Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
3-way adapter
Add-on circuit
Add-on conference
Add-on third party
Automatic buret with three-way stopcock
Automatic zero buret with three-way stopcock
Automatic zero burette with three-way stopcock
Closed-loop three-way catalyst
Conference call add-on
Countertrade
Open loop three-way catalytic converter
Open-loop three-way catalyst
TWC
Three-way adapter
Three-way call
Three-way calling
Three-way catalyser
Three-way catalyst
Three-way catalytic converter
Three-way conference
Three-way connector
Three-way dump body
Three-way dump truck
Three-way fitting
Three-way pipe fitting
Three-way stopcock
Three-way tipper
Three-way tipping body
Three-way trade
Three-way valve

Traduction de «three-way adapter » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
three-way adapter [ 3-way adapter ]

adaptateur à trois voies [ adaptateur à 3 voies ]


closed-loop three-way catalyst | three-way catalyser | three-way catalyst | three-way catalytic converter | TWC [Abbr.]

catalyseur à trois voies | pot catalytique à trois voies


three-way dump body [ three-way dump truck | three-way tipper | three-way tipping body ]

gyrabenne [ benne à basculement sur trois côtés ]


three-way dump body | three-way tipping body | three-way tipper | three-way dump truck

gyrabenne


three-way call [ three-way conference | conference call add-on | three-way calling | add-on conference | add-on circuit | three-way conference | add-on third party ]

conférence à trois [ conférence additive ]


three-way connector | three-way fitting | three-way pipe fitting

raccord à trois voies


automatic zero buret with three-way stopcock | automatic zero burette with three-way stopcock | automatic buret with three-way stopcock

burette à robinet à trois voies, à zéro automatique | burette à zéro automatique, à robinet à trois voies


three-way stopcock | three-way valve

robinet à trois voies


open loop three-way catalytic converter | open-loop three-way catalyst

catalyseur à trois voies à boucle ouvert


countertrade [ three-way trade ]

échange compensé [ opération triangulaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Notes that the most effective way to maintain genetic diversity in agriculture is by using it in vivo; notes that of the three DUS criteria (distinctiveness, uniformity and stability) applied to official EU seed catalogues, uniformity and stability are not natural characteristics in genetically diverse plants; notes that adaptation to climate change is dependent upon high genetic variation; notes the increasingly concentrated seed markets and decreased variation per variety; encourages the role played by farm seed systems and exch ...[+++]

fait valoir que la manière la plus efficace de préserver la diversité génétique dans l'agriculture est de l'utiliser in vivo; fait remarquer que parmi les trois critères DUS (distinction, uniformité et stabilité) appliqués aux catalogues de semences officiels de l'Union, l'uniformité et la stabilité ne sont pas des propriétés naturelles des végétaux génétiquement divers; observe que l'adaptation au changement climatique nécessite une forte variabilité génétique; constate que les marchés de semences sont de plus en plus concentrés et que la variabilité par variété est toujours plus réduite; salue le rôle joué par les systèmes et échan ...[+++]


49. Reiterates the importance of introducing, without delay, procedural, administrative and financial simplification measures into current management of FP7, such as those identified in Parliament's resolution of 11 November 2010; welcomes the Commission Decision of 24 January 2011 introducing three simplification measures, as well as the creation of the Unique Registration Facility; calls on the Commission to rapidly implement these measures in a uniform way and to investigate where additional simplification measures are still possible; regrets the serious problems of interpretation and legal uncertainty for the participants of FP7 a ...[+++]

49. réitère l'importance d'introduire sans délai des mesures de simplification procédurales, administratives et financières dans la gestion actuelle du PC7, par exemple celles identifiées dans la résolution du Parlement du 11 novembre 2010; se félicite de la décision de la Commission du 24 janvier 2011 introduisant trois mesures de simplification ainsi que de la création du système d'enregistrement unique (Unique Registration Facility - URF); demande à la Commission de mettre rapidement en œuvre ces mesures de manière uniforme et de déterminer si des mesures de simplification supplémentaires demeurent possibles; regrette les graves problèmes d'interprétation et d'insécurité juridique pour les participants du PC7 et réitère sa volonté que ...[+++]


