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CARICOM Single Market and Economy
CMO
CSME
Caribbean Common Market
Common market organisation
Common organisation of markets
Common organization of markets
Community internal market
DSM
Digital agenda
Digital single market
E-Single Market
E-single market
EC internal market
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Internal market strategy for goods and services
Online single market
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Single CMO
Single common market organisation
Single market
Single market for digital content
Single market for electronic communications
Single market in telecommunications
Single market rule
Single market strategy
Single market strategy for goods and services
Single telecoms market
Telecommunications single market
Telecoms single market

Traduction de «single market emphases » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
digital single market [ digital agenda | DSM | e-single market | online single market | single market for digital content ]

marché unique numérique [ marché unique des contenus numériques | marché unique du numérique | marché unique électronique | marché unique en ligne | stratégie numérique ]


single market for electronic communications | single market in telecommunications | single telecoms market | telecommunications single market | telecoms single market

marché unique des télécommunications


single market [ Community internal market | EC internal market | EU single market ]

marché unique [ marché intérieur CE | marché intérieur communautaire | marché unique de l'UE ]


digital single market | e-Single Market | online single market | DSM [Abbr.]

marché unique électronique | marché unique en ligne | marché unique numérique | MUN [Abbr.]


internal market strategy for goods and services | single market strategy | single market strategy for goods and services | SMS [Abbr.]

Stratégie pour le marché intérieur des biens et des services | Stratégie pour le marché unique




CARICOM Single Market and Economy [ CSME | Caribbean Common Market ]

Marché Unique de la CARICOM [ CSME | Marché commun des Caraïbes ]


Canada 1993 : A Plan for the Creation of a Single Market in Canada (CMA)

Canada 1993 : Plan pour la création d'un seul marché économique au Canada (AMC)


common organisation of markets [ CMO | common market organisation | common organization of markets | Single CMO | single common market organisation ]

organisation commune de marché [ OCM | OCM unique | organisation commune de marché unique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
14. Points out that a safe, trustworthy and transparent European framework for electronic payments is essential for the launch of a digital single market; emphases the importance of information campaigns for consumer awareness regarding the options available on the market and the conditions and requirements for safe electronic payments, and considers that such campaigns should be put in place at EU level, also in order to overcome the frequently ungrounded worries about these forms of payment; believes that, in this regard, consumer-friendly contact poi ...[+++]

14. souligne qu'un cadre européen sûr, fiable et transparent pour les paiements électroniques est essentiel à la mise en place d'un marché unique du numérique; souligne l'importance des campagnes destinées à sensibiliser les consommateurs quant aux options disponibles sur le marché et aux conditions et aux exigences qui sous-tendent des paiements électroniques sûrs, et estime que ces campagnes devraient être lancées au niveau de l'Union, notamment afin de surmonter les fréquentes inquiétudes infondées vis-à-vis de ces formes de paiements; considère, à cet égard, que l'existence de points de contact conviviaux permettrait de renforcer l ...[+++]


6. Points out that a safe, trustworthy and transparent European framework for electronic payments is essential for the launch of a digital single market; emphases the importance of information campaigns for consumer awareness regarding the options available on the market and the conditions and requirements for safe electronic payments, and considers that such campaigns should be put in place at European level, also in order to overcome the frequently ungrounded worries about these forms of payment; believes that in this regard, consumer-friendly contact ...[+++]

6. souligne qu'un cadre européen sûr, fiable et transparent pour les paiements électroniques est essentiel à la mise en place d'un marché unique du numérique; souligne l'importance des campagnes destinées à sensibiliser les consommateurs quant aux options disponibles sur le marché et aux conditions et aux exigences qui sous-tendent des paiements électroniques sûrs, et estime que ces campagnes devraient être lancées au niveau européen, également afin de surmonter les fréquentes inquiétudes infondées vis-à-vis de ces formes de paiements; considère, à, cet égard, que l'existence de points de contact conviviaux permettrait de renforcer la ...[+++]


