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Career average earnings plan
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Career earnings pension plan
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Career-average pension plan
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Career-earnings pension plan
Career-earnings plan
Current period benefit cost
Current service cost
Current service pension cost
Employer pension plan
Employer plan
Employer-sponsored pension plan
Employment pension plan
Fully funded pension plan
Fully funded plan
Fully funded system
Funded pension plan
Funded system
Individual pension scheme
Occupational pension
Old age pension
PAYG scheme
PPP
PPS
Partially funded pension plan
Partially funded pension scheme
Partially funded pension system
Partly funded pension system
Partly funded scheme
Pay-as-you-go pension scheme
Pay-as-you-go pension system
Pay-as-you-go scheme
Pay-as-you-go system
Pension plan
Pension scheme
Personal pension plan
Personal pension scheme
Private pension plan
Retirement pension
State pension
Supplemental pension plan
Unfunded pension plan
Unfunded pension scheme

Vertaling van "pension plan currently " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
current service cost [ current period benefit cost | current service pension cost ]

coût des services rendus au cours de l'exercice [ coût des prestations au titre des services rendus au cours de l'exercice ]


pension scheme [ occupational pension | old age pension | pension plan | retirement pension | State pension ]

régime de retraite [ allocation vieillesse | assurance vieillesse | pension de retraite | pension de vieillesse | régime de pension | retraite ]


career-average pension plan [ career-average plan | career average earnings plan | career average plan | career earnings plan | career earnings pension plan | career-earnings pension plan | career-earnings plan ]

régime de retraite salaires de carrière [ régime salaires de carrière ]


Enhancing the Supervision of Pension Plans under the Pension Benefits Standards Act, 1985 [ Enhancing the Supervision of Pension Plans under the Pension Benefits Standards Act, 1985: Changes to the Prudential and Supervisory Framework for Federally-Regulated Private Pension Plans ]

Renforcer la surveillance des régimes de retraite assujettis à la Loi de 1985 sur les normes de prestation de pension [ Renforcer la surveillance des régimes de retraite assujettis à la Loi de 1985 sur les normes de prestation de pension : modifications au cadre prudentiel et de surveillance pour les régimes de retraite privés assujettis à la réglementation fédérale ]


employer pension plan | employer plan | employer-sponsored pension plan | employment pension plan

régime de pension d'employeur | régime d'employeur | régime de retraite d'employeur


pay-as-you-go pension scheme | pay-as-you-go pension system | pay-as-you-go scheme | pay-as-you-go system | PAYG scheme | unfunded pension plan | unfunded pension scheme

régime de retraite par répartition | système de retraite par répartition


partially funded pension plan | partially funded pension scheme | partially funded pension system | partly funded pension system | partly funded scheme

régime de retraite par capitalisation partielle


individual pension scheme | personal pension plan | personal pension scheme | PPP [Abbr.] | PPS [Abbr.]

plan de pension personnel | plan de retraite individuel | régime de retraite individuel


fully funded pension plan | funded pension plan | fully funded system | funded system | fully funded plan

régime avec constitution de réserves | régime financé par capitalisation | régime de retraite par capitalisation


private pension plan | supplemental pension plan

régime de retraite complémentaire | régime de pension complémentaire | régime complémentaire de retraite
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Under the plan to be established, on which broad consultation should be conducted, starting in 1998, it will be important that both young people and those in their forties have an opportunity to select a pension plan with full knowledge of the facts and that a plan that does not provide for intergenerational balance, which is one of the objectives of the pension plan currently being considered, not be imposed on them.

Dans le régime qui sera mis en place et sur lequel il devra y avoir une très vaste consultation devant commencer en 1998, ce sera très important qu'autant les jeunes que les personnes qui sont déjà dans la quarantaine aient l'opportunité de choisir un plan de retraite en pleine connaissance de cause, qu'on ne leur impose pas un régime qui ne permettrait pas d'atteindre un des objectifs du Régime de pensions actuellement à l'étude, c'est-à-dire l'équilibre intergénérationnel.


Mr. Monte Solberg (Medicine Hat, Ref.): Mr. Speaker, I present a petition calling upon parliament to enact legislation to wind down the Canada pension plan while protecting the pensions of current seniors and that Canadians contribute to mandatory RRSPs of their own choosing.

M. Monte Solberg (Medicine Hat, Réf.): Monsieur le Président, je présente une pétition demandant au Parlement d'adopter une mesure législative mettant fin au Régime de pensions du Canada, tout en protégeant la pension que reçoivent actuellement les personnes âgées, afin que les Canadiens puissent contribuer obligatoirement à un REER de leur choix.


