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Consumer expenditures
Consumer spending
Curtail spending
Cut back on spending
Cut down on expenses
Cut expenditures
Cut spending
Ethical drug
Expenditure review
Flexible spending account
Government spending review
Health care expense account
Health care reimbursement account
Health care spending account
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Re-align spending
Realign spending
Reallocate spending
Restrain spending
Rx drug
Shift spending
Spending Tax Dollars Federal Expenditures
Spending agencies
Spending departments
Spending policy
Spending review

Vertaling van "spending on prescription " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
health care spending account | health care reimbursement account | health care expense account | health spending account | health spending plan | health services spending account | flexible spending account

compte gestion-santé | compte de gestion santé


cut expenditures [ cut spending | curtail spending | restrain spending | cut down on expenses | cut back on spending ]

diminuer les dépenses [ comprimer les dépenses | tailler dans les dépenses | couper dans les dépenses | réduire les dépenses | réduire les frais | couper les dépenses ]


reallocate spending [ re-align spending | realign spending | shift spending ]

réaffecter les dépenses


ethical drug | medicinal product subject to medical prescription | prescription drug | prescription medicine | prescription only medicine | prescription-only medicinal product | Rx drug | POM [Abbr.]

médicament de prescription | médicament délivré uniquement sur prescription médicale | médicament soumis à prescription | médicament soumis à prescription médicale


How Ottawa Spends [ How Ottawa Spends Your Tax Dollars | Spending Tax Dollars: Federal Expenditures ]

How Ottawa Spends [ How Ottawa Spends Your Tax Dollars | Spending Tax Dollars: Federal Expenditures ]


spending agencies | spending departments

organisme dépensier


expenditure review | government spending review | spending review

réexamen des dépenses


personal consumption expenditures | personal expenditures | household expenses | household outlay | consumer expenditures | personal spending | consumer spending | household consumption | household spending

consommation des ménages | dépense des ménages | dépenses des ménages


make prescription labels | prepare prescriptions' labels | prepare prescription label | prepare prescription labels

préparer des étiquettes de prescription


spending policy | public spending policy

politique des dépenses publiques | politique en matière de dépenses publiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Generic drugs fill more than 60 per cent of prescriptions in Canada, even though they account for less than 25 per cent of the more than $22 billion that Canadians spend on prescriptions each year.

Les médicaments génériques servent à remplir plus de 60 p. 100 de toutes les prescriptions, même s'ils comptent pour moins de 25 p. 100 des 22 milliards de dollars que les Canadiens dépensent chaque année pour leurs médicaments.


The Canadian Institute for Health Information reported two weeks ago that spending on prescription drugs has soared almost fivefold in Canada over the past 15 years and that Canadians spent an estimated $11.4 billion on prescriptions in 2000, up from$2.6 billion in 1985.

Il y a deux semaines, l'Institut canadien d'information sur la santé signalait que les dépenses en médicaments d'ordonnance avaient presque quintuplé au Canada au cours des 15 dernières années, et qu'on évalue à 11,4 milliards de dollars les sommes dépensées par les Canadiens en médicaments prescrits en 2000, alors qu'ils n'en dépensaient que 2,6 milliards en 1985.


In addition to being of industrial importance to the Canadian economy, the generic pharmaceutical industry plays an important role in controlling health care costs in Canada. Generic drugs are dispensed to fill 66% of all prescriptions—so two out of three prescriptions in Canada now are with generic medicines—but we account for less than one-quarter, only 24%, of the total spending on prescription medicines in Canada.

En plus de revêtir une grande importance pour l'économie canadienne, cette industrie joue aussi un grand rôle dans le contrôle des coûts des soins de santé au Canada: 65 % des médicaments prescrits au Canada, soit près des deux tiers, sont génériques, mais ils représentent moins de 24 % de la somme totale consacrée annuellement aux médicaments délivrés sur ordonnance au pays.


If we follow that prescription of a rigid return to the Stability Pact criteria by the end of 2013, it will be a recipe for huge cuts in public spending and public provision, unemployment will rise, tax takes will be reduced, and we will enter a period of sluggish growth that could lead to a real reduction in the economic potential of the European Union for many years to come.

Si nous respectons cette ordonnance visant à un strict retour aux critères du pacte de stabilité avant fin 2013, cela conduira à des compressions substantielles des dépenses publiques et des aides publiques, à une augmentation du chômage, à une réduction des recettes fiscales, et nous entrerons dans une ère de croissance ralentie qui pourrait véritablement porter atteinte au potentiel économique de l’Union européenne pendant de nombreuses années.


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If we follow that prescription of a rigid return to the Stability Pact criteria by the end of 2013, it will be a recipe for huge cuts in public spending and public provision, unemployment will rise, tax takes will be reduced, and we will enter a period of sluggish growth that could lead to a real reduction in the economic potential of the European Union for many years to come.

