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ACI
Carry out investigations of automobile accidents
Complete covert investigations
Conduct maritime accident investigation activities
Conduct road accident investigations
Covert Investigations Act
Criminal investigation
Death investigation
Fatality investigation
Federal Act of 20 June 2003 on Covert Investigations
Forensic death investigation
Forensic investigation
Implement undercover investigations
Investigate car accidents
Investigate marine incidents
Investigate maritime accidents
Investigate maritime incidents
Investigate road accidents
Investigation
Investigation by the public prosecutor
Medico-legal death investigation
Medico-legal investigation
Perform covert investigations
Re-opening of investigation
Re-opening of the investigation
To commence an investigation
To initiate an investigation
To open a preliminary investigation
To open an investigation
Undertake undercover investigations

Vertaling van "re-opening investigation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
to commence an investigation | to initiate an investigation | to open an investigation

commencer une enquête | ouvrir une enquête


to open a preliminary investigation

procéder à une information


re-opening of the investigation

réouverture de l'enquête


conduct road accident investigations | investigate car accidents | carry out investigations of automobile accidents | investigate road accidents

enquêter sur des accidents de la route


conduct maritime accident investigation activities | investigate maritime incidents | investigate marine incidents | investigate maritime accidents

enquêter sur des accidents maritimes


complete covert investigations | undertake undercover investigations | implement undercover investigations | perform covert investigations

réaliser des enquêtes discrètes




medico-legal death investigation [ medico-legal investigation | forensic death investigation | forensic investigation | death investigation | fatality investigation ]

investigation médico-légale [ enquête médico-légale ]


investigation by the public prosecutor | investigation | criminal investigation

instruction par le ministère public | instruction | instruction pénale | enquête pénale


Federal Act of 20 June 2003 on Covert Investigations | Covert Investigations Act [ ACI ]

Loi fédérale du 20 juin 2003 sur l'investigation secrète [ LFIS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Antitrust: Commission opens investigation into German grid operator TenneT for limiting cross border electricity capacity with Denmark // Brussels, 19 March 2018

Pratiques anticoncurrentielles: la Commission ouvre une enquête sur l'opérateur de réseau allemand TenneT pour limitation de la capacité électrique transfrontière avec le Danemark // Bruxelles, le 19 mars 2018


State aid: Commission approves Polish investment aid to SMEs in the shipbuilding sector; opens investigation into Polish tax incentive for shipyards // Brussels, 15 January 2018

Aides d'État: la Commission autorise l'aide polonaise à l'investissement en faveur des PME du secteur de la construction navale et ouvre une enquête sur des incitations fiscales polonaises en faveur des chantiers navals // Bruxelles, le 15 janvier 2018


Antitrust: Commission opens investigation into gas export restrictions from Romania // Brussels, 1 June 2017

Pratiques anticoncurrentielles: la Commission ouvre une enquête sur les restrictions à l'exportation de gaz de Roumanie // Bruxelles, le 1er juin 2017


State aid: Commission opens investigation into proposed public financing of Jaguar Land Rover plant in Slovakia // Brussels, 24 May 2017

Aides d'État: la Commission ouvre une enquête sur le projet d'aide publique à l'usine Jaguar Land Rover en Slovaquie // Bruxelles, le 24 mai 2017


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State aid: Commission approves German investment aid to paper manufacturer Hamburger Rieger and opens investigation into German aid to polymer processer REHAU // Brussels, 13 June 2016

Aides d’État: la Commission autorise une aide à l’investissement allemande en faveur du fabricant de papier Hamburger Rieger et ouvre une enquête concernant le transformateur de polymères REHAU // Bruxelles, le 13 juin 2016


1. Welcomes the fact that several European countries as well as other countries have opened investigations regarding vehicle emissions test results manipulation; supports furthermore the Commission’s call for national surveillance authorities to proceed with extensive checks on a wide variety of makes and models of vehicles; considers that such an investigation should be overseen by the Commission and conducted on the basis of data collected and submitted by Member State TAAs for vehicles on the market, using real-world driving test ...[+++]

