyen du gaz, pertes de distribution comprises, conformément à la directive 2006/32/CE du Parlement européen et du Conseil du 5 avril 2006 relative à l’efficacité énergétique dans les utilisations finales et aux services énergétiques et abrogeant la directive 93/76/CE du Conseil (1).


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