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ABS Protocol
Community privilege
DU ratio
EC Protocol
EU protocol
LBS Protocol
Land-Based Sources Protocol
Land-Based Sources and Activities Protocol
Motion of no-confidence
Motion of non-confidence
Motion of want of confidence
Nagoya Protocol
Nagoya Protocol on ABS
No-confidence motion
No-confidence vote
Non-confidence motion
Non-confidence vote
Privileges and immunities of the EU
Privileges and immunities of the European Union
Protocol
Protocol of the EU
Protocol of the European Union
Protocol on Access and Benefit-Sharing
So You Want to Export?
Vote of no-confidence
Vote of non-confidence
Vote of want of confidence
Want list
Want of confidence motion
Want of confidence vote
Want-list
Wanted-to-interfering carrier power ratio
Wanted-to-unwanted carrier power ratio
Wants-list

Vertaling van "protocol and wants " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
want list [ want-list | wants-list ]

mancoliste [ manco-liste ]


DU ratio | wanted-to-interfering carrier power ratio | wanted-to-unwanted carrier power ratio

rapport de puissance porteuse utile/porteuse brouilleuse | rapport de puissance porteuse utile-porteuse brouilleuse


motion of non-confidence | non-confidence motion | motion of no-confidence | no-confidence motion | motion of want of confidence | want of confidence motion

motion de censure | motion de défiance | motion de méfiance | motion de non-confiance


vote of non-confidence | non-confidence vote | vote of no-confidence | no-confidence vote | vote of want of confidence | want of confidence vote

vote de censure | vote de défiance | vote de méfiance | vote de non-confiance


To ensure that the job is well done, do it yourself [ If you want a thing well done, do it yourself | If you want a thing done, do it yourself ]

On n'est jamais si bien servi que par soi-même [ Il ne faut compter que sur soi ]


So You Want to Export? ... A Resource Book for Canadian Exporters [ So You Want to Export? ]

Aux futurs exportateurs ... Livret d'information à l'intention des exportateurs canadiens [ Aux futurs exportateurs ]


Transmission Control Protocol/Internet Protocol | TCP/IP | Transmission Control Protocol/Internetwork Protocol | Transfer Control Protocol/Internet Protocol | TCP/IP protocol | TCP/IP protocol suite | TCP/IP suite | TCP/IP family

protocole TCP-IP | TCP-IP | protocole de communication TCP-IP | suite TCP-IP | suite de protocoles TCP-IP | famille TCP-IP | famille de protocoles TCP-IP


Protocol (EU) [ Community privilege | EC Protocol | EU protocol | privileges and immunities of the EU | privileges and immunities of the European Union | protocol of the EU | protocol of the European Union ]

protocole (UE) [ privilège de l'UE | privilège de l'Union européenne | privilège de la Communauté | privilèges et immunités de l'UE | privilèges et immunités de l'Union européenne | protocole CE | protocole de l'UE | protocole de l'Union européenne ]


ABS Protocol | Nagoya Protocol | Nagoya Protocol on ABS | Nagoya Protocol on Access to Genetic Resources and the Fair and Equitable Sharing of Benefits Arising from their Utilization to the Convention on Biological Diversity | Protocol on Access and Benefit-Sharing

Protocole de Nagoya | Protocole de Nagoya sur l'accès aux ressources génétiques et le partage juste et équitable des avantages découlant de leur utilisation à la Convention sur la diversité biologique | Protocole de Nagoya sur l'accès et le partage des avantages


Land-Based Sources and Activities Protocol | Land-Based Sources Protocol | Protocol for the Protection of the Mediterranean Sea against Pollution from Land-based Sources and Activities | LBS Protocol [Abbr.]

Protocole tellurique | Protocole relatif à la protection de la mer Méditerranée contre la pollution d'origine tellurique | Protocole relatif à la protection de la mer Méditerranée contre la pollution provenant de sources et activités situées à terre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
From the federal government side and in the work we've done with the provinces, everybody came to the common conclusion that for a Canadian government to make a major decision on something like ratification of a Kyoto protocol, you want to have a better and more informed public that knows about what this means, what the implications are in terms of the policy options, and what it means to them.

Au sein du gouvernement fédéral et dans le cadre des discussions qui ont eu lieu avec les provinces, tout le monde en est arrivé à la même conclusion, à savoir qu'avant que le gouvernement canadien ne prenne une décision importante à l'égard de la ratification du protocole de Kyoto, il faut que les gens soient mieux informés au sujet des conséquences de cette décision, des répercussions sur le plan des choix politiques, et dans leur vie de tous les jours.


