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Consumer expenditures
Consumer spending
Control expenditure spending
Curtail spending
Cut back on spending
Cut down on expenses
Cut expenditures
Cut spending
Discretionary expenditure
Discretionary public spending
Discretionary spending
Exert control of expenditures
Exert expenditure control
Exert expenditure controls
Expenditure review
Flexible spending account
Government spending review
Health care expense account
Health care reimbursement account
Health care spending account
Health services spending account
Health spending account
Health spending plan
Household consumption
Household expenses
Household outlay
Household spending
How Ottawa Spends
How Ottawa Spends Your Tax Dollars
Personal consumption expenditures
Personal expenditures
Personal spending
Public spending policy
Re-align spending
Realign spending
Reallocate spending
Restrain spending
Shift spending
Spending Tax Dollars Federal Expenditures
Spending agencies
Spending departments
Spending policy
Spending review

Vertaling van "unable spend " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
health care spending account | health care reimbursement account | health care expense account | health spending account | health spending plan | health services spending account | flexible spending account

compte gestion-santé | compte de gestion santé


reallocate spending [ re-align spending | realign spending | shift spending ]

réaffecter les dépenses


cut expenditures [ cut spending | curtail spending | restrain spending | cut down on expenses | cut back on spending ]

diminuer les dépenses [ comprimer les dépenses | tailler dans les dépenses | couper dans les dépenses | réduire les dépenses | réduire les frais | couper les dépenses ]


spending agencies | spending departments

organisme dépensier


discretionary expenditure | discretionary public spending | discretionary spending

dépenses publiques discrétionnaires


How Ottawa Spends [ How Ottawa Spends Your Tax Dollars | Spending Tax Dollars: Federal Expenditures ]

How Ottawa Spends [ How Ottawa Spends Your Tax Dollars | Spending Tax Dollars: Federal Expenditures ]


expenditure review | government spending review | spending review

réexamen des dépenses


personal consumption expenditures | personal expenditures | household expenses | household outlay | consumer expenditures | personal spending | consumer spending | household consumption | household spending

consommation des ménages | dépense des ménages | dépenses des ménages


spending policy | public spending policy

politique des dépenses publiques | politique en matière de dépenses publiques


exert control of expenditures | exert expenditure controls | control expenditure spending | exert expenditure control

contrôler des dépenses
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. Confirms its support for the ITER programme and is committed to securing its appropriate financing; is concerned, however, about possible further delays and additional costs of this programme as well as the related potential repercussions on the Union budget; regrets, therefore, that it was unable to assess the level of the 2016 ITER appropriations against the updated payment plan and schedule, which is only due to be presented in the ITER Council in November 2015; expects, however, that this revised plan will provide sufficient evidence that Parliament's recommendations, as set out in the relevant 2013 discharge resolution , have ...[+++]

21. confirme son soutien au programme ITER et s'engage à lui assurer un financement approprié; se dit néanmoins préoccupé par les retards et les coûts supplémentaires éventuels de ce programme ainsi que par les répercussions qui pourraient en découler pour le budget de l'Union; regrette par conséquent qu'il n'ait pas été possible d'évaluer le niveau des crédits d'ITER pour 2016 en fonction du calendrier et de l'échéancier de paiement actualisés, qui ne seront présentés au conseil ITER qu'en novembre 2015; espère néanmoins que cet échéancier révisé apportera des preuves suffisantes que les recommandations du Parlement figurant dans la ...[+++]


A. whereas, for the 20th time in succession, the Court of Auditors was unable to grant a positive statement of assurance regarding the legality and regularity of the payments underlying the accounts, which risks eroding the legitimacy of Union spending and policies;

A. considérant que la Cour des comptes n'a pas été en mesure, pour la vingtième fois consécutive, de délivrer une déclaration d'assurance positive quant à la légalité et à la régularité des paiements sous-jacents aux comptes, ce qui risque de compromettre la légitimité des dépenses et des politiques de l'Union;


