Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bi fuel gas vehicle
Bi-fuelled gas vehicle
Bowser
FFV
Flex-fuel vehicle
Flexible-fuelled vehicle
Fueling vehicle
Fuelling cart
Fuelling system supervising
Fuelling vehicle
Lauching vehicle
Launch vehicle
Launcher
Load and unload dangerous goods vehicles
Manage fuelling system
Managing system for fuelling
Mono-fuel vehicle
Mono-fuelled vehicle
Organisation of vehicle breakdown support
Organise vehicle breakdown support
Servicer
Set up vehicle breakdown support
Single fuel vehicle
Supervise system for fuelling
Transport equipment
Transport facilities
Unload dangerous goods vehicles
Vehicle
Vehicle breakdown support organisation

Traduction de «Fuelling vehicle » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mono-fuel vehicle | mono-fuelled vehicle | single fuel vehicle

monofuelvoertuig


bowser | fueling vehicle | fuelling vehicle | servicer

brandstoftankwagen | tankwagen


Bowser | Fuelling cart | Fuelling vehicle | Servicer

Brandstoftankwagen | Tankwagen


FFV | Flex-fuel vehicle | Flexible-fuelled vehicle

FFV | Flex fuel auto | Flex-fuel vehicle


bi fuel gas vehicle | bi-fuelled gas vehicle

bifuelvoertuig op gas


fuelling system supervising | supervise system for fuelling | manage fuelling system | managing system for fuelling

brandstofsystemen beheren


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

voertuig [ transportmaterieel ]


organisation of vehicle breakdown support | set up vehicle breakdown support | organise vehicle breakdown support | vehicle breakdown support organisation

ondersteuning bij autopech organiseren | ondersteuning bij motorpech organiseren


load and unload dangerous goods vehicles | unload dangerous goods vehicles | assemble, load and unload dangerous goods vehicles | prepare, load and unload dangerous goods vehicles

gevaarlijke goederen klaarmaken en in en uit voertuigen laden


Lauching vehicle | Launcher | Launch vehicle

Draagraket | Lanceervoertuig
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(7) Future alternatively fuelled vehicles (with heavier powertrains than those used in conventionally fuelled vehicles) might also benefit from an extra weight allowance.

(7) Toekomstige door alternatieve brandstoffen aangedreven voertuigen (met zwaardere aandrijfsystemen dan deze gebruikt in voertuigen met conventionele brandstoffen) zouden eveneens baat kunnen hebben bij een marge voor bijkomend gewicht.


(7) Future alternatively fuelled vehicles (with heavier powertrains than those used in conventionally fuelled vehicles) might also benefit from an extra weight allowance.

(7) Toekomstige door alternatieve brandstoffen aangedreven voertuigen (met zwaardere aandrijfsystemen dan deze gebruikt in voertuigen met conventionele brandstoffen) zouden eveneens baat kunnen hebben bij een marge voor bijkomend gewicht.


(7) Future alternatively fuelled vehicles (with heavier powertrains than those used in conventionally fuelled vehicles) might also benefit from an extra weight allowance.

(7) Toekomstige door alternatieve brandstoffen aangedreven voertuigen (met zwaardere aandrijfsystemen dan voertuigen met conventionele brandstoffen) zouden eveneens baat kunnen hebben bij een marge voor bijkomend gewicht.


'alternatively fuelled vehicle' shall mean a motor vehicle powered wholly or in part by an alternative fuel and which has been approved under the framework of Directive 2007/46/EC,

„door alternatieve brandstoffen aangedreven voertuig ”: een motorvoertuig dat geheel of gedeeltelijk wordt aangedreven op basis van een alternatieve brandstof en dat is goedgekeurd in het kader van Richtlijn 2007/46/EG;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Future alternatively fuelled vehicles (with heavier powertrains than those used in conventionally fuelled vehicles) might also benefit from an extra weight allowance.

