Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beleggingsfonds
Beleggingsmaatschappij
Beleggingsonderneming
Beleggingstrust
Buitenschoolse vorming
CEF
Closed-end beleggingsfonds
Closed-end beleggingsmaatschappij
Closed-end fonds
Collectief deposito
Experimentele school
Fondsbeheerder
Gemeenschappelijk beleggingsfonds
Gepoold fonds
Gesloten beleggingsfonds
Gesloten fonds
Hoogte krijgen van groepen in open lucht
Interventies in open lucht monitoren
Nieuwe pedagogie
Ontwatering door open begreppeling
Ontwatering met open leidingen
Ontwatering via sloten
Open beleggingsconsortium
Open beleggingsfonds
Open beleggingsmaatschappij
Open drainage
Open gegevens
Open overheidsgegevens
Open pannen bedienen
Open pannen onderhouden
Open school
Open-end beleggingsfonds
Open-end beleggingsmaatschappij
Pedagogisch experiment
Pedagogisch onderzoek
Pedagogische vernieuwing
Pilootschool
Publieke open gegevens
Società di gestione degli investimenti
Toezicht houden op interventies in open lucht
Vermogensbeheerder
Zich inleven in groepen in open lucht

Vertaling van "Open overheidsgegevens " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
open overheidsgegevens

open government data | open public data


open gegevens [ open overheidsgegevens | publieke open gegevens ]

open data [ open government data | public open data ]


open beleggingsconsortium | open beleggingsfonds | open beleggingsmaatschappij

open-end investment trust


ontwatering door open begreppeling | ontwatering met open leidingen | ontwatering via sloten | open drainage

open cut drainage | open ditch drainage | open ditch draining | open-channel drainage | opening drainage | surface drainage


nieuwe pedagogie [ buitenschoolse vorming | experimentele school | open school | pedagogische vernieuwing | pedagogisch experiment | pedagogisch onderzoek | pilootschool ]

new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]


beleggingsmaatschappij [ beleggingsfonds | beleggingsonderneming | beleggingstrust | CEF | closed-end beleggingsfonds | closed-end beleggingsmaatschappij | closed-end fonds | collectief deposito | fondsbeheerder | gemeenschappelijk beleggingsfonds | gepoold fonds | gesloten beleggingsfonds | gesloten fonds | open beleggingsfonds | open-end beleggingsfonds | open-end beleggingsmaatschappij | società di gestione degli investimenti | vermogensbeheerder ]

investment company [ asset management company | asset manager | closed-end investment company | fund manager | investment firm | investment fund | investment trust | mutual fund | OEIC | open-ended investment company | open-ended investment trust | pooled fund | unit trust | investment trusts(UNBIS) ]


interventies in open lucht monitoren | toezicht houden op interventies in open lucht

monitor interventions outdoors | observe outdoor interventions | monitor interventions in the outdoors | supervise external interventions


open pannen bedienen | open pannen onderhouden

tend an open pan | tending open pans | take care of open pans | tend open pans


hoogte krijgen van groepen in open lucht | zich inleven in groepen in open lucht

empathise with groups | empathise with participants of outdoor sports | empathise with outdoor groups | understand participants of outdoor activities


primaire open reductie van fractuur van collum femoris en open fixatie met dynamische heupschroef

DHS - Dynamic hip screw primary fixation of neck of femur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
105. is van mening dat overheidsdiensten standaard open overheidsgegevens moeten hebben; dringt aan op het boeken van vooruitgang met de mate en het tempo van vrijgave van informatie als open gegevens, het vaststellen van belangrijke gegevensverzamelingen en het hergebruik van open gegevens in openbare vorm, met het oog op de waarde ervan voor de ontwikkeling van innovatieve diensten, waaronder grensoverschrijdende toepassingen, transparantie en voordelen voor de economie en de samenleving;

105. Believes public administrations should have open government data by default; urges that progress be made on the degree and pace of releasing information as open data, on identifying key datasets to be made available and on promoting the re-use of open data in an open form, on account of their value for the development of innovative services, including cross-border solutions, transparency, and benefits for the economy and society;