49. Reiterates the importance of introducing, without delay, procedural, administrative and financial simplification measures into current management of FP7, such as those identified in Parliament's resolution of 11 November 2010; welcomes the Commission Decision of 24 January 2011 introducing three simplification measures, as well as the creation of the Unique Registration Facility; calls on the Commission to rapidly implement these measures in a uniform way and to investigate where additional simplification measures are still possible; regrets the serious problems of interpretation and legal uncertainty for the participants of FP7 a ...[+++]

49. réitère l'importance d'introduire sans délai des mesures de simplification procédurales, administratives et financières dans la gestion actuelle du PC7, par exemple celles identifiées dans la résolution du Parlement du 11 novembre 2010; se félicite de la décision de la Commission du 24 janvier 2011 introduisant trois mesures de simplification ainsi que de la création du système d'enregistrement unique (Unique Registration Facility - URF); demande à la Commission de mettre rapidement en œuvre ces mesures de manière uniforme et de déterminer si des mesures de simplification supplémentaires demeurent possibles; regrette les graves problèmes d'interprétation et d'insécurité juridique pour les participants du PC7 et réitère sa volonté que ...[+++]


49. Reiterates the importance of introducing, without delay, procedural, administrative and financial simplification measures into current management of FP7, such as those identified in Parliament’s resolution of 11 November 2010; welcomes the Commission Decision of 24 January 2011 introducing three simplification measures, as well as the creation of the Unique Registration Facility; calls on the Commission to rapidly implement these measures in a uniform way and to investigate where additional simplification measures are still possible; regrets the serious problems of interpretation and legal uncertainty for the participants of FP7 a ...[+++]

49. réitère l'importance d'introduire sans délai des mesures de simplification procédurales, administratives et financières dans la gestion actuelle du PC7, par exemple celles identifiées dans la résolution du Parlement du 11 novembre 2010; se félicite de la décision de la Commission du 24 janvier 2011 introduisant trois mesures de simplification ainsi que de la création du système d'enregistrement unique (Unique Registration Facility - URF); demande à la Commission de mettre rapidement en œuvre ces mesures de manière uniforme et de déterminer si des mesures de simplification supplémentaires demeurent possibles; regrette les graves problèmes d'interprétation et d'insécurité juridique pour les participants du PC7 et réitère sa volonté que ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. Stresses the importance of adapting the working methods of the European Parliament and the cooperation and coordination of the Committees concerned in an appropriate and efficient way to meet the requirements of the coordinated Lisbon strategy, for example by setting out for the next three years the objectives to be achieved in order to comply by 2010 with the undertakings made at Lisbon and Gothenburg;

16. souligne que la méthode de travail du Parlement européen ainsi que la coopération et la coordination de ses commissions compétentes doivent être adaptées de façon appropriée et efficace, afin de répondre aux impératifs de la stratégie coordonnée de Lisbonne, par exemple en indiquant, pour les trois prochaines années, les objectifs qu'il faut satisfaire pour respecter en 2010 les engagements pris à Lisbonne et à Göteborg;


16. Stresses the importance to adapt the working method of the European Parliament and the co-operation and coordination of the concerned Committees in the Parliament in an appropriate and efficient way to meet the requirements of the co-ordinated strategy of Lisbon, for example by setting out for the next three years the objectives needing to be achieved in order to comply in 2010 with the undertakings made at Lisbon and Gothenburg;

16. souligne que la méthode de travail du Parlement européen ainsi que la coopération et la coordination de ses commissions compétentes doivent être adaptées de façon appropriée et efficace, afin de répondre aux impératifs de la stratégie coordonnée de Lisbonne, par exemple en indiquant, pour les trois prochaines années, les objectifs qu'il faut satisfaire pour respecter en 2010 les engagements pris à Lisbonne et à Göteborg;


In this context, three policy adjustments are proposed: a) to the needs (the demand) for social policy to address mainly new problems which are linked to unemployment, the transition to new economic conditions and to global realignments, b) at the delivery (the supply) of social policy through the adaptation of the administrative structures to serve the new role of the social policy, and c) to obtain new ways of information handling (both statistical indicators and administrative information).Overall, the NAPincl moves along four stra ...[+++]

