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Air UK
Audit program
Audit programme
Britain's EU rebate
British rebate
Collision test
Correction in favour of the United Kingdom
Council Task Force on the UK
Crash test
Engagement work program
Engagement work programme
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UK correction
UK fl oz
UK fluid ounce
UK rebate
UK's EU rebate
UKIP
United Kingdom Sports Council
United Kingdom correction
Work program
Work programme

Vertaling van "uk’ test " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
audit program (en-US) (nom neutre) | audit programme (en-UK) (nom neutre) | engagement work program (en-US) (nom neutre) | engagement work programme (en-UK) (nom neutre) | work program (en-US) (nom neutre) | work programme (en-UK) (nom neutre)

programme de travail | programme d'audit


Britain's EU rebate | British rebate | correction in favour of the United Kingdom | UK correction | UK rebate | UK's EU rebate | United Kingdom correction

compensation en faveur du Royaume-Uni | correction britannique | correction en faveur du Royaume-Uni


UK Sport [ UK Sports Council | United Kingdom Sports Council ]

UK Sport


Somalia: Inter-NGO Committee for Somalia (UK) (INCS-UK) 1991 Reports - Executive Summary

Somalie : Inter-NGO Committee for Somalia (INCS-UK) : rapports pour 1991 - résumé


imperial fluid ounce | UK fluid ounce | UK fl oz | fluid ounce | fl oz | fluidounce | liquid ounce | liq oz

once liquide impériale | once liquide | oz liq.


Council Task Force on the UK | Task Force on the UK

task-force du Conseil sur le Royaume-Uni | task-force sur le Royaume-Uni




quality assurance and improvement program (en-US) (nom neutre) | quality assurance and improvement programme (en-UK) (nom neutre)

programme d'assurance et d'amélioration de la qualité | programme d'assurance et d'amélioration qualité


UK Independence Party | UKIP [Abbr.]

Parti de l'indépendance du Royaume-Uni | UKIP [Abbr.]


Collision test | Crash test | Impact test

essai de choc
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Following the expression of the Commission’s doubts whether territorial spending conditions inherent in the ‘used or consumed in the UK’ test would be appropriate, the United Kingdom has undertaken to address these concerns and to change the proposed legislation from ‘used or consumed in the UK’ to ‘spent in the European Economic Area (EEA)’, clarifying that any expenditure incurred in the EEA may be eligible for relief.

Après que la Commission a émis des doutes sur le caractère approprié des conditions de territorialisation des dépenses inhérentes au critère d’utilisation ou de consommation au Royaume-Uni, ce pays a entrepris de répondre à ces préoccupations et de modifier la législation proposée pour remplacer la formulation «utilisés ou consommés au Royaume-Uni» par «dépensés dans l’Espace économique européen (EEE)», en précisant que toute dépense engagée dans l’EEE pourrait bénéficier d’un allègement fiscal.


UK nationals have a “right to reside” in the UK solely on the basis of their UK citizenship, whereas other EU nationals have to meet additional conditions in order to pass this “right to reside” test.

Les ressortissants britanniques ont le droit de résider au Royaume-Uni sur la seule base de leur citoyenneté, tandis que les ressortissants des autres États membres de l’UE doivent remplir des conditions supplémentaires pour se voir reconnaître ce droit dans le cadre du right to reside test.


EU rules on the social security coordination (EC Regulation EC 883/2004) allow the UK to grant social benefits only to those persons who habitually reside in the UK, however Article 4 of this Regulation prohibits indirect discrimination through the requirement for non-UK citizens to pass an additional right to reside test.

Les règles de l’UE sur la coordination de la sécurité sociale [règlement (CE) n° 883/2004] autorisent le Royaume-Uni à accorder des prestations sociales uniquement aux personnes qui résident habituellement au Royaume-Uni. Toutefois, l’article 4 dudit règlement interdit la discrimination indirecte que constitue l’exigence pour les personnes qui ne sont pas ressortissantes du Royaume-Uni de se soumettre à un test de résidence supplémentaire.


While UK nationals have the right to reside solely based on their UK citizenship, other EU nationals have to fulfil additional conditions in order to pass a so-called 'right to reside' test.

