Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bewaren van de vrede
Bewerkstelligen van de vrede
Departement van een universiteit beheren
Europese universiteit voor het toerisme
Europese universiteit voor toerisme
Handhaving van de vrede
Herstellen van de vrede
Open universiteit
Technische universiteit
Totstandbrenging van de vrede
Universitair departement beheren
Universiteit voor de Vrede
Volkshogeschool
Vredesproces
Werkgroep Universiteit van de vrede
Zomeruniversiteit

Traduction de «Universiteit voor de Vrede » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Universiteit voor de Vrede

University for Peace | UPEACE [Abbr.]


Werkgroep Universiteit van de vrede

Working Party on the University for Peace


totstandbrenging van de vrede [ bewerkstelligen van de vrede | herstellen van de vrede | vredesproces ]

establishment of peace [ achievement of peace | peace process | re-establishment of peace ]


handhaving van de vrede [ bewaren van de vrede ]

peacekeeping [ keeping the peace | preserving peace | safeguarding peace ]


open universiteit [ volkshogeschool | zomeruniversiteit ]

open university [ people's university | summer university | summer schools(UNBIS) ]


Europese universiteit voor het toerisme | Europese universiteit voor toerisme

European College of Tourism | European university for tourism




departement van een universiteit beheren | universitair departement beheren

manage university departments | manages university department | coordinate university department | manage university department
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De Europese universiteiten hebben zich lange tijd gespiegeld aan enkele grote modellen, met name het ideale model van de universiteit, dat bijna twee eeuwen geleden is opgesteld door Wilhelm von Humboldt bij de hervorming van de Duitse universiteit, en waarbij onderzoek de kern uitmaakt van de activiteit van de universiteit en tevens de basis vormt voor het onderricht.

European universities have for long modelled themselves along the lines of some major models, particularly the ideal model of university envisaged nearly two centuries ago by Wilhelm von Humboldt in his reform of the German university, which sets research at the heart of university activity and indeed makes it the basis of teaching.


In haar mededeling met als titel „Aanzet tot een antwoord van de EU op onstabiele situaties — Engagement voor duurzame ontwikkeling, stabiliteit en vrede onder moeilijke omstandigheden” erkende de Commissie dat de Unie een essentiële rol heeft gespeeld bij het bevorderen van vrede en stabiliteit door gewelddadigheden en de achterliggende oorzaken van onveiligheid en gewelddadige conflicten aan te pakken.

In its communication entitled ‘Towards an EU response to situations of fragility — engaging in difficult environments for sustainable development, stability and peace’, the Commission recognised the essential contribution made by the Union to the promotion of peace and stability by addressing expressions of violence and root causes of insecurity and violent conflict.


Op 8 december 2008 heeft de Raad een globale aanpak goedgekeurd van de uitvoering door de Unie van Resoluties 1325(2000) en 1820(2008) van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties betreffende vrouwen, vrede en veiligheid, waarin de nauwe verbondenheid van vrede, veiligheid, ontwikkeling en gendergelijkheid wordt onderkend.

On 8 December 2008, the Council approved a comprehensive approach to the implementation by the Union of United Nations Security Council Resolutions 1325 (2000) and 1820 (2008) on women, peace and security, recognising the close links between the issues of peace, security, development and gender equality.


In 1946 sprak Churchill zich aan de Universiteit van Zürich onverbloemd uit over de toenmalige situatie in Europa: een continent dat na weer een afschuwelijke broederstrijd in puin lag en nu nog maar één mogelijkheid had om zijn burgers weer vrede, veiligheid, vrijheid en welvaart te geven: "We must build a kind of United States of Europe", zo appelleerde Churchill aan de Europese regeringen.

Speaking at the University of Zurich in 1946 Churchill was brutally frank about the state of Europe at the time: the continent lay in ruins after yet another murderous civil war and now there was only one way to bring its citizens peace, security, freedom and prosperity: “We must build a kind of United States of Europe”, was Churchill’s appeal to the governments of Europe.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Toen was de Erasmus Universiteit nog de Nederlandse Economische Hogeschool (NEH) en was Europa een verdeeld continent met een broze vrede.

At that time we were the Nederlandse Economische Hogeschool (NEH) and Europe was a very different place.