A. whereas, for the 20th time in succession, the Court of Auditors was unable to grant a positive statement of assurance regarding the legality and regularity of the payments underlying the accounts, which risks eroding the legitimacy of Union spending and policies;

A. considérant que la Cour des comptes n'a pas été en mesure, pour la vingtième fois consécutive, de délivrer une déclaration d'assurance positive quant à la légalité et à la régularité des paiements sous-jacents aux comptes, ce qui risque de compromettre la légitimité des dépenses et des politiques de l'Union;


Therefore, when they set out campaign spending limits and found out later that there was a revision, they were unable to take into account the multiplier effect of the new people added on the voters list in order to increase the amount they were allowed to spend.

Par conséquent, lorsque les limites de dépenses avaient été établies et que la liste était modifiée par après, il était impossible de tenir compte de l'effet multiplicateur causé par l'ajout de nouveaux électeurs à la liste afin de rajuster le montant alloué au candidat.


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For the regions which, for example, spend the Cohesion Fund and which often cannot spend all their money because they unable to do so but still hold the chaotic nature and the excessive bureaucracy of European procedures responsible for their lack of expenditure.

Pour les régions qui, par exemple, font appel au Fonds de cohésion et qui, bien souvent, ne parviennent pas à tout dépenser, mais qui continuent d’imputer la responsabilité de leur incapacité à le faire à la nature chaotique et à la bureaucratie excessive des procédures européennes.


If it is unable to increase its spending quickly and substantially, Europe has to find new and more innovative ways to use its scarce RD resources more efficiently and effectively. To increase the societal returns and benefits from public RD funds, Europe should also reinforce its capacity to transform research results into societal and economic benefits, notably through the innovative capacity of European industry as well as through fostering demand for the resulting innovations[6] .

Si elle n'est pas en mesure d'augmenter ses dépenses rapidement et significativement, l'Europe doit trouver des moyens nouveaux et innovants pour utiliser de manière plus efficace et plus effective les maigres ressources allouées à la RD. Afin d'accroître le rendement et les avantages que les fonds consacrés à la RD peuvent apporter au niveau sociétal, l'Europe doit également renforcer sa capacité à transformer les résultats de ses recherches en bénéfices pour la société et pour l'économie, grâce notamment à la capacité d'innovation de l'industrie européenne et en soutenant la demande en faveur des innovations qui en résultent[6].


Because the European Union has, for a number of years, awarded refunds to Member States because it simply was unable spend it all itself.

Il est un fait que l'Union européenne reverse depuis plusieurs années de l'argent aux États membres tout simplement parce qu'elle ne peut en affecter la totalité.


In other Member States, these difficulties have been less severe but mean that they will be unable to spend their entire allocation by 30 June, but should be able to do so by 15 October.

Dans d'autres États membres, ces difficultés ont été moins accusées, mais ont pour effet que lesdits États ne seront pas en mesure de dépenser la totalité de leur allocation au 30 juin mais au 15 octobre.


In other Member States, these difficulties have been less severe but mean that they will be unable to spend their entire allocation by 30 June, but should be able to do so by 15 October.

Dans d'autres États membres, ces difficultés ont été moins accusées, mais ont pour effet que lesdits États ne seront pas en mesure de dépenser la totalité de leur allocation au 30 juin mais au 15 octobre.


In 1991/92, 60 000 students were entitled to spend a period of study in another Member State and 3 600 staff members were able to spend some time working in another Member State, thereby helping to foster a European awareness amongst large numbers of students unable to benefit from the mobility scheme.

En 1991/92, 60.000 étudiants étaient éligibles à bénéficier de périodes d'études dans un autre Etat membre, ainsi que 3.600 professeurs ont pu dispenser leur enseignement dans les établissements d'autres Etats membres, apportant ainsi une certaine dimension européenne à la proportion importante de la population étudiante qui n'a pas la possibilité de bénéficier de la mobilité.


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