14. Points out that a safe, trustworthy and transparent European framework for electronic payments is essential for the launch of a digital single market; emphases the importance of information campaigns for consumer awareness regarding the options available on the market and the conditions and requirements for safe electronic payments, and considers that such campaigns should be put in place at EU level, also in order to overcome the frequently ungrounded worries about these forms of payment; believes that, in this regard, consumer-friendly contact poi ...[+++]

14. souligne qu'un cadre européen sûr, fiable et transparent pour les paiements électroniques est essentiel à la mise en place d'un marché unique du numérique; souligne l'importance des campagnes destinées à sensibiliser les consommateurs quant aux options disponibles sur le marché et aux conditions et aux exigences qui sous-tendent des paiements électroniques sûrs, et estime que ces campagnes devraient être lancées au niveau de l'Union, notamment afin de surmonter les fréquentes inquiétudes infondées vis-à-vis de ces formes de paiements; considère, à cet égard, que l'existence de points de contact conviviaux permettrait de renforcer l ...[+++]


14. Points out that a safe, trustworthy and transparent European framework for electronic payments is essential for the launch of a digital single market; emphases the importance of information campaigns for consumer awareness regarding the options available on the market and the conditions and requirements for safe electronic payments, and considers that such campaigns should be put in place at EU level, also in order to overcome the frequently ungrounded worries about these forms of payment; believes that, in this regard, consumer-friendly contact poi ...[+++]

14. souligne qu'un cadre européen sûr, fiable et transparent pour les paiements électroniques est essentiel à la mise en place d'un marché unique du numérique; souligne l'importance des campagnes destinées à sensibiliser les consommateurs quant aux options disponibles sur le marché et aux conditions et aux exigences qui sous-tendent des paiements électroniques sûrs, et estime que ces campagnes devraient être lancées au niveau de l'Union, notamment afin de surmonter les fréquentes inquiétudes infondées vis-à-vis de ces formes de paiements; considère, à cet égard, que l'existence de points de contact conviviaux permettrait de renforcer l ...[+++]


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25. Notes that in certain cases, renewable sources feeding energy into the grid are decentralised, remotely located, weather-dependent and variable and thus require infrastructure different from that currently in place, which has been developed solely for conventional energy; stresses that this modernisation of the energy grid needs to accommodate the changes in production, transmission, distribution and balancing technologies as part of the overall energy system; underlines that some renewable energy sources can also balance variable energy sources and therefore alleviate the need for additional grid infrastructure; stresses that infrastructure development is urgent and critical for the success of the ...[+++]

25. constate que l'injection des énergies renouvelables dans le réseau énergétique s'effectue dans certains cas d'une manière décentralisée et fluctuante, éloignée des centres de consommation et dépendante des conditions météorologiques, et qu'elle nécessite par conséquent d'autres infrastructures que celle en place, qui a uniquement été développée pour les énergies conventionnelles; souligne que cette modernisation du réseau doit tenir compte de l'évolution des techniques de production, de transport, de distribution et d'équilibrage dans le cadre du système d'approvisionnement dans son ensemble; ajoute que certaines sources d'énergie renouvelables peuvent également compenser les variations d'autres sources d'énergie et ainsi réduire le b ...[+++]


Notes that in certain cases, renewable sources feeding energy into the grid are decentralised, remotely located, weather-dependent and variable and thus require infrastructure different from that currently in place, which has been developed solely for conventional energy; stresses that this modernisation of the energy grid needs to accommodate the changes in production, transmission, distribution and balancing technologies as part of the overall energy system; underlines that some renewable energy sources can also balance variable energy sources and therefore alleviate the need for additional grid infrastructure; stresses that infrastructure development is urgent and critical for the success of the ...[+++]

constate que l'injection des énergies renouvelables dans le réseau énergétique s'effectue dans certains cas d'une manière décentralisée et fluctuante, éloignée des centres de consommation et dépendante des conditions météorologiques, et qu'elle nécessite par conséquent d'autres infrastructures que celle en place, qui a uniquement été développée pour les énergies conventionnelles; souligne que cette modernisation du réseau doit tenir compte de l'évolution des techniques de production, de transport, de distribution et d'équilibrage dans le cadre du système d'approvisionnement dans son ensemble; ajoute que certaines sources d'énergie renouvelables peuvent également compenser les variations d'autres sources d'énergie et ainsi réduire le besoi ...[+++]