Toekomstige door alternatieve brandstoffen aangedreven voertuigen (met zwaardere aandrijfsystemen dan deze gebruikt in voertuigen met conventionele brandstoffen) zouden eveneens baat kunnen hebben bij een marge voor bijkomend gewicht.


For standards not yet adopted, the work should be based on standards under development: ‘Guidelines for systems and installations for supply of LNG as fuel to ships’ (ISO/DTS 18683), ‘Natural gas fuelling stations — LNG stations for fuelling vehicles’ (ISO/DIS 16924) and ‘Natural gas fuelling stations — CNG stations for fuelling vehicles’ (ISO/DIS 16923).

Voor nog niet vastgestelde normen moeten de werkzaamheden worden gebaseerd op: de richtsnoeren voor systemen en installaties voor levering van LNG als brandstof voor schepen (ISO/DTS 18683) en „Aardgastankpunten — LNG-tankpunten voor motorvoertuigen” (ISO/DIS 16924) en „Aardgastankpunten — CNG-tankpunten voor motorvoertuigen” (ISO/DIS 16923).


Since the objective of this Directive, namely to promote a broad market development of alternative fuels, cannot be sufficiently achieved by the Member States individually, but can rather, by reason of the need for action to meet the demand for a critical mass of alternatively fuelled vehicles and for cost-efficient developments by European industry, and to allow Union-wide mobility of alternatively fuelled vehicles, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on European Union.

Daar de doelstelling van deze richtlijn, namelijk een brede ontwikkeling van de markt voor alternatieve brandstoffen te bevorderen, niet voldoende door de lidstaten kan worden verwezenlijkt maar, omdat er actie vereist is om de vraag naar een kritische massa van deze voertuigen op alternatieve brandstof te bewerkstelligen teneinde kostenefficiënte ontwikkelingen door de Europese industrie te waarborgen en de mobiliteit binnen de hele Unie mogelijk te maken voor voertuigen op alternatieve brandstof, beter door de Unie kan worden verwezenlijkt, kan de Unie maatregelen vaststellen in overeenstemming met het subsidiariteitsbeginsel zoals vastgelegd in artikel 5 ...[+++]


1. Member States should undertake to inform public sector employees of the merits of alternative fuelled vehicles, including information on the location of refuelling and maintenance facilities, the range and performance capabilities of alternative fuelled vehicles, and available national and Community incentive programmes.

1. De lidstaten moeten zich ertoe verbinden werknemers in de publieke sector te informeren omtrent de voordelen van op alternatieve brandstoffen rijdende voertuigen, alsook omtrent de locatie van pompstations en onderhoudsfaciliteiten, het kilometer- en vermogensbereik van dergelijke voertuigen en de aangeboden nationale en Europese stimuleringsprogramma’s.


With regard to the requirements referred to in point (c) and (d), in the case where a demonstration shows two gas fuelled vehicles could be members of the same family with the exception of their certified power output, respectively P1 and P2 (P1 In case of vehicles fuelled by LPG, NG/biomethane EC type-approval is granted subject to the following requirements:

Wat de onder c) en d) bedoelde voorschriften betreft: indien wordt aangetoond dat twee voertuigen op gas leden van dezelfde familie kunnen zijn, met uitzondering van hun gecertificeerd vermogen, respectievelijk P1 en P2 (P1 In het geval van voertuigen op LPG of aardgas/biomethaan wordt EG-typegoedkeuring verleend aan de hand van de volgende voorschriften.


(7) Due to the short lead-time until 1 January 2003 from which new types of gas-fuelled vehicles should be equipped with an OBD system, it is necessary to allow the type-approval of gas-fuelled vehicles that contain a limited number of minor deficiencies that may arise at, or prior to the time of type-approval.

(7) Aangezien nieuwe typen voertuigen op gas al vanaf 1 januari 2003 met een OBD-systeem moeten zijn uitgerust, moet het mogelijk zijn de typegoedkeuring toe te staan van voertuigen op gas die een beperkt aantal minder belangrijke gebreken vertonen die zich voor of tijdens de typegoedkeuring kunnen voordoen.


w