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Advise colleagues on aspects of tanker operations
Advise colleagues on tanker operations
Aerial tanker
Aid children who have experienced trauma
Air-tanker
Airborne flying tanker
Aircraft refueller
Assist children who have experienced trauma
Clean oil ship
Clean oil tanker
Clean petroleum products carrier
Clean petroleum products tanker
Clean products tanker
Clean tanker
Flying tanker
Have a Q and A session with bank loanees
Have a dialogue with bank loanees
Interview bank loanee
Interview bank loanees
LNG carrier
LNG ship
LNG tanker
LNG vessel
LNGC
Liquefied natural gas carrier
Liquid natural gas carrier
Liquid natural gas tanker
Liquid-gas carrier
Methane carrier
Methane gas tanker
Methane tanker
Natural-gas ship
OSO-tanker
Oil tanker
Ore-slurry-oil tanker
Provide detailed advice on tanker operations
Provide expertise on tanker operations
Road tanker
Slurry tanker
Support children who have encountered trauma
Support children who have experienced trauma
Tanker
Tanker aeroplane
Tanker aircraft
Tanker airplane
Tanker lorry
Tanker shipping

Traduction de «tanker have » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tanker aeroplane [ airborne flying tanker | tanker airplane | tanker | tanker aircraft | aircraft refueller ]

avion ravitailleur [ ravitailleur | avion-citerne ]


advise colleagues on tanker operations | provide detailed advice on tanker operations | advise colleagues on aspects of tanker operations | provide expertise on tanker operations

apporter son expertise sur les opérations des pétroliers


aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

bateau-citerne [ méthanier | minéralier | navire-citerne | pétrolier ]


liquefied natural gas carrier [ LNGC | liquid natural gas carrier | liquid-gas carrier | LNG carrier | liquid natural gas tanker | LNG tanker | LNG vessel | LNG ship | methane carrier | methane tanker | methane gas tanker | natural-gas ship ]

méthanier [ navire méthanier | porteur de GNL | transporteur de gaz naturel liquéfié | transporteur de G.N.L. | navire transporteur de GNL | navire GNL | GNL | porte-GNL ]


clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs


ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

navire OSO | transporteur de minerai sous forme liquide




aid children who have experienced trauma | assist children who have experienced trauma | support children who have encountered trauma | support children who have experienced trauma

aider les enfants ayant vécu un traumatisme


have a dialogue with bank loanees | interview bank loanee | have a Q and A session with bank loanees | interview bank loanees

interroger des emprunteurs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(i) hold a training certificate indicating that they have successfully completed training on inert gas systems or crude oil washing systems or both depending on which systems the tanker is equipped with, or have at least one year’s experience on tankers performing duties that include the discharge of cargo and associated inert gas system or crude oil washing operations, depending on which systems the tanker is equipped with, and

(i) être titulaires d’un certificat de formation attestant qu’elles ont terminé avec succès la formation sur le système de gaz inerte ou le système de lavage au pétrole brut, ou les deux, selon les systèmes dont est équipé le bâtiment ou ont, à tout le moins, une année d’expérience à bord de bâtiments-citernes à exercer des fonctions comprenant le déchargement de cargaisons et les opérations connexes appropriées au système de gaz inerte ou au système de lavage au pétrole brut, selon les systèmes dont est équipé le bâtiment,


(2) An oil tanker, a chemical tanker, a liquefied gas tanker or other vessel carrying oil, liquefied gas or chemicals as cargo shall have on board, and its authorized representative shall employ, for each duty set out in column 1 of the table to this subsection, one person who holds the certificate or endorsement set out in column 2.

(2) Tout pétrolier, bâtiment-citerne pour produits chimiques, bâtiment-citerne pour gaz liquéfié ou autre bâtiment transportant une cargaison de pétrole, de produits chimiques ou de gaz liquéfié doit avoir à bord, et son représentant autorisé doit employer, pour chacune des fonctions indiquées à la colonne 1 du tableau du présent article, une personne qui est titulaire du brevet ou du visa indiqué à la colonne 2.


The reality is that we have had tankers going in and out of the British Columbia west coast since the 1930s, a total of 82 tankers last year, 1,302 tankers in the last 5 years, and 200 oil and chemical tankers safely visited the ports of Prince Rupert and Kitimat.

En réalité, les pétroliers circulent le long de la côté Ouest de la Colombie-Britannique depuis les années 1930. En tout, on en a compté 82 l'an dernier et 1 302 au cours des cinq dernières années.


