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Accompanying document
Apostil
Bank note
Bank notes
Bill of exchange
Bought note
Broker's note
Cash
Certificate of deposit
Commercial paper
Consignment note
Contract note
Credit instrument
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Draft
Draw up rehearsal notes
Drawing up rehearsal notes
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Maintaining blocking notes
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Negotiable instrument
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Note issue
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Postscript
Promissory note
Recommendatory note
Sale note
TIR carnet
Trade bill
Transport document
Way bill
Write rehearsal notes

Vertaling van "table 6 noting " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
drawing up rehearsal notes | log rehearsal notes | draw up rehearsal notes | write rehearsal notes

rédiger des notes de répétition


bought note | broker's note | contract note | sale note

note d'achat


log blocking notes | maintaining blocking notes | keep blocking notes | maintain blocking notes

conserver des notes de mise en place


apostil | foot-note | marginal note | postscript | recommendatory note

apostille


hand over a case note | pass on case notes | deliver case notes | hand over a case summary

fournir des notes de cas


note circulation | note issue | notes in issue

montant de la circulation fiduciaire


paper money [ bank note | Cash(STW) | bank notes(UNBIS) ]

monnaie fiduciaire [ billet de banque ]




negotiable instrument [ bill of exchange | certificate of deposit | commercial paper | credit instrument | draft | promissory note | trade bill ]

titre de crédit [ billet à ordre | billet de trésorerie | certificat de dépôt | effet de commerce | lettre de change | papier commercial ]


transport document [ accompanying document | consignment note | TIR carnet | way bill ]

document de transport [ carnet TIR | document d'accompagnement | lettre de voiture ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
in Annex I, notes 1 and 2 of Table 1 and notes 1, 2 and 5 of Table 2 are deleted.

À l’annexe I, les notes 1 et 2 du tableau 1 et les notes 1, 2 et 5 du tableau 2 sont supprimées.


In notes 2 and 3, the reference to row A of the table in point 5.3.1.4 shall be understood as reference to Table 1 of Annex I to Regulation (EC) No 715/2007 for Euro 5 vehicles and to Table 2 of Annex I to Regulation (EC) No 715/2007 for Euro 6 vehicles.

Aux notes de bas de page 2 et 3, la référence à la rangée A du tableau du point 5.3.1.4 s’entend comme faite au tableau 1 de l’annexe I du règlement (CE) no 715/2007 pour les véhicules Euro 5 et au tableau 2 de l’annexe I du règlement (CE) no 715/2007 pour les véhicules Euro 6.


The tables summarise the current situation and provide the Commission's assessment of the degree to which Community institutions and Member States are achieving the objectives set out in the Action Plan (note that the timeframes indicated in the table may diverge in some cases from those in the FSAP. This reflects the dynamic nature of this annex and Commission decisions (often after discussion in the FSPG) to accelerate certain measures or to delay their adoption in order to permit further consideration of new developments.

Les tableaux récapitulent la situation actuelle et incluent une évaluation de la Commission, qui indique dans quelle mesure les institutions communautaires et les États membres respectent les objectifs fixés dans le plan d'action; à noter que certaines des échéances indiquées peuvent être différentes de celles données dans le PASF, en raison du caractère évolutif de cette annexe, et aussi du fait que la Commission a parfois décidé (généralement à l'issue de discussions du GPSF) d'accélérer certaines mesures ou, au contraire, d'en reporter l'adoption pour ...[+++]


15. Deeply regrets the fact that the same problem marked the negotiations on EU multiannual programmes, notably in agriculture and cohesion policy; notes that the Council refused in several instances even to refer to the ‘MFF-related aspects’ of those legal bases; stresses the considerable effort and time that was needed by Parliament to ensure that all points of the legal bases decided by co-decision between the Council and Parliament remained on the negotiating table; notes with satisfaction that Parliament’s negotiators were eventually successful in challenging some parts of the European Council agreement;

15. regrette vivement que les négociations portant sur les programmes pluriannuels de l'Union, notamment pour la politique agricole et la politique de cohésion, aient connu le même problème; observe que le Conseil a refusé à plusieurs reprises de faire ne serait-ce qu'une référence aux aspects de ces bases juridiques liés au CFP; insiste sur les efforts considérables et le temps qu'il a investis pour s'assurer que tous les points des bases juridiques adoptées en codécision par le Conseil et le Parlement resteraient ouverts à la négociation; observe avec satisfaction que les négociateurs du Parlement ont finalement réussi à remettre en ...[+++]


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15. Deeply regrets the fact that the same problem marked the negotiations on EU multiannual programmes, notably in agriculture and cohesion policy; notes that the Council refused in several instances even to refer to the ‘MFF-related aspects’ of those legal bases; stresses the considerable effort and time that was needed by Parliament to ensure that all points of the legal bases decided by co-decision between the Council and Parliament remained on the negotiating table; notes with satisfaction that Parliament’s negotiators were eventually successful in challenging some parts of the European Council agreement;