1. salue le fait que plusieurs pays européens et d'autres pays du monde ont ouvert des enquêtes concernant la manipulation des résultats des essais d'émission; appuie en outre l'appel lancé par la Commission aux autorités nationales de surveillance de procéder à des contrôles poussés sur une grande variété de marques et de modèles de véhicules; considère qu'une telle enquête devrait être supervisée par la Commission et menée sur la base des données recueillies et soumises par les autorités des États membres chargées de la réception pour les véhicules présents sur le marché, en utilisant des essais en conditions de conduite réelles; in ...[+++]


3. Stresses, too, that the Union's policies should also be consistent and exemplary within the EU, as well as coherent and in line with fundamental values and principles in order to maximise the EU's credibility globally and the effectiveness of human rights policies; insists that a clear indication that the recommendations made in the 2007 Fava report on the transportation and illegal detention of prisoners be implemented, and welcomes the initiative of drawing up a follow-up report of Parliament; considers it regrettable that, despite the explicit call made by Parliament in the abovementioned report, a number of Member States have failed to address fully and openly their complicity in the worldwide violation of human rights that took pl ...[+++]

3. souligne également que les politiques de l'Union doivent non seulement être cohérentes, mais aussi exemplaires au sein de l'Union elle-même afin de maximiser sa crédibilité dans le monde et l'effectivité des politiques menées en matière de droits de l'homme; tient à ce qu'il soit clairement indiqué que les recommandations faites dans le rapport Fava de 2007 sur le transport et la détention illégale des prisonniers doivent être mises en œuvre et salue l'initiative visant à élaborer un rapport de suivi du Parlement; juge regrettable que, en dépit de l'appel explicitement formulé par le Parlement dans le rapport susmentionné, un certain nombre d'États membres de l'Union n'aient pas abordé pleinement et ouvertement la question de leur comp ...[+++]


16. Deplores the fact that the Commission only very rarely implements mechanisms providing for the withdrawal of GSP+ preferences in the event of breaches of the related agreements; condemns the attitude adopted by the Commission, which, despite mutually corroborating reports from a number of international organisations, is refusing to open investigations into several countries which enjoy GSP+ status and which are strongly suspected of not observing agreements they have signed;

16. regrette que la Commission ne mette en œuvre que très rarement les mécanismes permettant le retrait des préférences accordées au titre du SPG+, en cas de violation des conventions qui y sont associées; condamne l'attitude de la Commission, qui malgré les rapports concordants de plusieurs organisations internationales, refuse de lancer des enquêtes sur plusieurs pays bénéficiaires du SPG+ qui sont fortement soupçonnés de ne pas respecter les conventions auxquelles ils ont souscrit;


34. Points out that OLAF may open investigations only in cases where suspicions are properly founded and that, pursuant to Article 6 of the OLAF regulation, such investigations must be conducted continuously over a period proportionate to the circumstances; calls on the OLAF Supervisory Committee to deliver an opinion as to whether these provisions have been breached in this case and as to whether the investigation may have been misused to exert pressure on or intimidate journalists;

34. rappelle que l'Office ne peut ouvrir d'enquête qu'en cas de soupçon fondé et que, conformément à l'article 6 du règlement OLAF, les enquêtes doivent être conduites sans désemparer et pendant une période de temps raisonnable; demande au comité de surveillance de l'OLAF d'émettre un avis indiquant si, en l'occurrence, il a été contrevenu à ces dispositions et s'il a éventuellement été fait un usage abusif de l'enquête pour exercer une pression sur des journalistes ou les intimider;


35. Points out that OLAF may open investigations only in cases where suspicions are properly founded and that, pursuant to Article 6 of the OLAF regulation, such investigations must be conducted continuously over a period proportionate to the circumstances; calls on the OLAF Supervisory Committee to deliver an opinion as to whether these provisions have been breached in this case and as to whether the investigation may have been misused to exert pressure on or intimidate journalists;

35. rappelle que l'Office ne peut ouvrir d'enquête qu'en cas de soupçon fondé et que, conformément à l'article 6 du règlement OLAF, les enquêtes doivent être conduites sans désemparer et pendant une période de temps raisonnable; demande au comité de surveillance de l'OLAF d'émettre un avis indiquant si, en l'occurrence, il a été contrevenu à ces dispositions et s'il a éventuellement été fait un usage abusif de l'enquête pour exercer une pression sur des journalistes ou les intimider;


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