Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afsluiten van een contract
Aftreden van een gekozen vertegenwoordiger
Contract
Contractrecht
Demissionair kabinet
Demissionair lid
Duur van het mandaat
Einde van de ambtstermijn
Gebrek aan scholing
Lokaal mandaat
Mandaat
Nationaal mandaat
Ondertekening van een contract
Openbare dienstverplichting
Parlementair mandaat
Representatief mandaat
Schoolplicht
Stand-still-bepaling
Standstill-bepaling
Standstill-verplichting
Verplicht mandaat
Verplicht onderwijs
Verplicht schoolbezoek
Verplicht verfijnbaar
Verplichte mondademhaling
Verplichte reabsorptie van water
Verplichte verwijdering
Verplichting
Verplichting inzake dienstverlening aan het publiek
Verplichting van openbare dienst

Vertaling van "Standstill-verplichting " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


standstill-bepaling | stand-still-bepaling | standstill-verplichting

standstill clause | standstill obligation




verplichte reabsorptie van water

Obligatory water reabsorption




openbare dienstverplichting | verplichting inzake dienstverlening aan het publiek | verplichting van openbare dienst

public service obligation | PSO [Abbr.]


schoolplicht [ gebrek aan scholing | verplicht onderwijs | verplicht schoolbezoek ]

compulsory education [ compulsory school attendance | compulsory schooling ]




mandaat [ aftreden van een gekozen vertegenwoordiger | demissionair kabinet | demissionair lid | duur van het mandaat | einde van de ambtstermijn | lokaal mandaat | nationaal mandaat | parlementair mandaat | representatief mandaat | verplicht mandaat ]

elective office [ compulsory mandate | local mandate | national mandate | outgoing cabinet | outgoing government | outgoing member | parliamentary mandate | representative mandate | resignation of an elected representative | resigning member | term of office | Plurality of offices(ECLAS) ]


contract [ afsluiten van een contract | contractrecht | ondertekening van een contract | verplichting ]

contract [ conclusion of a contract | contract law | contractual agreement | contractual commitment | law of contract | Contract law(STW) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De nakoming van de standstill-verplichting is een wezenlijk element van het systeem inzake daadwerkelijke rechtsmiddelen op het gebied van overheidsopdrachten dat dient te worden gewaarborgd door zowel de Unie als de lidstaten.

Compliance with the standstill period requirement, however, is an intrinsic part of an effective remedy system in the area of public procurement which both the EU and the Member States should guarantee.


Het is belangrijk voor de EU dat de G20 zich krachtig uitspreekt tegen protectionisme en aandringt op een doeltreffender uitvoering van de standstill-verplichting van Toronto van 2010 en de verlenging daarvan tot 2014.

It is important for the EU that the G20 sends a strong message against protectionism, calling for more effective implementation of the 2010 Toronto standstill commitment and the extension of its lifespan beyond 2014.


De Italiaanse autoriteiten zijn bijgevolg de standstill-verplichting van artikel 108, lid 3, VWEU nagekomen.

Therefore, the Italian authorities have fulfilled their stand-still obligation under Article 108(3) TFEU.


Denemarken heeft de „standstill”-verplichting zoals neergelegd in artikel 3 van Verordening (EG) nr. 659/1999 van de Raad (91) in acht genomen, aangezien de steunmaatregelen zoals voorzien in het herstructureringsplan wel door Denemarken zijn aangemeld, maar tot op heden nog niet ten uitvoer zijn gelegd.

Denmark has respected the standstill obligation mentioned in Article 3 of Council Regulation (EC) No 659/1999 (91), since it notified the aid measures under the restructuring plan and has to date not implemented them.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Denemarken heeft bevestigd dat geen van de drie voorgestelde steunmaatregelen in het oorspronkelijke herstructureringsplan ooit zijn uitgevoerd, aangezien Denemarken overeenkomstig de „standstill”-verplichting als bedoeld in artikel 3 van Verordening (EG) nr. 659/1999 (56) in afwachting was van het besluit van de Commissie.

Denmark confirmed that none of the originally proposed three aid measures in the restructuring plan has ever been put into place, but that Denmark awaited the Commission’s decision in accordance with the standstill obligation of Article 3 of Regulation (EC) No 659/1999 (56).


(9) De Commissie mag informatie over onrechtmatige steun, ongeacht de bron ervan, ambtshalve onderzoeken om de inachtneming van artikel 108 van het Verdrag, en met name van de verplichting tot aanmelding en de standstill-bepaling in artikel 108, lid 2, van het Verdrag, te waarborgen en om deze op zijn verenigbaarheid met de interne markt te beoordelen.

(9) The Commission may, on its own initiative, examine information from whatever source on unlawful aid, in order to ensure compliance with Article 108 of the Treaty, and in particular with the notification obligation and standstill clause laid down in Article 108(2) of the Treaty, and to assess their compatibility with the internal market.


Wanneer lidstaten hun verplichting om de steun voorafgaandelijk aan te melden en de in het Verdrag neergelegde standstill-clausule (zonder voorafgaande goedkeuring van de Commissie mag geen nieuwe steun worden verleend) niet naleven, zal het steunelement van de garantie worden aangemerkt als onrechtmatig overeenkomstig de procedureverordening inzake steunmaatregelen van de staten.

Where Member States do not respect the obligation of prior notification and the standstill clause laid down in the Treaty (i.e. no new aid may be granted without its prior approval by the Commission) the aid element of the guarantee will be qualified as unlawful in accordance with the procedural Regulation on State aid.


De Commissie is derhalve van oordeel dat, indien een Lid-Staat een technisch voorschrift treft, dat onder het toepassingsgebied van Richtlijn 83/189/EEG valt, zonder het ontwerp mede te delen aan de Commissie en de standstill-verplichting na te komen, de aldus getroffen regeling niet kan worden toegepast jegens derden in het rechtsstelsel van de betrokken Lid-Staat.

The Commission therefore considers that when a Member State enacts a technical regulation falling within the scope of Directive 83/189/EEC without notifying the draft to the Commission and respecting the standstill obligation, the regulation thus adopted is unenforceable against third parties in the legal system of the Member State in question.


w