Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Art teacher
Art teacher secondary school
Arts and crafts teacher
Clinical nurse teacher
Decorative arts
Educator in visual arts
Fine arts
Graphic arts
Industrial arts educator
Industrial arts teacher
Industrial arts vocational teacher
Kindergarten teacher
Nurse teacher
Nursery teacher
Plastic arts
Relief teacher
Secondary school art teacher
Secondary school art tutor
Specialist teacher in visual arts
Substitute teacher
Supply teacher
Teacher exchange programme
Teacher exchange scheme
Teacher exchange system
Visual arts teacher
Vocational teacher in industrial arts

Vertaling van "Art teacher " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
secondary school art teacher | secondary school art tutor | art teacher | art teacher secondary school

onderwijsgevende kunst en cultuur voortgezet onderwijs | onderwijsgevende kunstvakken voortgezet onderwijs | leerkracht kunst voortgezet onderwijs | leerkracht kunstvakken voortgezet onderwijs


industrial arts educator | industrial arts teacher | industrial arts vocational teacher | vocational teacher in industrial arts

leerkracht industriële vormgeving beroepsonderwijs | vakdocente productdesign beroepsonderwijs | onderwijsgevende industriële vormgeving beroepsonderwijs | vakdocent industriële vormgeving beroepsonderwijs


arts and crafts teacher | specialist teacher in visual arts | educator in visual arts | visual arts teacher

lesgeefster beeldende kunsten | lesgever beeldende kunsten | leraar beeldende kunsten | lerares beeldende kunst


Teacher in medical therapy/advanced nursing/related arts

docent medische behandeling/verpleegkunde en gerelateerde wetenschappen


teacher exchange programme | teacher exchange scheme | teacher exchange system

uitwisselingsprogramma van leraren | TES [Abbr.]


relief teacher | substitute teacher | supply teacher

invaller


fine arts [ decorative arts | graphic arts | plastic arts ]

schone kunsten [ beeldende kunsten | decoratieve kunst | grafische kunst | plastische kunst ]


kindergarten teacher | nursery teacher

kleuterleider | kleuteronderwijzer




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Encourage the providers of initial and continuous professional development programmes for both teachers and ECEC professionals to give consideration to effective methods for fostering curiosity, experimentation, creative and critical thinking and cultural understanding — for instance through art, music and theatre — and to explore the potential of creative partnerships.

De aanbieders van programma’s voor initiële opleiding en bij- en nascholing voor zowel leraren als OOJK-werkers aan te moedigen aandacht te besteden aan doeltreffende methoden voor het bevorderen van nieuwsgierigheid, experimenteerzin, creatief en kritisch denken en cultureel begrip — bijvoorbeeld via kunst, muziek en theater — en het potentieel van creatieve partnerschappen te onderzoeken.


The most mobile teachers were from the following subject areas: humanities and arts (32%); social sciences, business and law (22%); engineering, manufacturing and construction (14%).

De meeste mobiele docenten waren afkomstig uit de volgende vakgebieden: menswetenschappen en kunsten (32 %), sociale wetenschappen, bedrijfskunde en rechten (22 %), technische wetenschappen en bouwkunde (14 %).


The most mobile teachers were from the following subject areas: humanities and arts (30.5%); social sciences, business and law (22.6%); engineering, manufacturing and construction (13.7%).

De meeste mobiele docenten waren afkomstig uit de volgende vakgebieden: menswetenschappen en kunsten (30,5 %), sociale wetenschappen, bedrijfskunde en rechten (22,6 %), technische wetenschappen en bouwkunde (13,7 %).


36. Calls on the Commission to provide funding for measures and pilot projects making it possible to identify appropriate models for art education at school through the introduction of a European system for the exchange of information and experiences for the benefit of arts teachers;

36. verzoekt de Commissie te voorzien in de financiering van maatregelen en proefprojecten met het oog op de vaststelling van onder meer geschikte modellen op het gebied van de artistieke opleiding in het schoolonderwijs door de invoering van een Europees systeem voor de uitwisseling van informatie en ervaringen ten behoeve van kunstdocenten;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
36. Calls on the Commission to provide funding for measures and pilot projects making it possible to identify appropriate models for art education at school through the introduction of a European system for the exchange of information and experiences for the benefit of arts teachers;

36. verzoekt de Commissie te voorzien in de financiering van maatregelen en proefprojecten met het oog op de vaststelling van onder meer geschikte modellen op het gebied van de artistieke opleiding in het schoolonderwijs door de invoering van een Europees systeem voor de uitwisseling van informatie en ervaringen ten behoeve van kunstdocenten;


35. Calls on the Commission to provide funding for measures and pilot projects making it possible to identify appropriate models for art education at school through the introduction of a European system for the exchange of information and experiences for the benefit of arts teachers;

35. verzoekt de Commissie te voorzien in de financiering van maatregelen en proefprojecten met het oog op de vaststelling van geschikte modellen op het gebied van de artistieke opleiding in het schoolonderwijs door de invoering van een Europees systeem voor de uitwisseling van informaties en ervaringen ten behoeve van kunstdocenten;


37. Calls on the Member States to step up training for arts teachers;

37. beveelt de lidstaten de opleiding van kunstdocenten te intensiveren;


36. Calls on the Member States to step up training for arts teachers;

36. beveelt de lidstaten de opleiding van kunstdocenten te intensiveren;


the inclusion of all young people in the dialogue, regardless of their educational, social and cultural background; the role of education in shaping young people's values and attitudes; the training of teachers and the inclusion of intercultural dialogue on the school curricula; experiences gained through non-formal learning in out-of-school education; the crucial role of mobility in developing intercultural competences; the role of the media and the use of new technologies in shaping young people's values and attitudes; the importance of access to culture for young people and the role of culture, ...[+++]

het betrekken van alle jongeren, ongeacht hun onderwijs-, sociale en culturele achtergrond, bij de dialoog; de rol van het onderwijs bij de vorming van waarden en attitudes van jongeren; de opleiding van leraren en de opneming van de interculturele dialoog in de schoolprogramma's; ervaringen die zijn opgedaan via niet-formeel leren in het kader van buitenschools onderwijs; de cruciale rol van mobiliteit bij de ontwikkeling van interculturele vaardigheden; de rol van de media en het gebruik van nieuwe technologieën bij de vorming van waarden en attitudes van jongeren; het belang van de toegang van jongeren tot cultuur en de rol van cultuur, kunst, muziek en sport bij de ...[+++]


For 1993/1994 it is interesting to note the growth in the number of ICP participants in Arts and Architecture (+ 41%), Agriculture, (+ 75%) and Medicine (+35%) and particularly in "Education" (teacher training) (+50%).

In 1993/94 kan men een aanzienlijke stijging constateren van het aantal deelnemers aan ISP's op gebieden als schone kunsten en architectuur (+ 41%), landbouw (+ 35%) en medicijnen (+ 35%), en vooral op het gebied van de vakdidactiek (opleiding van leraren) (+ 50%).


w