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A.T.
AVE
Ad value equivalency
Added value
Added value tax
Added-value kit
Adding Value The Role of the Human Resource Function
Additional value tax
Advertising value equivalency
Direct added value
Direct value added
Direct value-added
EVA
Economic value added
Economic value added concept
Exploitable value
Exploitation value
Liquidation value
Ordinance of 22 June 1994 on Value Added Tax
Realisation value
Realization value
Utilization value
VAT
VAT Ordinance
VATO
Value added tax
Value kit
Value-added tax

Vertaling van "union added value " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
additional value tax | value added tax | value-added tax |A.T. | added value tax | VAT

taxe sur la valeur ajoutée | T.V.A. | TVA


direct value-added | direct value added | direct added value

valeur ajoutée directe | VAD


advertising value equivalency [ AVE | ad value equivalency ]

équivalence en valeur publicitaire


added-value kit | value kit

ensemble à valeur ajoutée | kit à valeur ajoutée




Adding Value Through Human Resources - Making Business Partnerships a Reality

La valorisation par les ressources humaines - Faire du partenariat une réalité


Adding Value: The Role of the Human Resource Function

Adding Value: The Role of the Human Resource Function


exploitable value | exploitation value | liquidation value | realisation value | realization value | utilization value

valeur de consommation | valeur de réalisation immédiate


economic value added | economic value added concept [ EVA ]

création de valeur d'un exercice (1) | concept EVA (2) [ CVE ]


Ordinance of 22 June 1994 on Value Added Tax | VAT Ordinance [ VATO ]

Ordonnance du 22 juin 1994 régissant la taxe sur la valeur ajoutée [ OTVA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It foresees two legal possibilities in such a situation: a preventive mechanism in case of a "clear risk of a serious breach of the [Union's] values" (Article 7(1) TEU) and a sanctioning mechanism in the case of "the existence of a serious and persistent breach" of the Union's value, including the Rule of Law (Article 7(2) and Article 7(3) TEU).

Elle prévoit deux possibilités juridiques dans une telle situation: un mécanisme de prévention s'il existe un «risque clair de violation grave des valeurs [de l'Union]» (article 7, paragraphe 1, du TUE) et un mécanisme de sanction si l'on constate «l’existence d’une violation grave et persistante» des valeurs sur lesquelles se fonde l’Union, y compris l'état de droit (article 7, paragraphe 2, et article 7, paragraphe 3, du TUE).


Senator Hervieux-Payette: Following up on those questions, my understanding of the situation in those countries of the European Union who have a longer experience of added-value taxes is that they are going towards a harmonized tax base that would cover all the same goods and services and have a uniform rate.

Le sénateur Hervieux-Payette: Suite à ces questions, ma compréhension de la situation dans les pays de la Communauté européenne qui ont des expériences plus longues au niveau d'une taxe de valeur ajoutée, c'est que l'on se dirige vers une assiette fiscale harmonisée qui couvrirait en même temps les mêmes items et un taux de taxation uniforme.


247. Underlines the fact that Union financial assistance should create European added-value; asks, therefore, that the Union added value of the EGF measures, as compared to the Union added value of the ESF measures, be considered in its quantitative and qualitative aspects in the annual discharge procedure in order to ensure the most effective policy measurements or to provide the reasons for not including these figures; shares the Court of Auditors’ view that a period of 41 weeks between submitting an application for EGF assistance and payments is unacceptably high and that such a duration discourages applicant countries in distress a ...[+++]

247. souligne que l'aide financière de l'Union devrait créer une valeur ajoutée européenne; demande donc de comparer la valeur ajoutée européenne des mesures du FEM à la valeur ajoutée européenne des mesures du FSE dans leurs aspects quantitatifs et qualitatifs dans la procédure annuelle de décharge afin de garantir les mesures politiques les plus efficaces possible ou de donner les raisons de ne pas inclure ces chiffres; partage l'avis de la Cour des comptes selon lequel une période de 41 semaines entre le dépôt d'une ...[+++]


247. Underlines the fact that Union financial assistance should create European added-value; asks, therefore, that the Union added value of the EGF measures, as compared to the Union added value of the ESF measures, be considered in its quantitative and qualitative aspects in the annual discharge procedure in order to ensure the most effective policy measurements or to provide the reasons for not including these figures; shares the Court of Auditors’ view that a period of 41 weeks between submitting an application for EGF assistance and payments is unacceptably high and that such a duration discourages applicant countries in distress a ...[+++]

