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CARICOM Single Market and Economy
CMO
CSME
Caribbean Common Market
Common market organisation
Common organisation of markets
Common organization of markets
Community internal market
DSM
Digital agenda
Digital single market
E-Single Market
E-single market
EC internal market
EU single market
Internal market strategy for goods and services
Online single market
SMS
Single CMO
Single common market organisation
Single market
Single market for digital content
Single market for electronic communications
Single market in telecommunications
Single market rule
Single market strategy
Single market strategy for goods and services
Single telecoms market
Telecommunications single market
Telecoms single market

Traduction de «single market whenever » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
digital single market [ digital agenda | DSM | e-single market | online single market | single market for digital content ]

marché unique numérique [ marché unique des contenus numériques | marché unique du numérique | marché unique électronique | marché unique en ligne | stratégie numérique ]


single market for electronic communications | single market in telecommunications | single telecoms market | telecommunications single market | telecoms single market

marché unique des télécommunications


single market [ Community internal market | EC internal market | EU single market ]

marché unique [ marché intérieur CE | marché intérieur communautaire | marché unique de l'UE ]


digital single market | e-Single Market | online single market | DSM [Abbr.]

marché unique électronique | marché unique en ligne | marché unique numérique | MUN [Abbr.]


internal market strategy for goods and services | single market strategy | single market strategy for goods and services | SMS [Abbr.]

Stratégie pour le marché intérieur des biens et des services | Stratégie pour le marché unique




CARICOM Single Market and Economy [ CSME | Caribbean Common Market ]

Marché Unique de la CARICOM [ CSME | Marché commun des Caraïbes ]


Canada 1993 : A Plan for the Creation of a Single Market in Canada (CMA)

Canada 1993 : Plan pour la création d'un seul marché économique au Canada (AMC)


common organisation of markets [ CMO | common market organisation | common organization of markets | Single CMO | single common market organisation ]

organisation commune de marché [ OCM | OCM unique | organisation commune de marché unique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Single Market is part of everyday life for consumers whenever they travel, buy goods or services or make payments. However, consumers still face with many obstacles and lack confidence in their ability to obtain redress if problems arise.

Le marché unique est une réalité dans la vie quotidienne des consommateurs lorsqu'ils voyagent, achètent, effectuent des paiements, mais ils se heurtent encore trop souvent à de multiples obstacles et n'ont pas pleinement confiance dans la possibilité d'obtenir réparation en cas de problème.


New EU legislation will be proposed whenever necessary and appropriate to strengthen our single market, helping businesses by removing administrative burdens and reducing transaction costs.

De nouvelles propositions législatives seront présentées au niveau de l'UE chaque fois qu'il sera nécessaire et qu'il conviendra de renforcer notre marché unique et, partant, d'aider les entreprises en supprimant les contraintes administratives et en réduisant les coûts de transaction.


47. Welcomes the Commission's intention to take account of the social impact of proposed legislation concerning the Single Market whenever necessary in order to make better informed and more evidence-based political decisions; encourages the Commission to propose a set of indicators which could be used to assess the social impact of legislation; considers that this impact assessment should be undertaken as part of an integrated assessment that considers all relevant impacts of a proposal (i.e. financial and environmental and on competitiveness, job creation and growth);

47. se félicite de l'intention de la Commission de prendre en compte, le cas échéant, l'impact social de toute proposition législative sur le marché unique dans le but de prendre des décisions politiques mieux informées et davantage fondées sur des faits; l'encourage à proposer une batterie d'indices, qui pourraient être utilisés pour évaluer l'impact social de la législation; estime que cette évaluation d'impact devrait faire partie intégrante d'une évaluation de tous les impacts pertinents d'une proposition (c'est-à-dire financier, environnemental, sur la compétitivité, l'emploi et la croissance);


47. Welcomes the Commission’s intention to take account of the social impact of proposed legislation concerning the Single Market whenever necessary in order to make better informed and more evidence-based political decisions; encourages the Commission to propose a set of indicators which could be used to assess the social impact of legislation; considers that this impact assessment should be undertaken as part of an integrated assessment that considers all relevant impacts of a proposal (i.e. financial and environmental and on competitiveness, job creation and growth);