Mensenrechten, de rechtsstaat, goed bestuur en efficiënte instellingen || Een vrije en universele inschrijving in de registers van de burgerlijke stand waarborgen en cruciale statistische systemen verbeteren Bijvoorbeeld geboorteregistratie en wettelijke identiteit || Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging waarborgen en het recht op sociale dialoog, vreedzaam protest en een zinvolle participatie van de bevolking garanderen Bijvoorbeeld deelname aan de politiek en de besluitvorming, vrijheid van meningsuiting en van vereniging, toegang tot overheidsinstanties en –diensten, sociale dialoog || Transparantie en het recht op toegang tot informatie en overheidsgegevens waarborge ...[+++]

Human rights, the rule of law, good governance and effective institutions || Ensure free and universal civil registration and improve vital statistics systems Could include birth registration and legal identity || Ensure freedom of expression, association, social dialogue peaceful protest, meaningful public participation Could include participation in politics and decision-making, freedom of association and speech, access to public and state institutions and services and social dialogue || Ensure transparency and guarantee the public’s right of access to information, government data, independent media and the open internet Could include ...[+++]


· Transparantie en het recht op toegang tot informatie en overheidsgegevens waarborgen en borg staan voor onafhankelijke media en een open internet

· Ensure transparency and guarantee the public’s right of access to information, government data, independent media and the open internet.


Tegelijkertijd hebben de lidstaten inmiddels beleid inzake hergebruik van overheidsinformatie ontwikkeld op basis van Richtlijn 2003/98/EG. Sommige van hen hebben een ambitieuze open-data-aanpak gevolgd om het hergebruik van toegankelijke overheidsgegevens voor burgers en bedrijven gemakkelijker te maken op een niveau dat het in de richtlijn vastgestelde minimumniveau overstijgt.

At the same time, Member States have now established re-use policies under Directive 2003/98/EC and some of them have been adopting ambitious open data approaches to make re-use of accessible public data easier for citizens and companies beyond the minimum level set by that Directive.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Het voorstel voor een richtlijn is de aanvang van een volledig andere manier van denken in de richting van een beleid van "open toegang" tot overheidsgegevens in het digitale tijdperk.

The proposal for a directive initiates a paradigm shift towards a policy of ‘open access’ to public data in the digital era.


70. verzoekt de lidstaten acht te slaan op de aanbevelingen die de Commissie in haar actieplan voor de elektronische overheid heeft gedaan, door e-aanbestedingen te gebruiken, een open strategie voor de toegang tot overheidsgegevens vast te stellen, de elektronische identiteit te bevorderen en in Europa en wereldwijd de interoperabiliteit van handtekeningen te waarborgen; herinnert eraan dat alle acties gericht moeten zijn op de vereenvoudiging van bureaucratische processen bij overheidsinstanties;

70. Calls on the Member States to take heed of the Commission's recommendations in its e-government action plan by using e-procurement, adopting an open strategy for access to public sector data, promoting electronic identity and ensuring pan-European and worldwide signature interoperability; recalls that all actions should be directed towards simplifying bureaucratic interaction with public administrations;


70. verzoekt de lidstaten acht te slaan op de aanbevelingen die de Commissie in haar actieplan voor de elektronische overheid heeft gedaan, door e-aanbestedingen te gebruiken, een open strategie voor de toegang tot overheidsgegevens vast te stellen, de elektronische identiteit te bevorderen en in Europa en wereldwijd de interoperabiliteit van handtekeningen te waarborgen; herinnert eraan dat alle acties gericht moeten zijn op de vereenvoudiging van bureaucratische processen bij overheidsinstanties;

70. Calls on the Member States to take heed of the Commission's recommendations in its e-government action plan by using e-procurement, adopting an open strategy for access to public sector data, promoting electronic identity and ensuring pan-European and worldwide signature interoperability; recalls that all actions should be directed towards simplifying bureaucratic interaction with public administrations;


w