Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aggregate demand
Cognitive demand
Cognitive job demand
Cognitive work demand
Cope with challenging demands
Cope with demanding challenges
Cope with demands that are challenging
Demand elasticity
Demand for workers
Demand guarantee
Demand management
Demand management service
Demand-activated service
Demand-actuated transportation system
Demand-responsive transit
Demand-responsive transit service
Demand-responsive transportation
Demand-responsive transportation service
Demand-responsive transportation system
Elasticity of demand
Estimate products' demand
First demand guarantee
Forecast products' demand
Forecasting products' demand
Global demand
Guarantee on demand
Handle challenging demands
Handle motor vehicles under demanding conditions
Handle motorised vehicles under demanding conditions
Labor demand
Labour demand
Manpower demand
Mental demand
Mental job demand
Mental work demand
On-demand guarantee
Overall demand
Predict products' demand
Price elasticity
Price elasticity of demand
Price wise demand elasticity
Price-elasticity
Price-elasticity of demand
TDM
Test a motor vehicle under demanding conditions
Test motor vehicles under demanding conditions
Travel demand management
Worker demand

Traduction de «54 as demanded » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
estimate products' demand | predict products' demand | forecast products' demand | forecasting products' demand

prévoir la demande en produits


demand guarantee | first demand guarantee | guarantee on demand | on-demand guarantee

garantie à la demande | garantie à première demande


cope with demanding challenges | cope with demands that are challenging | cope with challenging demands | handle challenging demands

faire face à des exigences difficiles


handle motor vehicles under demanding conditions | test a motor vehicle under demanding conditions | handle motorised vehicles under demanding conditions | test motor vehicles under demanding conditions

soumettre des véhicules à moteur à des essais en conditions difficiles


demand-responsive transportation service [ demand-responsive transit service | demand-responsive transportation | demand-responsive transit | demand-activated service | demand-responsive transportation system | demand-actuated transportation system ]

service de transport à la demande [ STD | système de transport à la demande | transport à la demande ]


aggregate demand | global demand | overall demand

demande globale


demand management | demand management service | travel demand management | TDM [Abbr.]

gestion de la demande de déplacements | gestion de la demande en matière de déplacements | GDD [Abbr.]


cognitive job demand [ cognitive work demand | cognitive demand | mental job demand | mental work demand | mental demand ]

exigence cognitive du travail [ exigence cognitive | exigence mentale du travail | exigence mentale ]


demand for workers [ labour demand | labor demand | manpower demand | worker demand ]

demande de main-d'œuvre [ demande de travailleurs ]


price elasticity | price-elasticity | price elasticity of demand | price-elasticity of demand | price wise demand elasticity | elasticity of demand | demand elasticity

élasticité prix de la demande | élasticité-prix de la demande | élasticité de la demande par rapport au prix | élasticité-prix | élasticité prix | élasticité de la demande
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Asset managers (54%) together with insurers (36%) dominated demand, while banks (10%) also placed significant orders.

Les gestionnaires de portefeuille (54 %) et les assureurs (36 %) ont représenté la principale source de demande. Les banques (10 %) ont également placé des ordres importants.


(e) other items of the nature of demand liabilities not included in account 50 (Loans and Notes Payable), account 51 (Joint Revenue Payable), account 53 (Accounts Payable — Affiliated Companies), account 54 (Interest Payable and Accrued) or account 60 (Other Current Liabilities).

e) les autres postes de passif exigible non portés dans le compte 50 (Emprunts et effets à payer), le compte 51 (Revenu commun à payer), le compte 53 (Comptes à payer — compagnies appartenant au même groupe), le compte 54 (Intérêt à payer et couru) ou le compte 60 (Autres exigibilités).


Whereas the Quebec government has repeated its demand that Bill C-54 be withdrawn,

Attendu la demande renouvelée du gouvernement du Québec de retirer le projet de loi C-54; Il est proposé:


Francine Lalonde moved, - Whereas witnesses were recently heard by the Standing Committee on Industry, on Bill C-54, concerning the major problems in implementing this legislation; and took into account the big application difficulties if this bill, - Whereas the Quebec government has repeated its demand that Bill C-54 be withdrawn, - That the Committee suspend Clause by Clause consideration of Bill C-54 and ask the Industry Minister to undertake negotiations with all the provinces, to forestall any constitutional challenge that migh ...[+++]

Francine Lalonde propose, - Attendu les récents témoignages entendus en Comité de l'Industrie sur le projet de loi C-54, lesquels faisaient état de grandes difficultés dans son application Attendu la demande renouvelée du gouvernement du Québec de retirer le projet de loi C-54 Que le comité suspende l'examen article par article du projet de loi C-54 et demande au ministre de l'Industrie d'entreprendre des consultations avec toutes les provinces, afin de prévenir toute cont ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
54. Stresses the need to promote the development of user-friendly technologies and demand-side management so as to ensure the deployment of smart grid technologies and demand-response systems and to achieve the full benefit of smart grids for all stakeholders;