Si nous respectons cette ordonnance visant à un strict retour aux critères du pacte de stabilité avant fin 2013, cela conduira à des compressions substantielles des dépenses publiques et des aides publiques, à une augmentation du chômage, à une réduction des recettes fiscales, et nous entrerons dans une ère de croissance ralentie qui pourrait véritablement porter atteinte au potentiel économique de l’Union européenne pendant de nombreuses années.


25. Welcomes the progress made by the IMF with its new Flexible Credit Line, moving away from its former prescriptive and rigid lending and conditionality framework, as illustrated in a the IMF's report entitled 'The Implications of the Global Financial Crisis for Low-Income Countries' by the following statement: 'In formulating spending policies, priority should be given to protecting or expanding social programmes or bringing forward approved investments, and, in general, to preserving the momentum toward achieving the MDGs';

25. salue les progrès réalisés par le FMI par le biais de sa nouvelle ligne de crédit flexible, et la distance prise à l'égard de son approche antérieure prescriptive et rigide de conditionnalité du crédit, comme l'illustre le rapport du FMI sur les implications de la crise financière mondiale pour les pays à faible revenu, selon lequel, dans la formulation des politiques de dépenses, la priorité devrait être donnée à protéger ou étendre les programmes sociaux ou à présenter des investissements approuvés et, en général, à préserver la dynamique de réalisation des OMD;


24. Welcomes the progress made by the IMF with its new Flexible Credit Line, moving away from its former prescriptive and rigid lending and conditionality framework, as illustrated by the recent statement by the IMF, in its report on 'the implications of the global financial crisis for low-income countries' that 'in formulating spending policies, priority should be given to protecting or expanding social programmes or bringing forward approved investments, and, in general, to preserving the momentum toward achieving the MDGs';

24. salue les progrès réalisés par le FMI, concrétisés par sa nouvelle ligne de crédit flexible, et la distance prise à l'égard de son approche antérieure prescriptive et rigide de conditionnalité du crédit, comme l'illustre la déclaration récente du FMI, dans son rapport sur les implications de la crise financière mondiale pour les pays à faible revenu, selon laquelle, dans la formulation des politiques de dépenses, la priorité devrait être donnée à protéger ou étendre les programmes sociaux ou à présenter des investissements approuvés et, en général, à préserver la dynamique de réalisation des OMD;


19. Welcomes the progress made by the IMF with its new Flexible Credit Line, moving away from its past prescriptive and rigid lending and conditionality framework, as illustrated by the recent statement by the IMF, in its report on 'the implications of the global financial crisis for low-income countries' that 'in formulating spending policies, priority should be given to protecting or expanding social programmes or bringing forward approved investments, and, in general, to preserving the momentum toward achieving the MDGs';

19. salue les progrès réalisés par le FMI, concrétisés par sa nouvelle ligne de crédit flexible, et la distance prise à l'égard de son approche antérieure prescriptive et rigide de conditionnalité du crédit, comme l'illustre la déclaration récente du FMI, dans son rapport sur les implications de la crise financière mondiale pour les pays à faible revenu, selon laquelle, dans la formulation des politiques de dépenses, la priorité devrait être donnée à protéger ou étendre les programmes sociaux ou à présenter des investissements approuvés et, en général, à préserver la dynamique de réalisation des OMD;


Of total expenditures on health in 2002, CIHI data indicate that public spending on prescription drugs, 13%, consumed the third-largest amount of health care funds, just behind spending on physicians, 13.4%, and hospitals, 31.3%. Rising drugs costs, however, are tempered by many tangible benefits for both patients and the health system overall.

Selon les chiffres fournis par l’ICIS, les fonds publics affectés aux médicaments d’ordonnance arrivent en troisième position sur le total des dépenses publiques qui ont été consacrées à la santé en 2002, avec 13 p. 100, juste après les sommes versées aux médecins, soit 13,4 p. 100, et derrière les frais d’hôpitaux, soit 31,3 p. 100. L’augmentation du coût des médicaments s’accompagne toutefois de nombre d’avantages tangibles à la fois pour les malades et pour l’ensemble du réseau de la santé.


Arguments opposing DTCA include the views, first, that such advertising leads to increased and at times inappropriate prescribing of prescription medications; second, that ads may lead people to believe they have a particular medical condition when they in fact do not; third, that it has altered the encounters between physicians and their patients in a negative way, with many physicians feeling pressured to prescribe the medication requested; and fourth, that increased prescribing leads to further increases in spending on prescription drugs, at least some of which is unjustified.

Ceux qui sont contre la publicité destinée directement aux consommateurs pensent notamment que, premièrement, ce genre de publicité mène à une prescription accrue et, parfois, contre-indiquée des médicaments sur ordonnance; deuxièmement, que la publicité peut amener les gens à croire qu'ils souffrent d'une maladie quelconque alors qu'ils ne sont pas du tout malades; troisièmement, que la publicité a eu un effet négatif dans la relation médecin-patien ...[+++]




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Date index: 2025-01-19
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