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Aid to refugees
Asylum systems
CEAR
Claim to Convention refugee status
Claim to be a Convention refugee
Claim to refugee status
Claimant of refugee protection
Claimant to refugee status
Convention refugee claim
Determination process
Determination process of refugee status
HCR
High Commissioner for Refugees
Office of the UN High Commissioner for Refugees
Person who claims refugee protection
Person who has claimed refugee protection
Refugee
Refugee claim
Refugee claim determination system
Refugee claimant
Refugee claims system
Refugee determination process
Refugee determination system
Refugee protection claimant
Refugee protection rules
Refugee protection schemes
Refugee protection structures
Refugee status claim
Refugee status claimant
Refugee status determination process
Refugee status determination system
Spanish Commission for Refugee Assistance
Spanish Commission for Refugees
Spanish Commission to Support Refugees
UN High Commissioner for Refugees
UNHCR
United Nations High Commissioner for Refugees

Vertaling van "refugees is much " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
UNHCR [ HCR | High Commissioner for Refugees | Office of the UN High Commissioner for Refugees | Office of the United Nations High Commissioner for Refugees | UN High Commissioner for Refugees | United Nations High Commissioner for Refugees ]

HCR [ Haut-commissaire des Nations unies pour les réfugiés | Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés | HCNUR ]


Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status | Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status under the 1951 Convention and the 1967 Protocol relating to the Status of Refugees | Handbook on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status

Guide des procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut de réfugié | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés au regard de la Convention de 1951 et du protocole de 1967 relaifs au statut des réfugiés


refugee status determination process [ refugee claim determination system | determination process of refugee status | refugee status determination system | determination process | refugee claims system | refugee determination process | refugee determination system ]

système de détermination du statut de réfugié [ processus de reconnaissance du statut de réfugié | processus de détermination du statut de réfugié ]


refugee claimant [ refugee protection claimant | refugee status claimant | claimant of refugee protection | claimant to refugee status | person who claims refugee protection | person who has claimed refugee protection ]

demandeur d'asile [ demanderesse d'asile | demandeure d'asile | demandeur du statut de réfugié | demanderesse du statut de réfugié | demandeure du statut de réfugié | revendicateur du statut de réfugié | revendicatrice du statut de réfugié | personne qui demande l'asile ]


claim to refugee status [ refugee status claim | Convention refugee claim | claim to be a Convention refugee | refugee claim | claim to Convention refugee status ]

revendication du statut de réfugié [ revendication du statut de réfugié au sens de la Convention | demande du statut de réfugié ]


Spanish Commission for Refugee Assistance | Spanish Commission for Refugees | Spanish Commission to Support Refugees | CEAR [Abbr.]

Commission espagnole d'aide aux réfugiés | CEAR [Abbr.]


National Commission for Refugees, Returnees and Displaced Persons | National Commission for Repatriates, Refugees and Displaced Persons | National Committee for Aid to Refugees, Returnees and Displaced Persons

commission nationale pour les réfugiés






refugee protection rules | refugee protection structures | asylum systems | refugee protection schemes

systèmes d'asile
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. Calls on the Member States to heed the plea of the UN High Commissioner for Refugees for much stronger commitment to burden-sharing, allowing Syrian refugees to find protection beyond the immediate neighbouring region through resettlement, humanitarian admission schemes, simplified family reunification or more flexible visa regulations; calls on the Member States to expedite the processing of the asylum applications from the increasing number of Syrian refugees who are fleeing the zones of conflict; underlines the particular need to address those facing specific vulnerabilities, such as ser ...[+++]

21. demande aux États membres de tenir compte de l'appel du Haut-Commissaire des Nations unies pour les réfugiés à un engagement bien plus grand en faveur du partage de l'effort, en permettant aux réfugiés syriens de trouver une protection au-delà de la région directement voisine grâce à des programmes de réinstallation et d'accueil humanitaire, à une simplification du regroupement familial ou à des réglementations plus souples en matière de visas; prie les États membres de traiter plus rapidement les demandes d'asile formulées par un nombre croissant de réfugiés syriens qui fuient les zones de conflit; souligne qu'il est particulièrem ...[+++]


Family unity is a basic right, and we know from experience that settlement of refugees is much more successful and refugee integration is much more rapid when families are intact, when they're not separated.

L'union familiale est un droit fondamental et nous savons, de par notre expérience, que la réinstallation des réfugiés a beaucoup plus de succès, et que leur intégration est beaucoup plus rapide, lorsque les familles sont intactes et qu'elles ne sont pas séparées.


This is done in recognition of the fact that we know refugees settle much more easily and adapt much more quickly if they have their immediate family with them.