For these reasons, if an EFTA State wants to cover the risks specified in point 18(b) or (c), it must make a notification to the Authority pursuant to Protocol 3 of the Surveillence and Court Agreement and demonstrate in its notification that it has contacted the main credit insurers and brokers in that EFTA State (16) and given them an opportunity to provide evidence that cover for the risks concerned is available there.

Pour ces motifs, si un État de l'AELE souhaite couvrir les risques visés au point 18 b) et c), il doit le notifier à l'Autorité conformément au protocole 3 de l'accord Surveillance et Cour de justice et démontrer, dans sa notification, qu'il a pris contact avec les principaux organismes d'assurance-crédit et courtiers opérant sur son territoire (16) et les a mis en mesure de fournir des preuves attestant que la couverture nécessaire pour les risques concernés est disponible sur son territoire.


It is the spirit of the Kyoto protocol we want to honour, obviously.

C'est l'esprit du Protocole de Kyoto que nous voulons évidemment respecter.


Nonetheless, the environment is limited to this single declaration and there is no mention of any enforcement or restriction or any reference to the Kyoto protocol, which the government does not even want to respect even though Canada is already a signatory to the protocol, I want to know what my colleague thinks of this approach: a mere declaration of principle, with no reference to the restrictions or the programs that the government has yet to implement.

Toutefois, le projet de loi se limite à cette belle déclaration, sans indiquer d'application ou de contrainte ni de référence au Protocole de Kyoto, que le gouvernement ne veut même pas respecter même si le Canada est déjà signataire de ce Protocole. Je demanderai donc à mon collègue ce qu'il pense de cette façon de procéder: se limiter à des déclarations de principe, sans aucune référence à des contraintes ou à des programmes qui ne sont pas encore en application au gouvernement.


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As a third measure, as allowed under China's WTO accession protocol, we want to impose quotas on Chinese imports.

Comme troisième mesure, ainsi que le Protocole d'accession de la Chine à l'OMC le permet, nous souhaitons instaurer des quotas sur les importations chinoises.


21. Calls on President George W. Bush’s Administration to reaffirm the commitments made by the USA under the Kyoto Protocol and wants to see the USA abandon its isolationist position with regard to the global challenge of climate change;

21. appelle l'administration du Président Bush à reconfirmer les engagements pris par les Etats-Unis dans le cadre du Protocole de Kyoto et souhaite que les Etats-Unis abandonnent leur position isolationniste à l'égard du défi global que représente le changement climatique;


18. Calls on President George W. Bush’s Administration to reaffirm the commitments made by the USA under the Kyoto Protocol and wants to see the USA abandon its isolationist position with regard to the global challenge of climate change;

18. invite l'administration du président George W. Bush à reconfirmer les engagements pris par les États-Unis dans le cadre du protocole de Kyoto, et souhaite que les États-Unis abandonnent leur position isolationniste à l'égard du défi global que représente le changement climatique;


In the event that an EFTA State wants to mobilise the guarantee under conditions other than those initially agreed at the granting stage, then the EFTA Surveillance Authority will regard the mobilisation of the guarantee as creating a new aid which has to be notified under Article 1(3) of Protocol 3 to the Surveillance and Court Agreement.

S'il arrive qu'un État de l'AELE désire mobiliser la garantie à des conditions différentes de celles initialement convenues au stade de l'octroi, l'Autorité de surveillance AELE considérera alors que la mobilisation de la garantie donne naissance à une aide nouvelle qui doit être notifiée conformément à l'article 1er, paragraphe 3, du protocole 3 de l'accord Surveillance et Cour de justice.


(4) Should the occasion arise that an EFTA State wants to mobilize the guarantee under different conditions than initially agreed at the granting stage, the EFTA Surveillance Authority will then consider the mobilization of the aid, as for other forms of aid, as creating a new aid, which has to be notified according to Article 1 (3) of Protocol 3 to the Surveillance and Court Agreement.

4) S'il arrive qu'un État de l'AELE désire mobiliser la garantie à des conditions différentes de celles initialement convenues au stade de l'octroi, l'Autorité de surveillance AELE considère que la mobilisation de l'aide, comme pour d'autres formes d'aide, donne naissance à une aide nouvelle qui doit être notifiée conformément à l'article 1er paragraphe 3 du protocole 3 de l'accord Surveillance et Cour de justice.


The protocol works for us; we do not work for the protocol. I want to answer these questions" .

Je veux répondre à ces questions».


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