Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air carrier
Air operator
Air transport company
Air transport operator
Airline
Build relationships with various types of carrier
Cellular carrier
Cellular operator
Cellular phone carrier
Cellular service provider
Cellular telephone carrier
Cellular telephone company
Cellular telephone operator
Common carrier
Common communication carrier
Dedicated carrier hub operations
Develop relationships with various types of carrier
Fixed carrier
Fixed network carrier
Fixed network operator
Fixed operator
Foster relationships with various types of carrier
Mobile telephone carrier
Mobile telephone company
Mobile telephone operator
Phone company
Public operator
Regional air carrier's operating territory
TCC
Telco
Telecommunications carrier
Telecommunications common carrier
Telecommunications operator
Telephone common carrier
Telephone company
Telephone operator
Telephone service provider
Wireline carrier
Wireline company
Wireline operator

Vertaling van "carriers whose operations " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fixed operator | fixed carrier | fixed network operator | fixed network carrier | wireline operator | wireline carrier | wireline company

entreprise de téléphonie fixe | opérateur de téléphonie fixe | opérateur fixe | opérateur filaire | opérateur de réseau fixe | exploitant filaire


telecommunications common carrier [ TCC | telecommunications carrier | common carrier | common communication carrier | telecommunications operator | public operator ]

entreprise de télécommunications [ opérateur de télécommunications | entreprise de télécommunication | télécommunicateur | société exploitante de télécommunications | exploitant de télécommunications | exploitant public | transporteur de télécommunications | entreprise de télécoms ]


officials whose operations are checked by the Court of Auditors

agents soumis aux vérifications de la Cour des comptes


air carrier | air operator | air transport company | air transport operator | airline

compagnie aérienne | compagnie de transport aérien | exploitant d'aéronefs | transporteur aérien


Advisory Committee on the conditions under which non-resident carriers may operate national road passenger transport services within a Member State

Comité consultatif des conditions de l'admission des transporteurs non résidents aux transports nationaux de voyageurs par route dans un Etat membre | Comité consultatif pour l'application de la législation relative aux conditions de l'admission des transporteurs non résidents aux transports nationaux par route dans un Etat membre


dedicated carrier hub operations

opérations douanières des services de messageries spécialisées


telephone company | telco | phone company | telephone common carrier | telephone operator | telephone service provider

compagnie de téléphone | compagnie téléphonique | entreprise de téléphonie | société de téléphonie | opérateur téléphonique | fournisseur de service téléphonique


regional air carrier's operating territory

zone d'exploitation d'un transporteur aérien régional


develop relationships with various types of carrier | establish links with carriers operating in different areas of transportation | build relationships with various types of carrier | foster relationships with various types of carrier

favoriser les relations avec divers types de transporteurs


cellular telephone carrier | cellular phone carrier | mobile telephone carrier | cellular carrier | cellular telephone company | mobile telephone company | cellular telephone operator | mobile telephone operator | cellular operator | cellular service provider

entreprise de téléphonie cellulaire | entreprise de téléphonie mobile | compagnie de téléphonie cellulaire | société de téléphonie cellulaire | exploitant cellulaire | opérateur de téléphonie mobile | opérateur cellulaire | opérateur mobile | fournisseur de service cellulaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) A level I air carrier that operates scheduled services, and a level II air carrier, level III air carrier, level IV air carrier or foreign air carrier that operates a scheduled service with at least one aircraft whose maximum certificated take-off weight is more than 25 000 kg, must provide to the Minister operational information about each take-off or landing in Canada or abroad of a scheduled service flight that originates in ...[+++]

(2) Le transporteur aérien de niveau I qui exploite des services réguliers et le transporteur aérien de niveau II, le transporteur aérien de niveau III, le transporteur aérien de niveau IV et le transporteur aérien étranger qui exploitent un service régulier au moyen d’au moins un aéronef dont la masse maximale homologuée au décollage est supérieure à 25 000 kg doivent fournir au ministre des renseignements d’exploitation sur chaque décollage et chaque atterrissage ou amerrissage, au Canada ou à l’étranger, d’un vol de service régulier dont l’origine, la destination ou une escale intermédiaire est un aérodrome au Canada, notamment :


(4) A level I air carrier, level II air carrier, level III air carrier, level IV air carrier or foreign air carrier that operates a charter service, whether or not available to the public, on an aircraft whose maximum certificated take-off weight is 5 670 kg or more must provide to the Minister operational information about each charter flight that it operates with the aircraft and that originates in, is destined for or makes a sto ...[+++]

(4) Le transporteur aérien de niveau I, le transporteur aérien de niveau II, le transporteur aérien de niveau III, le transporteur aérien de niveau IV et le transporteur aérien étranger qui exploitent un service d’affrètement, disponible ou non au public, au moyen d’un aéronef dont la masse maximale homologuée au décollage est de 5 670 kg ou plus doivent fournir au ministre des renseignements opérationnels sur chaque vol d’affrètement dont l’origine, la destination ou une escale intermédiaire est un aérodrome au Canada et qu’ils exploitent au moyen de cet aéronef, notamment :


May Article 3(3) of Council Regulation (EC) No 12/98 (2) of 11 December 1997 laying down the conditions under which non-resident carriers may operate national road passenger transport services within a Member State, in conjunction with Article 91 of the Treaty on the Functioning of the European Union, be interpreted as allowing a Member State to restrict the operation of urban public transport services by a carrier whose seat is in another ...[+++]

Peut-on interpréter l’article 3, point 3), du règlement (CE) no 12/98 (2) du Conseil, du 11 décembre 1997, fixant les conditions de l’admission des transporteurs non résidents aux transports nationaux de voyageurs par route dans un État membre, lu conjointement avec l’article 91 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, en ce sens qu’il permet à un État membre de limiter, de la manière indiquée dans la première question, l’exploitation de lignes de transports collectifs urbains par les transporteurs ayant leur siège dans un autre État membre?