Si nous agissons de la sorte, c'est parce que nous savons que les réfugiés s'établissent plus facilement et s'adaptent plus rapidement si les membres de leur famille immédiate les accompagnent.


H. whereas according to the UNHCR the number of refugees (including those awaiting registration) present in receiving countries as at 16 May 2013 was as follows: Turkey – 347 815; Lebanon – 474 461; Jordan – 474 405; Iraq – 148 028; Egypt – 68 865; Morocco, Algeria and Libya – 10 052 (registered); whereas the actual number of Syrian refugees is much higher, as many have not registered;

H. considérant, selon le HCR, qu'au 16 mai 2013, les réfugiés (y compris ceux en attente d'enregistrement) se répartissaient ainsi entre les pays d'accueil: Turquie – 347 815; Liban – 474 461; Jordanie – 474 405; Iraq – 148 028; Égypte – 68 865; Maroc, Algérie et Libye – 10 052 (enregistrés seuls); que le nombre réel de réfugiés syriens est bien plus élevé, car beaucoup ne sont pas enregistrés;


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Mr. Speaker, health care workers in lab coats and ordinary Canadians are unified across Canada today denouncing the government's decision to strip refugees of much of their health benefits, including insulin and emergency surgery.

Monsieur le Président, des travailleurs de la santé en sarrau de laboratoire et des Canadiens ordinaires s'unissent partout au Canada pour dénoncer la décision du gouvernement de priver les réfugiés de la plupart des soins de santé, y compris l'accès à l’insuline et les chirurgies urgentes.


With a safe country of origin, it suggests that the likelihood of being a refugee is much less because you come from a country much like the country you happen to be in, and therefore a different kind of procedure is applied.

En étant dans un pays d'origine sûr, il est beaucoup moins probable d'être considéré comme réfugié, car le pays d'où vient le demandeur est assez semblable au pays où il se trouve; par conséquent, c'est une autre procédure qui s'applique.


17. Takes note that, whilst tangible results have been achieved in providing the conditions for refugee returns, much remains to be done in order to make these returns sustainable in terms of housing, particularly for former holders of tenancy rights in urban areas, of integration, and of access to the labour market; stresses the need to implement the return programmes in a manner coherent with other social and employment programmes;

17. constate que, même si des résultats concrets ont été réalisés dans la mise en place des conditions du retour des réfugiés, il reste beaucoup à faire afin de garantir que ces retours soient durables en matière de logement, particulièrement pour les anciens titulaires de droits de location dans les zones urbaines, d'intégration et d'accès au marché du travail; souligne la nécessité de mettre en œuvre les programmes en matière de retour de façon cohérente avec les autres programmes sociaux et dans le domaine de l'emploi;


16. Takes note that, whilst tangible results have been achieved in providing the conditions for refugee returns, much remains to be done in order to make these returns sustainable in terms of housing, particularly for former tenancy holders in urban areas, of integration, and of access to the labour market; stresses the need to implement the return programmes in a manner coherent with other social and employment programmes;

16. constate que, même si des résultats concrets ont été réalisés dans la mise en place des conditions du retour des réfugiés, il reste beaucoup à faire afin de garantir que ces retours soient durables en matière de logement, particulièrement pour les anciens locataires des zones urbaines, d'intégration et d'accès au marché du travail; souligne la nécessité de mettre en œuvre les programmes en matière de retour de façon cohérente avec les autres programmes sociaux et dans le domaine de l'emploi;


17. Takes note that, whilst tangible results have been achieved in providing the conditions for refugee returns, much remains to be done in order to make these returns sustainable in terms of housing, particularly for former holders of tenancy rights in urban areas, of integration, and of access to the labour market; stresses the need to implement the return programmes in a manner coherent with other social and employment programmes;

17. constate que, même si des résultats concrets ont été réalisés dans la mise en place des conditions du retour des réfugiés, il reste beaucoup à faire afin de garantir que ces retours soient durables en matière de logement, particulièrement pour les anciens titulaires de droits de location dans les zones urbaines, d'intégration et d'accès au marché du travail; souligne la nécessité de mettre en œuvre les programmes en matière de retour de façon cohérente avec les autres programmes sociaux et dans le domaine de l'emploi;


The issue of family reunification concerns not only the Manitoba Refugee Sponsors, but also the Canadian Council for Refugees, so much so that the consultation that we will have in Fredericton at the beginning of June has made it the overarching theme for the entire consultation.

La question de la réunification des familles intéresse non seulement l'organisation de parrainage des réfugiés du Manitoba, mais également le Conseil canadien pour les réfugiés, à tel point qu'il s'agira du thème principal des consultations que nous tiendrons à Fredericton, au début de juin.


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