The Parties emphasized that priority areas for cooperation would be: support for the CARICOM Single Market (CSM) and the CARICOM Single Economy (CSE) to be established by 2008; and the successful conclusion of a development-oriented Economic Partnership Agreement (EPA), with resources within the 10 EDF and other measures for its effective implementation.

Les parties ont souligné que les domaines prioritaires de coopération seraient le soutien au marché et à l'économie uniques de la CARICOM, qui seront établis d'ici 2008, ainsi que la conclusion d'un accord de partenariat économique (APE) axé sur le développement, financé sur le 10 FED et accompagné d'autres mesures nécessaires à sa mise en œuvre effective.


CONSUMER EDUCATION AND INFORMATION - COUNCIL RESOLUTION [1] "THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION Having regard to the Treaty establishing the European Community; Having regard to the Council Resolution of 9 June 1986 on "Consumer Education in primary and secondary schools"; Having regard to the Council Resolution of 23 June 1986 on "Future orientations of the policy of the European Economic Community for the protection and the promotion of the consumers' interests"; Whereas Article 3(s) of the Treaty stipulates that the activities of the Community shall include a contribution to the strengthening of consumer protection; Whereas, pursuant to Article 129a (1)(b) of the Treaty, the Community is to contribute to the attainment of a high level ...[+++]

EDUCATION ET INFORMATION DU CONSOMMATEUR - RESOLUTION DU CONSEIL "LE CONSEIL DE L'UNION EUROPEENNE, vu le traité instituant la Communauté européenne, vu la résolution du Conseil du 9 juin 1986 concernant "l'éducation du consommateur dans l'enseignement primaire et secondaire", vu la résolution du Conseil du 23 juin 1986 concernant "les futures orientations de la politique de la Communauté économique européenne pour la protection et la promotion des intérêts des consommateurs", considérant que l'article 3 point s du traité précise que l'action de la Communauté comporte une contribution au renforcement de la protection des consommateurs ; ...[+++]


STRATEGIC PROGRAMME ON THE INTERNAL MARKET - COUNCIL CONCLUSIONS "The Council, Referring to the undertakings given in its Resolution of 7 December 1992 on making the single market work, Welcomes the Commission's strategic programme for the internal market, to the broad lines of which it gives a favourable response; Takes note of the conclusions of the European Council meeting in Brussels on 10 and 11 December 1993 regarding full use of the single market and the development of trans-European networks and ...[+++]

PROGRAMME STRATEGIQUE SUR LE MARCHE INTERIEUR - CONCLUSIONS DU CONSEIL "Le Conseil rappelant les engagements contenus dans sa résolution du 7 décembre 1992 sur les moyens d'assurer le bon fonctionnement du marché intérieur se félicite du programme stratégique de la Commission sur le marché intérieur dont il accueillit favorablement les grandes lignes prend note des conclusions du Conseil européen de Bruxelles des 10 et 11 décembre 1993 concernant la pleine utilisation du marché unique et le développement des réseaux transeuropéens et souligne la nécessité d'une approche coordonnée dans leur mise en oeuvre prend note également de l'invita ...[+++]


This created problems for the Commission, which had emphasized the risks associated with such a transitional period and, in particular, voiced its concern about the consistency of the arrangements envisaged by the Council with the objectives of the single market".

A ce propos, Mme Scrivener a souligné que "cela pose des problèmes à la Commission qui a insisté sur les risques de cette période transitoire" et en particulier "la Commission a fait part de ses préoccupations en ce qui concerne la compatibilité du dispositif envisagé par le Conseil avec les objectifs du marché intérieur".


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