The updated European list includes all carriers certified in 19 States, accounting for 276 known air carriers, whose operations are fully banned in the European Union: Afghanistan, Angola, Benin, Republic of Congo, the Democratic Republic of Congo, Djibouti, Equatorial Guinea, Gabon (with the exception of three carriers which operate under restrictions and conditions), Indonesia (with the exception of six carriers), Kazakhstan (with the exception of one carrier which operates under restrictions and conditions), the Kyrgyz Republic, Li ...[+++]

La liste européenne inclut avec cette mise à jour l'ensemble des transporteurs aériens de 19 États, soit 276 transporteurs aériens connus, dont les opérations sont entièrement interdites dans l'Union européenne : Afghanistan, Angola, Bénin, République du Congo, République Démocratique du Congo, Djibouti, Guinée équatoriale, Gabon (à l'exception de trois transporteurs soumis à des restrictions d'exploitation dans l'UE), l'Indonésie (à l'exception de six transporteurs), Kazakhstan (à l'exception d'un transporteur soumis à des restrictio ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Today, the Union's list has five individual carriers whose operations are fully banned in the European Union – Afghanistan (Ariana Afghan Airlines), Surinam (Blue Wing Airlines), Ghana (Meridian Airways), Cambodia (Siem reap Airways International) and Rwanda (Silverback Cargo Freighters).

Aujourd'hui, la liste de l'Union compte cinq transporteurs totalement interdits d'exploitation dans l'Union européenne: Ariana Afghan Airlines (Afghanistan), Blue Wing Airlines (Suriname), Meridian Airways (Ghana), Siem reap Airways International (Cambodge) et Silverback Cargo Freighters (Rwanda).


Today, the Community list has four carriers whose operations are fully banned in the European Union: Ariana Afghan Airlines from Afghanistan, Blue Wing Airlines from Surinam, Siem reap Airways International from Cambodia and Silverback Cargo Freighters from Rwanda.

Aujourd'hui, la liste communautaire compte quatre transporteurs totalement interdits d'exploitation dans l'Union européenne: Ariana Afghan Airlines (Afghanistan), Blue Wing Airlines (Suriname), Siem reap Airways International (Cambodge) et Silverback Cargo Freighters (Rwanda).


Following the adoption of Regulation (EC) No 298/2009 a team of European experts carried out a visit in Ukraine from 25 to 29 May 2009 to verify the status of implementation of the action plan submitted by the competent authorities of Ukraine to enhance oversight as well as the safety situation of the two carriers whose operations are subject to an operating ban in the Community — Ukraine Cargo Airways and Ukrainian Mediterranean Airlines.

À la suite de l’adoption du règlement (CE) no 298/2009, une équipe d’experts européens a effectué une visite en Ukraine du 25 au 29 mai 2009 pour savoir où en était la mise en œuvre du plan d’action présenté par les autorités compétentes de ce pays en vue de renforcer la surveillance et la sécurité des deux transporteurs qui font l’objet d’une interdiction d’exploitation dans la Communauté, à savoir Ukraine Cargo Airways et Ukrainian Mediterranean Airlines.


operating ban’ means the refusal, suspension, revocation or restriction of an air carrier’s operating authorisation or technical permission for safety reasons, or any equivalent safety measures in respect of an air carrier which has no traffic rights in the Community but whose aircraft might otherwise be operated in the Community under a lease agreement;

«interdiction d’exploitation»: le refus, la suspension, la révocation ou la limitation, pour des motifs de sécurité, de l’autorisation d’exploitation ou du permis technique d’un transporteur aérien, ou toute mesure de sécurité équivalente visant un transporteur aérien qui ne dispose pas de droits de trafic dans la Communauté mais dont les aéronefs pourraient néanmoins être exploités dans la Communauté dans le cadre d’un contrat d’affrètement;


2. Where a Member State has designated an air carrier whose regulatory control is exercised and maintained by another Member State, the rights of Cape Verde under the safety provisions of the agreement between the Member State that has designated the air carrier and Cape Verde shall apply equally in respect of the adoption, exercise or maintenance of safety standards by that other Member State and in respect of the operating authorisation of that air carrier.

2. Lorsqu’un État membre a désigné un transporteur aérien dont le contrôle réglementaire est exercé et maintenu par un autre État membre, les droits du Cap-Vert dans le cadre des dispositions relatives à la sécurité contenues dans l’accord conclu entre l’État membre qui a désigné le transporteur aérien et le Cap-Vert s’appliquent de manière identique en ce qui concerne l’adoption, l’exercice ou le maintien de normes de sécurité par cet autre État membre et en ce qui concerne l’autorisation d’exploitation de ce transporteur aérien.


2. Where a Member State has designated an air carrier whose regulatory control is exercised and maintained by another Member State, the rights of Moldova under the safety provisions of the Agreement between the Member State that has designated the air carrier and Moldova shall apply equally in respect of the adoption, exercise or maintenance of safety standards by that other Member State and in respect of the operating authorisation of that air carrier.

2. Lorsqu'un État membre a désigné un transporteur aérien dont le contrôle réglementaire est exercé et maintenu par un autre État membre, les droits de la Moldova dans le cadre des dispositions relatives à la sécurité contenues dans l'accord conclu entre l'État membre qui a désigné le transporteur aérien et la Moldova s'appliquent de manière identique en ce qui concerne l'adoption, l'exercice ou le maintien de normes de sécurité par cet autre État membre et en ce qui concerne l'autorisation d'exploitation de ce transporteur aérien.


w