Geboren in 1959; rechtenstudie (universiteit van Groningen, 1977-1983); doctor in de rechtsgeleerdheid (Universiteit van Amsterdam, 1995); universitair docent aan de faculteit der rechtsgeleerdheid van de universiteit van Maastricht (1983-1987); referendaris bij het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen (1987-1991); universitair docent aan het Europa Instituut van de faculteit der rechtsgeleerdheid van de universiteit van Amsterdam (1991-1995); hoogleraar Europees recht aan de faculteit der rechtsgeleerdheid van de universiteit van Tilburg ...[+++]

Born 1959; studied law (University of Groningen, 1977-83); Doctor of Laws (University of Amsterdam, 1995); Law lecturer in the law faculty of the University of Maastricht (1983-87); Legal Secretary at the Court of Justice of the European Communities (1987-91); Lecturer at the Europa Institute of the law faculty of the University of Amsterdam (1991-95); Professor of European law in the law faculty of the University of Tilburg (1995-2003); Professor of European law in the law faculty of the University of Utrecht and board member of the Europa Institute of the University ...[+++]


Zonder vrede en veiligheid zijn ontwikkeling en armoedebestrijding onmogelijk, en zonder ontwikkeling en armoedebestrijding is duurzame vrede ondenkbaar.

Without peace and security, development and poverty eradication are not possible, and without development and poverty eradication no sustainable peace will occur.


Universiteiten en hun netwerken vormen knooppunten van regionale partnerschappen voor onderzoek en innovatie in diverse vormen, variërend van het onderhouden van banden met het lokale midden- en kleinbedrijf (Universiteit van Aalborg, Denemarken / Universiteit van Strathclyde, Verenigd Koninkrijk) tot bredere samenwerkingsvormen in regionaal verband (Université de Technologie de Compiègne, Frankrijk) [18].

Universities and their networks form nodes of regional research and innovation partnerships, taking different forms, ranging from nurturing links with the local SME community (Aalborg University, Denmark / University of Strathclyde, United Kingdom) to broader approaches in a regional context (Université de Technologie de Compiègne, France) [18].


EADTU partners die van plan zijn om deel te nemen aan het initiatief zijn: Open University of Cyprus (Open Universiteit van Cyprus), DAOU/Aarhus University (Universiteit van Aarhus) (DEN), Tallinn University (Universiteit van Tallin) (EST), Universitat Oberta de Catalunya (Open Universiteit van Catalonië) (SPA), FIED Fédération Interuniversitaire de l’Enseignement à Distance (Interuniversitaire Federatie Open Onderwijs) (FRA), Hellenic Open University (Open Universiteit Hellenica) (GRI), AGH-University of Science and Technology Centre of eLearning (AGH-Universiteit voor Wetenscha ...[+++]

EADTU members who are planning to join the initiative include: Open University of Cyprus, DAOU/Aarhus University (DK), Tallinn University (EE), Universitat Oberta de Catalunya (ES), FIED Fédération Interuniversitaire de l’Enseignement à Distance (FR), Hellenic Open University (GR), AGH-University of Science and Technology Centre of eLearning (PL), Maria Curie Sklodowska University (PL), and University of Ljubljana (SI).


De overige leden van de groep zijn: De heer Giuseppe AIROLDI I Vice-voorzitter voor opleidingsactiviteiten van de Universiteit van Bocconi Voormalig Directeur ontwikkeling en menselijk kapitaal van SDA-Bocconi Lid van de Raad van Bestuur van onderzoeksinstituten Mevrouw Maria AMBROSIO P Hoogleraar, Technische Universiteit van Lissabon Talrijke werken over verbanden tussen opleiding en technologische innovering Deskundige voor communautaire opleidingsprogramma's (EUROTECNET) De heer Wenceslas F Leider van een opleidingsinstantie die BA ...[+++]

The group's other members are: Mr Giuseppe Airoldi I Vice-President for training activities, University of Bocconi Former Director of Human Resources Development, SDA-Bocconi Member of research institute management boards Coordinator of numerous research projects concerning company organisation Mrs Marla Ambrosio P Professor, Lisbon Technical University In-depth knowledge of relationship between training and technological innovation Expert on Community training programmes (EUROTECNET) Mr Wenceslas F Holds major position in training body linked to top Baudrillard industrial undertaking in electronics sector (Thomson) Formerly responsible ...[+++]


w