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Traduction de «adr and online » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
online service | online service provider | commercial online service | online information service | online data service | online computer service | online dial-up service

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TRADUCTIONS EN CONTEXTE
43. Emphasises that redress mechanisms such as Alternative Dispute Resolution (ADR) or Online Dispute Resolution (ODR) must be fast, accessible and effective; stresses that effective access to justice in cross-border disputes should not be hampered by the difficulties arising from the cross-border nature of a dispute, from lack of resources or from lack of information on the accessibility of legal aid; calls, therefore, for better implementation of Council Directive 2003/8/EC of 27 January 2003 and, if necessary, its revision, in order to address its shortcomings;

43. appelle l'attention sur le fait que les mécanismes de recours tels que les modes alternatifs de résolution de conflits (MARC) ou le règlement des conflits en ligne doivent être rapides, accessibles et efficaces; souligne qu'un accès effectif à la justice dans les litiges transfrontaliers ne devrait pas être entravé par les difficultés dues à la nature transfrontalière du litige, au manque de moyens ou au manque d'informations sur l'accessibilité de l'aide juridique; demande ...[+++]


44. Emphasises that redress mechanisms such as Alternative Dispute Resolution (ADR) or Online Dispute Resolution (ODR) must be fast, accessible and effective; stresses that effective access to justice in crossborder disputes should not be hampered by the difficulties arising from the crossborder nature of a dispute, from lack of resources or from lack of information on the accessibility of legal aid; calls, therefore, for better implementation of Council Directive 2003/8/EC of 27 January 2003 and, if necessary, its revision, in order to address its shortcomings;

44. appelle l'attention sur le fait que les mécanismes de recours tels que les modes alternatifs de résolution de conflits (MARC) ou le règlement des conflits en ligne doivent être rapides, accessibles et efficaces; souligne qu'un accès effectif à la justice dans les litiges transfrontaliers ne devrait pas être entravé par les difficultés dues à la nature transfrontalière du litige, au manque de moyens ou au manque d'informations sur l'accessibilité de l'aide juridique; demande ...[+++]


What is alternative dispute resolution (ADR) and online dispute resolution (ODR)?

Qu’est-ce que le règlement extrajudiciaire des litiges (REL) et le règlement en ligne des litiges (RLL)?


73. Welcomes the Commission’s legislative proposals on Alternative Dispute Resolution (ADR) and Online Dispute Resolution (ODR), and underlines the importance of their effective adoption to help resolve complaints and conflicts cross-border; also stresses the need for these mechanisms to be made widely known to consumers and traders so that they can reach the desired level of practical effectiveness; recalls the importance of an effective redress mechanism as a means of ensuring that consumers can pursue their rights, while stressin ...[+++]

73. se réjouit des propositions législatives de la Commission relatives au règlement extrajudiciaire des litiges (REL) et au règlement en ligne des litiges (RLL), et souligne l'importance de leur adoption effective afin de contribuer à la résolution des plaintes et des litiges transfrontaliers; souligne également la nécessité que ces mécanismes bénéficient d'une large diffusion auprès des consommateurs et des vendeurs afin d'obtenir l'efficacité souhaitée dans la pratique; rappelle qu'un mécanisme de recours efficace est essentiel p ...[+++]


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73. Welcomes the Commission’s legislative proposals on Alternative Dispute Resolution (ADR) and Online Dispute Resolution (ODR), and underlines the importance of their effective adoption to help resolve complaints and conflicts cross-border; also stresses the need for these mechanisms to be made widely known to consumers and traders so that they can reach the desired level of practical effectiveness; recalls the importance of an effective redress mechanism as a means of ensuring that consumers can pursue their rights, while stressin ...[+++]

73. se réjouit des propositions législatives de la Commission relatives au règlement extrajudiciaire des litiges (REL) et au règlement en ligne des litiges (RLL), et souligne l'importance de leur adoption effective afin de contribuer à la résolution des plaintes et des litiges transfrontaliers; souligne également la nécessité que ces mécanismes bénéficient d'une large diffusion auprès des consommateurs et des vendeurs afin d'obtenir l'efficacité souhaitée dans la pratique; rappelle qu'un mécanisme de recours efficace est essentiel p ...[+++]


19. Recalls the importance of effective redress mechanism as a means of ensuring that consumers can pursue their rights; emphasises the fact that, over the years, alternative dispute resolution (ADR) systems and the SOLVIT network have proved to be simple, fast and cost-effective in solving problems affecting citizens, such as those linked to recognition of professional qualifications, portability of pension funds of mobile workers and free movement and residence of EU citizens, notes, nevertheless, that Europe’s ADR landscape remains largely fragmented and the SOLVIT network largely underused; stresses that citizens should be better informed about these redress mechanisms and problem-solving tools with a view to the facilitation of consu ...[+++]

19. rappelle l'importance de mécanismes de recours effectifs pour veiller à ce que les consommateurs puissent exercer leurs droits; souligne que, au fil des ans, les mécanismes de règlement extrajudiciaire des litiges et le réseau SOLVIT ont apporté la preuve qu'ils sont simples, rapides et d'un bon rapport coût-efficacité pour régler des problèmes affectant les citoyens, tels que ceux liés à la reconnaissance des titres professionnels, à la transférabilité des droits de retraite des travailleurs mobiles, à la libre circulation et au droit de séjour des citoyens de l'Union; relève néanmoins que le paysage européen ...[+++]


Alternative dispute resolution (ADR) and online dispute resolution (ODR) work differently in EU countries:

Les dispositifs de REL et de RLL diffèrent d’un État membre à l’autre:


The ODR Regulation will enable EU consumers and traders to submit disputes arising from online purchases to ADR online, thanks to the EU-wide dispute resolution platform (‘ODR platform’).

Grâce au règlement sur le RLL, les consommateurs et les opérateurs de l’Union européenne pourront soumettre les litiges autour d’achats sur l’Internet à une procédure de règlement en ligne en recourant à une plate-forme européenne de RLL qui reliera tous les organes nationaux de REL.


Commissioner for Health and Consumer Policy, Tonio Borg, today welcomed the vote on Alternative Dispute Resolution and Online Dispute Resolution (ADR-ODR) in the Internal Market and Consumers Committee. This vote confirms the agreement reached between the European Parliament and the Council on the two proposals put forward by the European Commission in 2011.

Le commissaire à la santé et à la politique des consommateurs, Tonio Borg, a aujourd'hui exprimé sa satisfaction concernant le vote de la commission du marché intérieur et de la protection des consommateurs concernant le règlement extrajudiciaire des litiges (REL) et le règlement en ligne des litiges (RLL), qui confirme l'accord trouvé entre le Parlement européen et le Conseil sur les deux propositions présentées par la Commission européenne en 2011.


Consumer and business awareness of ADR remains low. Online dispute resolution systems for cross-border online shoppers are not yet developed.

Le règlement extrajudiciaire des litiges reste mal connu des consommateurs et des entreprises, et les systèmes de règlement en ligne des litiges liés à des achats transfrontaliers en ligne ne sont pas encore répandus.




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