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont é ...[+++]


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Question No. 65 Ms. Catherine Bell: With respect to the British Columbia coastline: (a) what, if any, voluntary or mandatory restrictions exist for oil and gas tankers traveling north and south between Alaska and the west coast of the United States; (b) what, if any, voluntary or mandatory restrictions exist for oil and gas tankers traveling east and west, to or from Canadian ports; (c) what is the legal status of the 1972 moratorium on oil and natural gas exploration off the Pacific Coast; (d) what is the official position of the government on the 1972 moratorium on oil and natural gas exploration off the Pacific Coast; (e) what, if any, changes to th ...[+++]

Question n 65 Mme Catherine Bell: Concernant le littoral de la Colombie-Britannique: a) quelles restrictions volontaires ou obligatoires s’appliquent aux navires pétroliers et gaziers qui circulent entre l’Alaska et la côte ouest des États-Unis; b) quelles restrictions volontaires ou obligatoires s’appliquent aux navires pétroliers et gaziers qui circulent à l'est et à l'ouest, en provenance et à destination de ports canadiens; c) quel est le statut juridique du moratoire de 1972 sur l’exploration pétrolière et gazière au large de la côte du Pacifique; d) quelle est la position officielle du gouvernement sur le moratoire de 1972 sur l ...[+++]


(14) European shipyards have the necessary know-how to build double-hulled tankers. The Commission and the Member States should accordingly strive to ensure, by means of the appropriate instruments and programmes, that the increased demand for safe double-hulled tankers resulting from this Regulation has a positive impact on the Community's shipbuilding industry.

(14) Les chantiers navals européens disposent du savoir-faire nécessaire pour la construction de pétroliers à double coque; la Commission et les États membres devraient dès lors s'efforcer de veiller, au moyen d'instruments et de programmes appropriés, à ce que la demande accrue de pétroliers à double coque sûrs découlant du présent règlement ait des retombées bénéfiques pour le secteur de la construction navale de la Communauté.


Small tankers between 600 and 5 000 tonnes are rightly included as regards the carrying of heavy oil, and here too we have reached a compromise, as, in view of their small number and in order to maintain supplies, we have agreed on 2008, which means that, from that date onwards, only small double hull tankers will be able to be used to transport heavy oil.

Concernant le transport de fioul lourd, les pétroliers de petite taille de 600 à 5 000 tonnes font à juste titre partie de ces catégories. Sur ce point aussi, nous sommes parvenus à un compromis puisqu’en raison de leur petit nombre et afin de préserver l’approvisionnement, nous avons convenu de fixer le délai à 2008. Cela signifie qu’à partir de cette date, seuls les petits pétroliers à double coque pourront transporter du fioul lourd.


(7e) European shipyards have the necessary know-how to build double-hulled tankers. The Commission and the Member States should accordingly ensure by means of the appropriate instruments and programmes that the increased demand for safe double-hulled tankers resulting from this regulation has positive effects on the Community’s shipbuilding industry.

7 sexies) Les chantiers navals européens disposent du savoir-faire nécessaire pour la construction de pétroliers à double coque; la Commission et les États membres devraient dès lors veiller, au moyen d'instruments et de programmes appropriés, à ce que la demande accrue de pétroliers à double coque sûrs découlant du présent règlement ait des retombées bénéfiques pour le secteur de la construction navale de la Communauté.


However, ladies and gentlemen, the Commission can say that we have presented a coherent package of measures which enormously increase maritime safety in the European Union, which only need to be implemented, and that the remaining measures will be presented shortly. Some of them have already been presented, such as the timetable for the departure of single-hull oil tankers and their replacement by double-hull oil tankers, the requirement for safer and more modern oil tankers for the transport of the more polluting hydrocarbons and we ...[+++]

Sachez, Mesdames et Messieurs, que la Commission a présenté un ensemble cohérent de mesures visant à renforcer de manière considérable la sécurité maritime au sein de l'Union européenne et qui ne demande qu'à être mis en œuvre ; les mesures faisant défaut seront présentées prochainement bien que certaines aient déjà été présentées telles que, par exemple, le calendrier d'élimination des pétroliers à simple coque et de leur remplacement par des pétroliers à double coque, l'exigence de pétroliers plus sûrs et plus modernes pour le transport des hydrocarbures les plus polluants ; nous poserons prochainement les questions telles que la responsabilité pénale en cas de négligence grave ...[+++]


From the Estonia to the Braer, from the Sea Empress to the Erika. We have highlighted flags of convenience, inadequate port state control, single-hull tankers and deficient crews and yet, despite our best efforts and the support of the Commission, our own Council of Ministers has failed to heed the warnings and take decisive action and has been instrumental in ensuring that the IMO is one of the most ineffective bodies ever.

De l'Estonia au Braer, du Sea Empress à l'Erika, nous avons dénoncé les pavillons de complaisance, les contrôles inadaptés par l'État du port, les pétroliers à simples coque et les équipages insuffisants ; pourtant, malgré tous nos efforts et le soutien de la Commission, notre propre Conseil de ministres n'a pas tenu compte de nos avertissements, n'a pas pris de mesures décisives et a contribué à faire de l'OMI l'un des organes les plus inefficaces de tous les temps.




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'tanker have' ->

Date index: 2023-07-19
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