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Coordinated Universal Time
EUI
European Institute of Florence
European University Institute
European University Institute of Florence
Open university
People's university
Polytechnic
Quasar
Quasi-stellar object
Summer schools
Summer university
Teach university class
Teach university course
Teaches university class
Teaching university class
UASA
UFundA
UMTS
UTC
Universal Coordinated Time
Universal Mobile Telecommunications System
Universal Mobile Telecoms System
Universal Mobile Telephony Services
Universal index center
Universal index centers
Universal index head
Universal time coordinated
Universities and colleges
University
University Funding Act
University education
University institute
University training

Vertaling van "universities other " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
quasar | quasi-stellar object (QSO) | quasi-star a compact source of light and other radiation which can look like a star but has some of the properties of galaxies, including a large red-shift.Some astronomers consider some or all of the red-shift of certain quasars to be the result of some other phenomenon besides the expansion of the universe

quasar: tend actuellement à désigner tout objet d'apparence stellaire dont le spectre présente un fort décalage vers le rouge


university [ polytechnic | university education | university institute | university training | universities and colleges(UNBIS) ]

université [ enseignement universitaire | formation universitaire | institut universitaire ]


universal index center | universal index centers | universal index head | universal indexing head,universal dividing head

appareil à diviser universel | appareil diviseur universel | appareil universel | diviseur différentiel | diviseur équipé pour la division différentielle | diviseur universel | poupée-diviseur universelle


open university [ people's university | summer university | summer schools(UNBIS) ]

université ouverte [ université d'été | université populaire ]


teaches university class | teaching university class | teach university class | teach university course

enseigner à l'université


Coordinated Universal Time | Universal Coordinated Time | universal time coordinated | UTC [Abbr.]

heure universelle coordonnée | Temps universel coordonné | TUC [Abbr.] | UTC [Abbr.]


Universal Mobile Telecommunications System | Universal Mobile Telecoms System | Universal Mobile Telephony Services | UMTS [Abbr.]

système de télécommunications mobiles universel | système universel de télécommunications mobiles | UMTS [Abbr.]


European University Institute [ EUI | European Institute of Florence | European University Institute of Florence ]

Institut universitaire européen [ Institut européen de Florence | Institut universitaire européen de Florence | IUE ]


Federal Act of 8 October 1999 on University Funding and Cooperation in the field of University Education | University Funding Act [ UFundA ]

Loi fédérale du 8 octobre 1999 sur l'aide aux universités et la coopération dans le domaine des hautes écoles | Loi sur l'aide aux universités [ LAU ]


Federal Act of 6 October 1995 on the Universities of Applied Sciences, Universities of Applied Sciences Act [ UASA ]

Loi fédérale du 6 octobre 1995 sur les hautes écoles spécialisées [ LHES ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With great competitors like Simon Fraser University, the University of Alberta, Oregon State University, Washington State University and many others, the University of Manitoba won the gold medal for the Define Yourself Define Your Future campaign, in the marketing category, as well as another gold for Airport Spectacular in the poster category.

L'Université du Manitoba a devancé de nombreux concurrents de prestige comme l'Université Simon Fraser, l'Université de l'Alberta, l'Université de l'Oregon et l'Université de l'État de Washington, en gagnant deux médailles d'or, l'une dans la catégorie marketing, pour sa campagne « Définis-toi, définis ton avenir », et l'autre dans la catégorie affiche, pour son affiche Airport Spectacular.


Question No. 23 Mr. Rodger Cuzner: With regard to Telus violations of the Do Not Call List and the Canadian Radio-television and Telecommunications Commission’s (CRTC) Alternate Case Resolutions processes: (a) why was it decided that Telus should make a donation to the Carleton University School of Public Policy and Administration as opposed to paying Administrative Monetary Penalties (AMPs) to the government that would benefit all Canadians, and who made this decision; (b) what was the amount Telus agreed to pay the Carleton University School of Public Policy and Administration; (c) what would have been the maximum possible AMP for th ...[+++]

Question n 23 M. Rodger Cuzner: En ce qui concerne les violations par Telus de la Liste nationale de numéros de télécommunication exclus et les modes alternatifs de règlement de cas du Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications du Canada (CRTC): a) pourquoi a-t-il été décidé que Telus ferait un don à l'École d'administration et de politiques publiques de l'Université Carleton au lieu de payer des sanctions administratives pécuniaires (AMP) au gouvernement qui bénéficieraient à tous les Canadiens et qui a pris cette décisio ...[+++]


Member States may use other means of financing permitted by Community law, such as deciding, where and if necessary, that the profits accruing from other activities of the universal service provider(s) outside the scope of the universal service are to be assigned, in whole or in part, to the financing of the net costs of the universal service, as long as this is in line with the Treaty.

Les États membres peuvent recourir à d’autres moyens de financement autorisés par le droit communautaire, pour autant qu’ils soient compatibles avec le traité; les États membres peuvent par exemple décider, au besoin, que la marge bénéficiaire que les prestataires du service universel retirent d’activités ne relevant pas du service universel doit être affectée en tout ou en partie au financement du coût net du service universel.