Dans ce contexte, trois réponses politiques ont été proposées. Elles s'intéressent : a) à la nécessité (c'est-à-dire à la demande) d'une politique sociale capable de s'attaquer essentiellement aux nouveaux problèmes relatifs au chômage, au passage à de nouvelles conditions économiques et aux ajustements d'ordre général, b) à la mise en place (c'est-à-dire à l'offre) d'une politique sociale via une adaptation des structures administratives devant être mieux à même de remplir le nouveau rôle de celle-ci et c) à l'introduction de nouveaux moyens de gestion de l'information (indicateurs statistiques et informations administratives). En génér ...[+++]


In this context, three policy responses are proposed addressing: a) the needs (i.e. the demand) for social policy raised by existing and emerging problems that are linked to unemployment and the transition to new economic conditions, b) the delivery (i.e. the supply) of social policy through the adaptation of the administrative structures to serve the new role of social policy, and c) new ways of information handling (both statistical indicators and administrative information).

Dans ce contexte, trois réponses politiques ont été proposées. Elles portent sur : a) la nécessité (c'est-à-dire la demande) d'une politique sociale justifiée par les problèmes existants et émergeants relatifs au chômage et au passage à de nouvelles conditions économiques, b) la mise en place (c'est-à-dire l'offre) d'une politique sociale via une adaptation des structures administratives devant devenir mieux à même de remplir le nouveau rôle de celle-ci et c) de nouveaux moyens de gestion de l'information (indicateurs statistiques et informations administratives).


WHEREAS , TO ENABLE THE PROCESSES USED IN THE MANUFACTURE OF THE MATERIALS AND ARTICLES CONCERNED TO BE ADAPTED TO THE NEW REQUIREMENTS LAID DOWN IN THE FOLLOWING PROVISIONS , THE RULES SHOULD BE APPLIED IN SUCH A WAY AS TO AUTHORIZE , TWO YEARS AFTER NOTIFICATION OF THIS DIRECTIVE , TRADE IN MATERIALS AND ARTICLES COMPLYING WITH THE PROVISIONS OF THIS DIRECTIVE AND TO PROHIBIT , THREE YEARS AFTER THE NOTIFICATION THEREOF , TRADE IN AND USE OF MATERIALS AND ARTICLES WHICH DO NOT COMPLY THEREWITH ,

CONSIDERANT QUE , AFIN DE PERMETTRE L ' ADAPTATION DES SYSTEMES DE PRODUCTION DES MATERIAUX ET OBJETS AUX NOUVELLES EXIGENCES POSEES PAR LES DISPOSITIONS CI-APRES , IL CONVIENT D ' APPLIQUER LA REGLEMENTATION DE MANIERE QUE LE COMMERCE DES MATERIAUX ET OBJETS CONFORMES AUX DISPOSITIONS DE LA PRESENTE DIRECTIVE SOIT ADMIS DEUX ANS APRES LA NOTIFICATION DE LADITE DIRECTIVE ET QUE LE COMMERCE ET L ' UTILISATION DES MATERIAUX ET OBJETS NON CONFORMES SOIENT INTERDITS TROIS ANS APRES CETTE NOTIFICATION ,


The approach and structure of the White Paper The present White Paper will help the CEECs in three ways: - it identifies the key legislative measures in the internal market area and indicates those which should be tackled first; - it describes the administrative and technical structures which are needed to ensure the legislation is effectively implemented and enforced; - it outlines the way in which technical assistance from the Union can be adapted and enhanced to provide the best possible support for the CEECs' efforts.

L'approche et la structure du Livre blanc Le présent Livre blanc est conçu pour aider les PECO en remplissant un triple rôle: - il indique les mesures législatives clés dans le domaine du marché intérieur et désigne celles qui devraient être prises en premier; - il décrit les structures techniques et administratives qui sont nécessaires pour faire en sorte que la législation soit effectivement mise en oeuvre et respectée; - il explique de quelle façon l'assistance technique de l'Union peut être adaptée et renforcée pour soutenir le mieux possible les efforts des PECO.


w