54. souligne la nécessité de promouvoir le développement de technologies conviviales et de la gestion du côté de la demande afin de garantir le déploiement de technologies de réseaux intelligents et de systèmes de réponses à la demande et de permettre à l'ensemble des parties prenantes de tirer pleinement parti des réseaux intelligents;


54. Acknowledges that fossil fuels currently supply most of the EU's energy needs; notes, however, that the EU's future oil demand will be affected by several factors, such as EU energy and climate policies, supply costs, price volatility and industrial progress (in relation to energy efficiency and electromobility, for example), which combine to create long-term uncertainties about future demand and upstream and downstream investment with regard to production capacity;

54. reconnaît que les combustibles fossiles satisfont actuellement la majeure partie des besoins de l'Union européenne en énergie; constate toutefois que la future demande de pétrole de l'Union sera influencée par plusieurs facteurs, tels que les politiques européennes en matière d'énergie et de climat, les coûts d'approvisionnement, la volatilité des prix et les progrès industriels (en ce qui concerne l'efficacité énergétique et la mobilité électrique, par exemple), lesquels, ensemble, engendrent des incertitudes durables à propos de la future demande et des investissements en amont et en aval en matière de capacités de production;


54. Acknowledges that fossil fuels currently supply most of the EU's energy needs; notes, however, that the EU's future oil demand will be affected by several factors, such as EU energy and climate policies, supply costs, price volatility and industrial progress (in relation to energy efficiency and electromobility, for example), which combine to create long-term uncertainties about future demand and upstream and downstream investment with regard to production capacity;

54. reconnaît que les combustibles fossiles satisfont actuellement la majeure partie des besoins de l'Union européenne en énergie; constate toutefois que la future demande de pétrole de l'Union sera influencée par plusieurs facteurs, tels que les politiques européennes en matière d'énergie et de climat, les coûts d'approvisionnement, la volatilité des prix et les progrès industriels (en ce qui concerne l'efficacité énergétique et la mobilité électrique, par exemple), lesquels, ensemble, engendrent des incertitudes durables à propos de la future demande et des investissements en amont et en aval en matière de capacités de production;


(5) This Directive is consistent with Directive 2003/54/EC of the European Parliament and of the Council of 26 June 2003 concerning common rules for the internal market in electricity and with Directive 2003/55/EC of the European Parliament and of the Council of 26 June 2003 concerning common rules for the internal market in natural gas , which provide for the possibility of using energy efficiency and demand-side management as alternatives to new supply and for environmental protection, allowing Member State authorities, inter alia, to tender for new capacity or to opt for energy efficiency and demand-side measures, including systems fo ...[+++]

(5) La présente directive est conforme à la directive 2003/54/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2003 concernant des règles communes pour le marché intérieur de l'électricité et à la directive 2003/55/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2003 concernant des règles communes pour le marché intérieur du gaz naturel , qui prévoient la possibilité d'utiliser l'efficacité énergétique et la gestion de la demande comme alternatives aux nouveaux approvisionnements et comme un moyen de protéger l'environnement, en permettant notamment aux États membres de lancer des appels d'offres pour de nouvelles capacités ou d'adopt ...[+++]


(7) Directive 2003/54/EC of the European Parliament and of the Council of 26 June 2003 concerning common rules for the internal market in electricity and Directive 2003/55/EC of the European Parliament and of the Council of 26 June 2003 concerning common rules for the internal market in natural gas provide for the possibility of using energy efficiency and demand-side management as an alternative to new supply and for environmental protection, allowing Member State authorities, inter alia, to tender for new capacity or to opt for energy efficiency and demand-side measures, including systems for "white certificates".

(7) La directive 2003/54/CE du Parlement européen et du Conseil, du 26 juin 2003, concernant des règles communes pour le marché intérieur de l'électricité , et la directive 2003/55/CE du Parlement européen et du Conseil, du 26 juin 2003, concernant des règles communes pour le marché intérieur du gaz naturel prévoient la possibilité d'utiliser l'efficacité énergétique et la gestion de la demande comme solution de remplacement aux nouveaux approvisionnements et comme un moyen de protéger l'environnement, en permettant aux États membres de lancer des appels d'offres pour de nouvelles capacités ou d'adopter des mesures d'efficacité énergétiq ...[+++]


Furthermore, 61% of those who report having psychologically burdensome jobs, 54% of those with physically demanding jobs, and 49% of those working at a high intensity claim to have difficulties in their relations with family and friends due to work.

En outre, 61% des personnes qui disent exercer une activité psychologiquement pénible, 54% de celles dont le travail est exigeant sur le plan physique et 49% des personnes travaillant de manière très intense affirment rencontrer des difficultés dans leurs relations avec leur famille et leurs amis en raison de leur travail.


w