15. regrette vivement que les négociations portant sur les programmes pluriannuels de l'Union, notamment pour la politique agricole et la politique de cohésion, aient connu le même problème; observe que le Conseil a refusé à plusieurs reprises de faire ne serait-ce qu'une référence aux aspects de ces bases juridiques liés au CFP; insiste sur les efforts considérables et le temps qu'il a investis pour s'assurer que tous les points des bases juridiques adoptées en codécision par le Conseil et le Parlement resteraient ouverts à la négociation; observe avec satisfaction que les négociateurs du Parlement ont finalement réussi à remettre en ...[+++]


34. Draws attention to the fact that, since this report was issued, Parliament, the Council, the Commission and the Member States have reached an agreement on the issue of explanatory documents setting out the relationship between the components of a directive and the corresponding parts of national transposition instruments (‘correlation tables’); notes that the three institutions and the Member States have agreed to include in directives a recital declaring that a correlation table should be delivered by the Member State concerned ...[+++]

34. attire l'attention sur le fait que, depuis la publication de ce rapport, le Parlement européen, le Conseil, la Commission et les États membres ont conclu un accord sur la publication de documents expliquant le lien entre les éléments d'une directive et les parties correspondantes des instruments nationaux de transposition («tableaux de correspondance»); constate que ces trois institutions et les États membres ont convenu d'incorporer dans les directives un considérant qui dispose qu'un tableau de correspondance doit être publié par l'État membre concerné quand, dans un cas donné, cela s'avère nécessaire et proportionné;


34. Draws attention to the fact that, since this report was issued, Parliament, the Council, the Commission and the Member States have reached an agreement on the issue of explanatory documents setting out the relationship between the components of a directive and the corresponding parts of national transposition instruments (‘correlation tables’); notes that the three institutions and the Member States have agreed to include in directives a recital declaring that a correlation table should be delivered by the Member State concerned ...[+++]

34. attire l'attention sur le fait que, depuis la publication de ce rapport, le Parlement européen, le Conseil, la Commission et les États membres ont conclu un accord sur la publication de documents expliquant le lien entre les éléments d'une directive et les parties correspondantes des instruments nationaux de transposition («tableaux de correspondance»); constate que ces trois institutions et les États membres ont convenu d'incorporer dans les directives un considérant qui dispose qu'un tableau de correspondance doit être publié par l'État membre concerné quand, dans un cas donné, cela s'avère nécessaire et proportionné;


1. Draws attention to the fact that, since this report was issued, Parliament, Council, the Commission and the Member States have reached an agreement on the issue of explanatory documents setting out the relationship between the components of a directive and the corresponding parts of national transposition instruments (‘correlation tables’); notes that the three institutions and the Member States have agreed to include in directives a recital declaring that a correlation table should be delivered by the Member State concerned where ...[+++]

1. attire l'attention sur le fait que, depuis la publication de ce rapport, le Parlement européen, le Conseil, la Commission et les États membres ont conclu un accord sur la publication de documents expliquant le lien entre les éléments d'une directive et les parties correspondantes des instruments nationaux de transposition ("tableaux de correspondance"); constate que ces trois institutions et les États membres ont convenu d'incorporer dans les directives un considérant qui dispose qu'un tableau de correspondance doit être publié par l'État membre concerné quand, dans un cas donné, cela s'avère nécessaire et proportionnel;


in section 1.1.3.1, ‘Note H (Table 3.1)’ and ‘Note H (Table 3.2)’ are deleted.

à la section 1.1.3.1, les mots «Note H (tableau 3.1)» et «Note H (tableau 3.2)» sont supprimés.


Notes: (a) The table illustrates for which financial products national legislation in each Member State allows the use of gender as a rating factor in line with Article 5(2) of the Gender Directive (b) Unisex mortality tables in the case of compulsory funded pension annuities (c) Sex can be considered by insurers in the calculations but it may not lead to a difference in premiums for men and women. N.a: not available.

Remarques: (a) Le tableau présente les produits financiers pour lesquels la législation nationale de chaque État membre autorise l'utilisation du sexe comme facteur de notation, conformément à l'article 5, paragraphe 2, de la directive 2004/113/CE (b) Les tableaux de mortalité en cas de rentes découlant de régimes obligatoires de retraite par capitalisation (c) Le sexe peut être pris en compte par les assureurs dans les calculs, mais ne doit pas entraîner de différence entre les primes versées par les hommes et les femmes. n.d.: non d ...[+++]




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'table 6 noting' ->

Date index: 2024-12-31
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