Alors que les ressortissants du Royaume-Uni disposent de ce «droit de résider» uniquement sur la base de leur citoyenneté britannique, d’autres ressortissants de l’UE doivent remplir des conditions supplémentaires afin d’être admis audit test de résidence.


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This right to reside is one of the conditions of UK legislation to qualify for Housing Benefit, Council Tax Benefit, Crisis Loans, and allocation of social housing and provision of homelessness assistance. Without this right to reside ('Right to Reside Test') nationals from the above-mentioned Member States are currently excluded from receiving these benefits. The Commission considers that this is contrary to the transitional arrangements on the free movement of workers which allow the United Kingdom to restrict nationals from the above-mentioned Member States the right to move to the UK to work until the end of April 2011.

Or l’obtention de ce droit, accordé à l’issue d’un « test de résidence », est l’une des conditions dont la législation britannique assortit l’octroi d’allocations de logement, de prestations pour taxes municipales, de prêts d’urgence, de logements sociaux, ou encore, d’une aide au logement pour les sans-abri ; si cette condition n'est pas remplie, les ressortissants des pays mentionnés ci-dessus se voient actuellement privés de ces avantages ou prestations, situation que la Commission juge contraire aux dispositions transitoires relatives à la libre circulation des travailleurs. Ces dispositions, qui confèrent aux autorités britanniques ...[+++]


—it is a high priority for the UK to retain the suite of capabilities required to design complex ships and submarines, from concept to point of build; and the complementary skills to manage the build, integration, assurance, test, acceptance, support and upgrade of maritime platforms through-life; .We also need to retain the ability to maintain and support the Navy.To sustain this requires a minimum ability to build as well as integrate complex ships in the UK, not least to develop the workforce, and to adjust first-of-class designs as they develop.

[.] le Royaume-Uni juge prioritaire le maintien des capacités nécessaires pour la construction de navires et de sous-marins complexes, du concept jusqu'à la construction; le maintien des compétences de gestion complémentaires pour la construction, l'intégration, les assurances, les tests, l'acceptation, le soutien et la modernisation des plates-formes maritimes durant leur cycle de vie; [.] Nous devons aussi maintenir les capacités qui permettront de conserver et de soutenir la Marine [.] Cela nécessite des capacités minimales pour la construction de bâtiments de même que pour l'intégration de bâtiments complexes au Royaume-Uni, sans p ...[+++]


UK: Compliance with an economic needs test is required | Unbound except for BE, DE, DK, ES, EE, LU, UK, SE as indicated in the horizontal section under (iii) | |

UK: l'examen des besoins économiques doit être concluant. | Non consolidé, sauf pour BE, DE, DK, ES, EE, LU, UK et SE, comme indiqué au point iii) de la rubrique "Engagements horizontaux". | |


UK: Compliance with an economic needs test is required | Unbound except for BE, DE, DK, ES, EE, NL, UK, SE where: as indicated in the horizontal section under (iii) and subject to the following conditions: DE: Use by third country qualified professionals of the professional title is only possible on the basis of mutual recognition agreements.

UK: l'examen des besoins économiques doit être concluant. | Non consolidé, sauf pour BE, DE, DK, ES, EE, NL, UK et SE, comme indiqué au point iii) de la rubrique "Engagements horizontaux", et sous réserve des conditions ci-après: DE: l'utilisation du titre professionnel par des professionnels qualifiés de pays tiers n'est possible que dans le cadre d'accords de reconnaissance mutuelle.


UK: Compliance with an economic needs test is required | Unbound except for BE, DE, DK, ES, EE, NL, UK, SE as indicated in the horizontal section under (iii) | |

UK: l'examen des besoins économiques doit être concluant. | Non consolidé, sauf pour BE, DE, DK, ES, EE, NL, UK et SE, comme indiqué au point iii) de la rubrique "Engagements horizontaux". | |


It submitted its recommendations in October 1998 and a pilot test began in January 1999 with the main objectives of testing the possibility of eradicating the population of Oxyura jamaicensis in the Uk over a 10-year period and costing this operation.

Les recommandations de ce groupe de travail ont été déposées en octobre 1998 et un essai-pilote a débuté en janvier 1999. Il a comme objectifs principaux de tester la possibilité d'éradiquer en dix ans la population d'Oxyura jamaicensis de Grande-Bretagne et d'évaluer les coûts de cette opération.




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Date index: 2021-11-11
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