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Acceptance rate of asylum applicants
Acceptance rate of refugee claims
Aid to refugees
Asylum application acceptance rate
Asylum recognition rate
Asylum systems
Claim to Convention refugee status
Claim to be a Convention refugee
Claim to refugee status
Claimant of refugee protection
Claimant to refugee status
Convention refugee claim
Determination process
Determination process of refugee status
HCR
High Commissioner for Refugees
Migrant acceptance rate
Office of the UN High Commissioner for Refugees
Percentage of accepted asylum applications
Person who claims refugee protection
Person who has claimed refugee protection
Proportion of asylum applications accepted
Rate of recognition
Recognition rate
Refugee
Refugee claim
Refugee claim determination system
Refugee claimant
Refugee claims system
Refugee determination process
Refugee determination system
Refugee protection claimant
Refugee protection rules
Refugee protection schemes
Refugee protection structures
Refugee status claim
Refugee status claimant
Refugee status determination process
Refugee status determination system
UN High Commissioner for Refugees
UNHCR
United Nations High Commissioner for Refugees

Traduction de «accepting refugees » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
acceptance rate of asylum applicants | acceptance rate of refugee claims | asylum application acceptance rate | asylum recognition rate | migrant acceptance rate | percentage of accepted asylum applications | proportion of asylum applications accepted | rate of recognition | recognition rate

taux de décisions positives relatives aux demandes d'asile | taux de reconnaissance des demandes d'asile


UNHCR [ HCR | High Commissioner for Refugees | Office of the UN High Commissioner for Refugees | Office of the United Nations High Commissioner for Refugees | UN High Commissioner for Refugees | United Nations High Commissioner for Refugees ]

HCR [ Haut-commissaire des Nations unies pour les réfugiés | Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés | HCNUR ]


Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status | Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status under the 1951 Convention and the 1967 Protocol relating to the Status of Refugees | Handbook on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status

Guide des procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut de réfugié | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés au regard de la Convention de 1951 et du protocole de 1967 relaifs au statut des réfugiés


refugee status determination process [ refugee claim determination system | determination process of refugee status | refugee status determination system | determination process | refugee claims system | refugee determination process | refugee determination system ]

système de détermination du statut de réfugié [ processus de reconnaissance du statut de réfugié | processus de détermination du statut de réfugié ]


refugee claimant [ refugee protection claimant | refugee status claimant | claimant of refugee protection | claimant to refugee status | person who claims refugee protection | person who has claimed refugee protection ]

demandeur d'asile [ demanderesse d'asile | demandeure d'asile | demandeur du statut de réfugié | demanderesse du statut de réfugié | demandeure du statut de réfugié | revendicateur du statut de réfugié | revendicatrice du statut de réfugié | personne qui demande l'asile ]


claim to refugee status [ refugee status claim | Convention refugee claim | claim to be a Convention refugee | refugee claim | claim to Convention refugee status ]

revendication du statut de réfugié [ revendication du statut de réfugié au sens de la Convention | demande du statut de réfugié ]






National Commission for Refugees, Returnees and Displaced Persons | National Commission for Repatriates, Refugees and Displaced Persons | National Committee for Aid to Refugees, Returnees and Displaced Persons

commission nationale pour les réfugiés


refugee protection rules | refugee protection structures | asylum systems | refugee protection schemes

systèmes d'asile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. Commends the role of Lebanon, Jordan, Turkey and the Kurdistan Regional Government in accepting refugees; calls on the international community to increase the level of direct financial support provided to the host countries in order to improve the conditions of the refugees who are now particularly threatened by the cold winter;

8. rend hommage au rôle joué par le Liban, la Jordanie, la Turquie et le gouvernement régional du Kurdistan dans l'accueil des réfugiés; invite la communauté internationale à accroître le niveau d’aide financière directe aux pays d’accueil, afin d’améliorer la situation des réfugiés qui sont aujourd’hui particulièrement menacés par un hiver rigoureux;


Canada currently accepts over 50% of the people applying for refugee status, in contrast with the U.S. which accepts less than 20% of the people applying for refugee status. The United Kingdom accepts less than 30% and New Zealand accepts less than 15%. The problem is not to accept refugees; the problem is that the criteria should be such that genuine refugees are given the protection, not bogus refugees.

À l'heure actuelle, le Canada accepte plus de 50 p. 100 des demandeurs d'asile alors que les États-Unis en acceptent moins de 20 p. 100. Le Royaume-Uni en accepte moins de 30 p. 100 et la Nouvelle-Zélande moins de 15 p. 100. Le problème n'est pas d'accepter les réfugiés; le problème, c'est qu'il faut fixer les critères de telle sorte qu'ils assurent une protection aux réfugiés de bonne foi et non aux faux réfugiés.


(n) The EU should encourage third countries to accept refugees persecuted on the basis of their religion or belief, and to provide them with asylum protection, especially in cases where refugees are threatened by death or violence.

(n) Il convient que l'Union européenne encourage les pays tiers à accepter des réfugiés victimes de persécutions en raison de leur religion ou de leur conviction et à leur accorder l'asile, notamment lorsqu'ils sont menacés de mort ou de violences.


(m) The EU should encourage third countries to accept refugees persecuted on the basis of their religion or belief, and to provide them with asylum protection, especially in cases where refugees are threatened by death or violence.