247. souligne que l'aide financière de l'Union devrait créer une valeur ajoutée européenne; demande donc de comparer la valeur ajoutée européenne des mesures du FEM à la valeur ajoutée européenne des mesures du FSE dans leurs aspects quantitatifs et qualitatifs dans la procédure annuelle de décharge afin de garantir les mesures politiques les plus efficaces possible ou de donner les raisons de ne pas inclure ces chiffres; partage l'avis de la Cour des comptes selon lequel une période de 41 semaines entre le dépôt d'une ...[+++]


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3. Takes the view that, when Article 7 is applied, due attention must be paid to political phenomena which must be regarded as clear risks of a breach or as serious and persistent breaches of the values on which the Union is based and which do not merely constitute a series of individual breaches of the law: failures by a Member State to act on violations of human rights, tolerance of such violations, or the promotion of a climate or social conditions in which individuals rightly feel threaten ...[+++]

3. estime qu'il convient, en appliquant l'article 7 du traité UE, de tenir compte des phénomènes politiques qui présentent des risques clairs ou constituent des violations graves et persistantes des valeurs de l'Union, mais qui ne se résument pas à une simple accumulation d'atteintes individuelles aux droits; estime que les défaillances d'un État membre par rapport à des violations des droits de l'homme, leur tolérance ou la promotion d'un climat ou de conditions sociales dans lesquelles les personnes se sentent à juste titre menacées, doivent être reconnues comme des risques clairs pour les valeurs ...[+++]


4. Does not share the Commission's conviction that ‘in this Union of values it will not be necessary to apply penalties pursuant to Article 7 of the Union Treaty and Article 309 of the EC Treaty’; takes the view, instead, that ignoring the possible need for penalties must create the impression that the Union is not prepared or in a position to use all the means at its disposal to defend its values;

4. ne partage pas la conviction de la Commission selon laquelle "dans cette Union de valeurs, la mise en œuvre de sanctions conformément à l'article 7 du TUE et à l'article 309 du traité CE ne sera pas nécessaire"; pense au contraire que la négligence de la nécessité de sanctions ne peut que donner l'impression que l'Union n'a pas la volonté ou n'a pas la possibilité d'utiliser tous les moyens à sa disposition pour défendre ses valeurs;


3. Takes the view that, when Article 7 is applied, due attention must be paid to political phenomena which must be regarded as clear risks of a breach or as serious and persistent breaches of the values on which the Union is based and which do not merely constitute a series of individual breaches of the law: failures by a Member State to act on violations of human rights, tolerance of such violations, or the promotion of a climate or social conditions in which individuals rightly feel threaten ...[+++]

les défaillances d'un État membre par rapport à des violations des droits de l'homme, leur tolérance ou la promotion d'un climat ou de conditions sociales dans lesquelles les personnes se sentent à juste titre menacées, doivent être reconnues comme des risques clairs pour les valeurs de l'Union et les libertés fondamentales de ses citoyens;


This requires an examination of the nature of the enlarged European Union, its values, its identity, its ambitions, and what policies are needed to deliver the agreed policy goals in particular those requiring public expenditure at the Union level.

Il convient pour ce faire d'examiner la nature de cette Union, ses valeurs, son identité, ses ambitions et les mesures à mettre en œuvre pour réaliser les objectifs politiques convenus, notamment celles requérant des dépenses publiques au niveau de l'Union.


Bank notes, and indeed coins, could simply be produced showing their equivalent value in ECU on one side - and in a monetary union that value will be permanently fixed.

Il serait possible d'utiliser des billets de banque et même des pièces de monnaie qui porteraient, sur l'une de leurs faces, la valeur équivalente en écus, fixée de manière définitive dans une union monétaire.


The strengthening of the Union's values and citizenship requires the full respect and implementation of the rule of law and the Union's rights, guarantees and freedoms.

Le renforcement des valeurs et de la citoyenneté de l’Union requiert l’application et le respect pleins et entiers de l’État de droit ainsi que des droits, des garanties et des libertés prévus par l’Union.




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'union added value' ->

Date index: 2023-04-17
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