47. se félicite de l'intention de la Commission de prendre en compte, le cas échéant, l'impact social de toute proposition législative sur le marché unique dans le but de prendre des décisions politiques mieux informées et davantage fondées sur des faits; l'encourage à proposer une batterie d'indices, qui pourraient être utilisés pour évaluer l'impact social de la législation; estime que cette évaluation d'impact devrait faire partie intégrante d'une évaluation de tous les impacts pertinents d'une proposition (c'est-à-dire financier, environnemental, sur la compétitivité, l'emploi et la croissance);


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47. Welcomes the Commission's intention to take account of the social impact of proposed legislation concerning the Single Market whenever necessary in order to make better informed and more evidence-based political decisions; encourages the Commission to propose a set of indicators which could be used to assess the social impact of legislation; considers that this impact assessment should be undertaken as part of an integrated assessment that considers all relevant impacts of a proposal (i.e. financial and environmental and on competitiveness, job creation and growth);

47. se félicite de l'intention de la Commission de prendre en compte, le cas échéant, l'impact social de toute proposition législative sur le marché unique dans le but de prendre des décisions politiques mieux informées et davantage fondées sur des faits; l'encourage à proposer une batterie d'indices, qui pourraient être utilisés pour évaluer l'impact social de la législation; estime que cette évaluation d'impact devrait faire partie intégrante d'une évaluation de tous les impacts pertinents d'une proposition (c'est-à-dire financier, environnemental, sur la compétitivité, l'emploi et la croissance);


70. Urges the Commission to pursue the full implementation of the internal energy market package, given that an open and competitive single market in the energy sector has not yet been fully achieved; encourages it to actively monitor competition in energy markets, specifically whenever privatisation of public utilities originates in monopolistic or oligopolistic markets;

70. demande instamment à la Commission d'œuvrer à la pleine application du train de mesures relatives au marché intérieur de l'énergie, étant donné qu'un marché unique de l'énergie ouvert et compétitif n'a pas encore été entièrement réalisé; engage celle-ci à surveiller activement la concurrence sur les marchés de l'énergie, en particulier dès lors que la privatisation des services d'utilité publique engendre des marchés monopolistiques ou oligopolistiques;


The Commission will continue to work towards its vision of a Single Market where citizens, workers and businesses are free to move cross-border whenever and wherever they want to and without unjustified restrictions imposed by divergent national rules and regulations.

La Commission continuera à œuvrer à donner corps à sa vision d’un marché unique où les citoyens, les travailleurs et les entreprises sont libres de franchir les frontières pour se rendre où ils le veulent, quand ils le veulent, sans être entravés par des restrictions injustifiées imposées par des règlementations nationales divergentes.


35. Takes note of the Commission’s Energy 2020 initiative; urges the Commission to pursue the full implementation of the internal energy market package; encourages the Commission, insofar as an open and competitive single market in energy has not yet been fully achieved, to actively monitor competition in energy markets, specifically whenever privatisation of public utilities originates in monopolistic or oligopolistic markets;

35. prend acte de l'initiative de la Commission "Énergie 2020"; invite instamment la Commission à poursuivre la mise en œuvre pleine et entière du paquet sur le marché intérieur de l'énergie; encourage la Commission, dans la mesure où un marché unique de l'énergie, ouvert et compétitif, n'a pas encore été entièrement réalisé, à surveiller activement la concurrence sur les marchés de l'énergie, en particulier dès lors que la privatisation des services d'utilité publique engendre des marchés privés monopolistiques ou oligopolistiques;


The Single Market is part of everyday life for consumers whenever they travel, buy goods or services or make payments. However, consumers still face with many obstacles and lack confidence in their ability to obtain redress if problems arise.

Le marché unique est une réalité dans la vie quotidienne des consommateurs lorsqu'ils voyagent, achètent, effectuent des paiements, mais ils se heurtent encore trop souvent à de multiples obstacles et n'ont pas pleinement confiance dans la possibilité d'obtenir réparation en cas de problème.


New EU legislation will be proposed whenever necessary and appropriate to strengthen our single market, helping businesses by removing administrative burdens and reducing transaction costs.

De nouvelles propositions législatives seront présentées au niveau de l'UE chaque fois qu'il sera nécessaire et qu'il conviendra de renforcer notre marché unique et, partant, d'aider les entreprises en supprimant les contraintes administratives et en réduisant les coûts de transaction.


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