(m) Il convient que l'Union européenne encourage les pays tiers à accepter des réfugiés victimes de persécutions en raison de leur religion ou de leur conviction et à leur accorder l'asile, notamment lorsqu'ils sont menacés de mort ou de violences.


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7. Welcomes the condemnation and economic sanctions by Turkey against the Syrian regime and its role in accepting refugees; calls on the Turkish government to maintain its policy of keeping the borders open for refugees and not to undertake any forced returns, to provide Syrian refugees with adequate information on their rights, to guarantee them access to international protection and asylum procedure and to offer long-term solutions for the remaining people who cannot, or do not wish to, return to Syria, to grant international organisations and NGOs full access to refugee camps and to lift its geographical limitation on the 1951 Conven ...[+++]

7. se félicite de la condamnation et des sanctions économiques adoptées par la Turquie contre le régime syrien et de son rôle concernant l'accueil des réfugiés; invite le gouvernement turc à poursuivre sa politique consistant à ouvrir ses frontières aux réfugiés, à s'abstenir de procéder à des rapatriements forcés, à informer les réfugiés syriens de leurs droits, à leur garantir une protection internationale et l'accès au droit d'asile et à proposer des solutions à long terme pour les personnes qui ne peuvent pas, ou ne souhaitent pas, retourner en Syrie, à garantir le plein accès de ses camps de réfugiés aux organisations internationales et aux ONG et à lever ses mesures de limita ...[+++]


Mr. Speaker, it is a pleasure for me to rise in the House today and present a petition on behalf of the constituents of Wetaskiwin, many of whom live in the Lacombe, Black Falls and Bentley area, which calls upon Canada to become more accepting of refugees and to play an international leadership role in addressing issues in other countries that lead to people having to leave their homes, and to strengthen our ability to accept refugees in a fair, just and expedient manner.

Monsieur le Président, je suis heureux de prendre la parole à la Chambre aujourd'hui pour présenter une pétition au nom des électeurs de Wetaskiwin, dont beaucoup habitent dans la région de Lacombe, Black Falls et Bentley. Les pétitionnaires demandent au Canada de faire preuve d'une plus grande ouverture à l'égard des réfugiés et de jouer un rôle de premier plan sur la scène internationale pour remédier aux situations qui, dans d'autres pays, forcent les gens à fuir, et de renforcer notre capacité à accepter des réfugiés d'une manière équitable, juste et expéditive.


While the term and definition have been used to keep refugees and asylum claimants who have already been recognized as convention refugees from other countries from applying for refugee status here, there is no such thing as a list of safe third countries from which we might accept refugees or deport refugees to await identity discovery.

Bien que l'on ait eu recours à l'expression et à la définition pour empêcher des réfugiés et des revendicateurs du droit d'asile ayant déjà été reconnus par d'autres pays comme réfugiés au sens de la Convention de réclamer le statut de réfugié au Canada, il ne saurait exister de liste de tiers pays sûrs à partir desquels ou vers lesquels nous pourrions respectivement accepter ou déporter des réfugiés en attendant la vérification de leur identité.


Mr. Day (Okanagan Coquihalla), seconded by Mr. White (North Vancouver), moved, That, as part of a continental perimeter initiative to secure Canada's borders and protect the security of Canadians and our neighbours, and to protect our trading relationships, this House calls on the government to: (a) provide both Immigration officers and Customs officers enhanced training and full peace officer status to allow them to detain and arrest suspected criminals or terrorists at the border; (b) move Customs border officers out of the tax collection agency and into a law enforcement agency; (c) detain all spontaneous refugee claimants appearing ...[+++]

M. Day (Okanagan Coquihalla), appuyé par M. White (North Vancouver), propose, Que, dans le cadre d'un projet de périmètre continental visant à protéger les frontières canadiennes, à assurer la sécurité de la population canadienne et de nos voisins, et à garantir nos relations commerciales, la Chambre demande au gouvernement : a) de donner aux agents d'immigration et aux douaniers une formation plus poussée et un véritable statut d'agent de la paix afin qu'ils soient à même de garder et d'arrêter à la frontière des personnes soupçonnées d'activités criminelles ou terroristes; b) de faire en sorte que les douaniers aux frontières relèvent d'une agence de maintien de la paix plutôt que de l'agence de perception de l'impôt; c) de garder tous ...[+++]


With regard to the distribution of resources, we have to take account of the need to show solidarity with countries which are highly committed to the question of refugees, but we also have to bear in mind – as the report says – the need for countries which have less of a tradition of accepting refugees – such as my own – to improve their infrastructures and services so that they may reach the same level as the other countries and take on – because I believe this should be the objective – higher levels of responsibility together with the other countries of the European Union.

En ce qui concerne la répartition des ressources, il faut veiller à la solidarité avec les pays qui présentent un haut niveau d'engagement dans ce domaine, mais il faut également tenir compte - comme le dit le rapport - de la nécessité que les pays qui ont une tradition d'accueil moins importante - comme le mien - améliorent leurs infrastructures et leurs services pour se mettre au même niveau que les autres et assumer - car je pense que cela devrait être l'objectif - une plus grande part de responsabilité au côté des autres pays de l'Union européenne.


What most Canadians want, certainly the ones I have talked to, is an immigration system that accepts refugees who are genuine refugees, and accepts with open arms immigrants who are capable.

Ce que veulent la plupart des Canadiens, en tout cas ceux avec qui j'ai parlé, c'est un système d'immigration qui accepte les réfugiés authentiques et accepte aussi à bras ouverts les immigrants compétents.


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