While Harvard University came in number one in the world, followed by Oxford, Cambridge and Yale in second place, I am pleased to report that, in addition to McGill in twelfth place, 10 other Canadian universities made the top-200 grade: University of British Columbia, thirty-third; University of Toronto, forty-fifth; Queens University, eighty-eighth; University of Alberta, ninety-seventh; McMaster University and Université de Montréal', one-hundred-and-eighth; University of Waterloo, one-hundred-and-twelfth; Western University, one-hundred-and-twenty-sixth; Simon Fraser University, one-hu ...[+++]

Tandis que l'Université Harvard arrive en première place du classement mondial, suivie d'Oxford, de Cambridge et de Yale en deuxième place, je suis heureux de signaler que, en plus de McGill, qui est au 12rang, dix autres universités canadiennes figurent parmi les 200 meilleures : l'Université de la Colombie-Britannique au 33 rang, l'Université de Toronto au 45, l'Université Queen's au 88, l'Université de l'Alberta au 97, l'Université McMaster et l'Université de Montréal au 108, l'Université de Waterloo au 112, l'Université Western Ontario au 126, l'Université Simon Fraser au 139et l'Université de Calgary au 166.


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It is near and dear to your heart because you come from Kingston, which of course is home to the university from which you and I graduated, namely Queen's University. These moneys, the $1.5 billion contemplated in Bill C-48, will be addressed to making that university, along with all of the other great universities in Canada, more accessible to students, so that students may enjoy the benefits of higher education.

La question vous tient à coeur parce que vous venez de Kingston, où se trouve l'université où vous et moi avons obtenu notre diplôme, nommément, l'Université Queen's. Les 1,5 milliard de dollars prévus dans le projet de loi C-48, permettront aux étudiants d'accéder plus facilement à cette université et aux autres grandes universités canadiennes et de profiter ainsi de l'enseignement supérieur.


Other forms of partnerships between research institutions, universities, hospitals or other bodies in developing countries and EU Member States to mitigate brain drain could include ‘shared work schemes’ in which scientists, researchers, doctors, technicians or other professionals from developing countries would share their work between an institution in their country of origin (University, hospital, research centre, etc.) and a partner institution in an EU Member State.

D'autres formes de partenariats entre les instituts de recherche, les universités, les hôpitaux ou d'autres organismes des pays en développement et des États membres de l'UE visant à réduire la fuite des cerveaux pourraient notamment inclure des «systèmes de travail partagé», dans lesquels des scientifiques, des chercheurs, des médecins, des techniciens ou d'autres professionnels des pays en développement partageraient leur activité entre une institution de leur pays d'origine (université, hôpital, centre de recherche, etc.) et une institution partenaire dans un État membre de l'Union européenne.


For European universities, a broader international perspective means greater competition with universities on the other continents, particularly American universities, when it comes to attracting and retaining the best talent from all over the world.

Une plus grande ouverture internationale signifie pour les universités européennes une plus grande concurrence avec les universités des autres continents, plus particulièrement les universités américaines, pour attirer et retenir les meilleurs talents du monde entier.


Where two university courses or two courses recognized by the State as equivalent co-exist in a Member State and where one of these extends over four years and the other over three years, the three-year course leading to a diploma, certificate or other evidence of formal qualifications awarded on completion of a university course or its recognized equivalent shall be considered to fulfil the condition of duration referred to in the second subparagraph in so far as the diplomas, certificates or other evidence of formal qualifications awarded on completion ...[+++]

Lorsque, dans un État membre, coexistent deux cycles de formation universitaire ou reconnus équivalents par cet État dont l'un s'étend sur quatre années et l'autre sur trois années, le diplôme, certificat ou autre titre sanctionnant le cycle de formation universitaire, ou reconnu équivalent, de trois ans est considéré comme remplissant la condition de durée visée au deuxième alinéa pour autant que les diplômes, certificats ou autres titres sanctionnant les deux cycles de formation soient reconnus équivalents par cet État.


Where two university or recognized equivalent courses coexist in a Member State and where one of these extends over four years and the other over three years, the diploma, certificate or other evidence of formal qualifications awarded on completion of the three-year university course or its recognized equivalent shall be considered to fulfil the condition of duration referred to in the first subparagraph in so far as the diplomas, certificates or other evidence of formal qualifications awarded on completion of both courses are recognized as equivalent by ...[+++]

Lorsque, dans un État membre, coexistent deux cycles de formation universitaire ou reconnus équivalents par cet État dont l'un s'étend sur quatre années et l'autre sur trois années, le diplôme, certificat ou autre titre sanctionnant le cycle de formation universitaire, ou reconnu équivalent, de trois ans est considéré comme remplissant la condition de durée visée au premier alinéa pour autant que les diplômes, certificats ou autres titres sanctionnant les deux cycles de formation soient reconnus équivalents par cet État.


1. Teacher grants The aim of these grants is to enable the teaching staff of institutes of higher education to pay brief visits (maximum 4 weeks) to universities in other Community Member States in order to (i) prepare the way for Inter- University Cooperation Programmes (ICPs), (ii) improve the content of their courses in cooperation with colleagues at other universities, (iii) increase their knowledge of the higher education systems in other Member States, or (iv) teach the students of the host universities.

1.- Bourses à des enseignants.- Le but de ces bourses est de permettre au personnel de l'enseignement supérieur d'effectuer des visites brèves (maximum 4 semaines) à des universités d'autres Etats membres de la Communauté dans le but de préparer des Programmes Interuniversitaires de Coopération (PIC); d'améliorer la contenu de leurs cours, avec la collaboration de collègues d'autres universités; d'accroître leurs connaissances des systèmes d'enseignement supérieur des autres Etats membres; ou de dispenser leur enseignement aux étudiants des universités invitantes.


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