48. Welcomes the establishment of pension tracking services for the 1st and 2nd pillars in Member States; welcomes also the discussion of – and the Commission’s intention of starting a pilot project on – the establishment of cross-border pension tracking services for the 2nd pillar to make it easier for workers to move between Member States without losing track of their pension rights; emphasises that citizens need high quality information from all pension schemes (pillars 1, 2 and 3) so that they can plan their retirement savings a ...[+++]

48. accueille favorablement la mise en place de services de suivi des retraites pour les premier et deuxième piliers dans les États membres; se félicite également des réflexions concernant la mise en place de services transnationaux de suivi des retraites pour le deuxième pilier dans le but de permettre aux travailleurs de se déplacer plus facilement entre les États membres sans perdre la trace de leurs droits à pension et se réjouit de l'intention de la Commission de lancer un projet pilote sur ce point; souligne que les citoyens d ...[+++]


Besides the RMPP, RMG currently sponsors 3 other pension plans: the Royal Mail Senior Executives Pension Plan (‘RMSEPP’), the Royal Mail Retirement Savings Plan (‘RMRSP’) and the Royal Mail Defined Contribution Pension Plan (‘RMDCPP’).

Outre le RMPP, RMG finance actuellement 3 autres systèmes de retraite: le Royal Mail Senior Executives Pension Plan («RMSEPP»), le Royal Mail Retirement Savings Plan («RMRSP») et le Royal Mail Defined Contribution Pension Plan («RMDCPP»).


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Considers that, given budgetary pressure, efficiency in social spending is of major importance; considers that, in view of the current budgetary pressure, social spending has played a significant economic and social role in softening the effects of the crisis; considers that pay-as-you-go schemes have demonstrated their fundamental role in creating solidarity between generations; also considers that the second and third pillars have a supplementary role to play in reducing pressure; calls on Member States to ensure the best possible mix of ...[+++]

observe que, étant donné les contraintes budgétaires, l'efficacité des dépenses sociales revêt une importance majeure; estime que face à la pression budgétaire actuelle, les dépenses sociales ont joué un rôle d'amortisseur économique et social important durant la crise; considère que les systèmes par répartition ont démontré leur rôle fondamental en matière de solidarité inter- et intragénérationnelle; estime par ailleurs que les 2e et 3e piliers ont un rôle complémentaire à jouer dans l'atténuation de ces contraintes; demande aux États membres de veiller à ce que la combinaison des formules de prestations de pension soit la meilleure p ...[+++]


21. Considers that, given budgetary pressure, efficiency in social spending is of major importance; considers that, in view of the current budgetary pressure, social spending has played a significant economic and social role in softening the effects of the crisis; considers that pay-as-you-go schemes have demonstrated their fundamental role in creating solidarity between generations; also considers that the second and third pillars have a supplementary role to play in reducing pressure; calls on Member States to ensure the best possible mix of ...[+++]

21. observe que, étant donné les contraintes budgétaires, l'efficacité des dépenses sociales revêt une importance majeure; estime que face à la pression budgétaire actuelle, les dépenses sociales ont joué un rôle d'amortisseur économique et social important durant la crise; considère que les systèmes par répartition ont démontré leur rôle fondamental en matière de solidarité inter- et intragénérationnelle; estime par ailleurs que les 2e et 3e piliers ont un rôle complémentaire à jouer dans l'atténuation de ces contraintes; demande aux États membres de veiller à ce que la combinaison des formules de prestations de pension soit la meilleure p ...[+++]


Instead of starting a process of consultation to identify which of the tax models currently in force in the Member States avoids double taxation of contributions and benefits with the greatest efficiency and the least bureaucracy, the report already comes down in favour of the EET regime, when it is obvious that the TEE tax system – which consists of taxing contributions to the plan and exempting pensions drawn from it – would guarantee uniform fiscal treatment, regardless of the country of residence of the member ...[+++]

Au lieu d'entamer un processus de concertation afin de pouvoir mettre en place celui des modèles fiscaux actuellement en vigueur dans les États membres qui est le plus performant et le moins bureaucratique pour éviter la double imposition des cotisations et des prestations, le rapport se prononce d'ores et déjà pour le régime EET, alors qu'il est évident que le régime fiscal TEE, qui comprend une imposition à l'entrée du plan et l'exemption des pensions à la sortie, garantirait un traitement fiscal uniforme, indépendamment du pays de résidence de l'affilié ou du retraité, qu' ...[+++]


Changes to Canada Pension Plan-Timing for Reduction of Unfunded Liability-Government Position Hon. Duncan J. Jessiman: Honourable senators, the Canada Pension Plan currently has a $600-billion unfunded liability.

L'honorable Duncan J. Jessiman: Honorables sénateurs, le Régime de pensions du Canada affiche actuellement un passif non capitalisé de 600 milliards de dollars.


For the most part, the final report's focus is the study authorized by the Senate in March 2010, rather than the broader range of retirement issues – including the Canada Pension Plan and multi-employer pension plans – currently being debated by the nation's finance ministers and others.

Le présent rapport est axé sur le sujet d'étude autorisé par le Sénat en mars 2010 plutôt que sur les nombreuses questions – dont le Régime de pensions du Canada et les régimes de retraite interentreprises – dont débattent actuellement les ministres des Finances du pays et d'autres intervenants.


It is a departure from the current Canada pension plan. Currently there is a maximum of $35,800.

C'est un changement par rapport au Régime de pensions du Canada actuel. le maximum des gains ouvrant droit à pension est de 35 800 $.


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